Kenapa 45 Minit..

 Kenapa masa perlawanan bolasepak adalah 45 minit, dan bukannya 30 minit ataupun 1 jam (utk separuh masa)?

Saintis sukan dan pemain-pemain veteran juga tidak dapat memberikan jawapan yang tepat. Di dalam kemusykilan tersebut, ada seseorang yang memberikan jawapan yang boleh diterima.

Dia menjawab...."Sebab mengapa bolasepak dimainkan dalam 45 minit ialah...Terdapat 2 pasukan di dalam setiap perlawanan dan ada 11 orang pemain di setiap pasukan. Setiap pemain mempunyai "2 biji bola" dan membawanya setiap masa semasa bermain didalam padang. Jadi, jumlah kesemua bola untuk kedua-dua pasukan ialah 44 biji bola. Terdapat sebiji bolasepak yang digunakan di dalam perlawanan. Oleh itu,jumlah keseluruhan ialah 45 minit."

Persoalan terjawab !!!

Tetapi, kadang-kadang ada masa tambahan selama 2 minit??macam mana tu??
...itu adalah >>"bola referee"!<<

ehehe... saje release tension katenyer... ;)
 .
Best Regard,
Posted by: http://smilemyfta.blogspot.com

Tapaknya..IMAN, Jalannya..SYARIAT, Natijahnya..AKHLAK

9 komen:

sI tEDI berkata... [Maklum Balas]

he he he TQ sharing!

bUdAk kEnTaNg berkata... [Maklum Balas]

hahaha..
mostly welcome.. ehe

panggil aku shEh berkata... [Maklum Balas]

go go klose! go germany.. haih!

Idalara berkata... [Maklum Balas]

tak tahu nak komen sbb tak berapa minat tenguk bola..tenguk pun gitu2 je...hihi

mr.syazwan berkata... [Maklum Balas]

wakakakakakakakaka

kreatif!

mr.syazwan berkata... [Maklum Balas]

kali ke 2 baca...

masih lg tersenyum sorang2...

hahahahahaha

kalau mcm tu aksi sama isteri 2 minit je laa erk???

huhuhu

mr.syazwan berkata... [Maklum Balas]

wa pinjam sat erk kata2 mu itu..

huhu

halalkan ye..

nza berkata... [Maklum Balas]

oooooooooooooooooo...gitu ke????

hazlin berkata... [Maklum Balas]

hahahaha.. kerana 45 minit tu 9x5...