Pandangan Umat Islam Malaysia Berkenaan Palestine-Israel..

Hari ni aku ada terbaca dalam blog A Kadir Jasin..
Hanya baru2 ini jer aku memahami sedikit sebanyak isu konflik Israel-Palestine ini. Dengan kemudahan internet, dapatlah aku mengorek dan membaca sejarah dan asal usul penduduk sebenar Land of Can’an dari zaman sekitar tahun 2000 SM sehingglah ke isu-isu semasa. Sebelum ini, perspektif aku terhadap konflik Israel-Palestine, aku kira sangat cetek la..
Aku tertarik jugak baca artikel yg ditulis oleh beliau..
Kalau tak banyak pun, serba sedikit aku dapat jugak la isinya..
Tapi kat sini aku nak share skit pembaca lain yang memberi komen..
Bermacam2 org, ade org islam sendiri yg menyokong Zionist menentang 100% Hamas..
MasyaAllah..
Somtime aku sendiri tak berape nak jelas, tp itu suma penilaian orang..
Pelbagai pandangan dan hujahan yang boleh dikongsikan..
Antaranya..
Razak Badewi berkata...
Sabelum kita membahaskan berhubongan pertelingkahan Yahudi dan Palestine, perlu kita fahami dahulu siapa itu kaum bani Isreail. Mereka itu makhluk Allah sama saperti kita. Mereka ini merupakan satu makhluk yang di jadikan ALLAH MERUKAPAKAN SATU BANGSA YANG PINTAR, KAYA, DEGIL, dan banyak lagi sifat2 yang jijik.
Mereka terlalu pandai sahingga Allah pun dia hendak tipu. Ini jelas dalam cerita di dalam Al Quran surah Al Bakarah. "Satu kaum Yahudi yang tinggal di tepi pantai. Allah berkata jangan kamu menagkap ikan di hari sabtu kerana hari Saabath. Apa yang mereka lakukan mereka memasang pukat pada hari Jumaat dan menangkap ikat di dalam pukat pada hari Ahad. Allah berkara kamu hendak menipunya maka disumpahnya kaum yahudi tadi menjadi Binatang Babi (bagi yang Tua) dan menjadi Kera bagi kanak2.
Sebab itu organ babi dan kera hampir 90% sama dengan organ manusia. Sekarang ada pembedahan dibuat mengantikan injab jantung manusia dengan jantung babi.
Kaum bani Isreail ini melakukan berbagai ankara di dunia ini sahingga apabila kita membaca Al Quran setiap Juzu dalamnya ada di sebut tentang Bani Isreal.
Bunga(interest) memeng di larang dengan keras didalam Quran. Sistem bank berdasarkan bunga ini di asaskan oleh Orang Yahudi. Sistem ini telah berkembang bagitu pesat sahingga sekarang ini kita hanya berniaga atas bunga boleh untung berjuta ringgit. Akibatnya berlakulah Financial meltdown sekarang ini. Bermula di Amerika dan merebak ka Europa dan UK. Banyak bank dan Hedge Fund rugi beratus billion. Yang mengalami kerugian yang paling terok ialah kaum Yahudi. Negara2 Arab yang menumpang dengan sistem ini juga kerugan besar. Begitu juga dengan Prince Walid pemilik terbesar CITI Bank. Ia juga mengalami kerugian yang besar. Ini semua bala yang Allah turunkan. Kemudian timbul pula cerita Mandoff. Seorang Yahudi New York yang menipu clientnya hampir 50 Billion. Semua clientnya orang Yahudi New York. Seorang telah bunuh diri. Bukan sebarangan orang boleh melabur dengan nya. Ia perlu introducer, ia perlu ada status dan nama dan ia mesti Yahudi. Ini satu lagi bala yang Allah turunkan.
Billionair Michel yang bunuh diri di Jerman juga saorang Yahudi. Ia rugi hampir 5 billion kerana cuba manipulate saham VW. Orang Yahudi ini ratanya baik orang nya. Jika kita berbincang dengan Rabbainya ia tak setuju dengan penubuhan negara Isreail. Mereka berkata Tuhan jadikan kaum mereka tiada Negara. Yang Menubuhkan negara Yahudi itu ialah Zionist, pergerakan terrorist. Mereka ini yang umat Islam sedang hadapi sekarang ini. Mengikut Hadith Rasuallah, di akhir zamam ini orang Islam akan dapat mengalahkan bangsa Yahudi ini. Sahingga pokok dan batu boleh bercakap, memberitahu kita yang orang Yahudi ada bersembunyi di belakangnya. Kecuali ada satu Pokok namanya Looth Tree, di Isreail di panggil Jurusalem Pine. Pokok ini akan menyelamatkan kaum Yahudi. Orang Yahudi percaya akan hadith ini. Jika kita pergi Melawat Rumah orang Yahudi di Isreail, mereka memanam pokok ini di keliling rumahnya. Akhir sekali Nasehat saya kapada Umat Islam. Janganlah marah dan susah hati sangat dengan apa yang terjadi di Gaza. Kanak2, orang perempuan orang2 tua yang tak berdosa mati terbunuh akan masuk syurga. Mereka syhid. Umat Islam tak akan menang dengan Yahudi Zionost ini sampai hari Kiamat.
Ahmad Sanusi berkata...
Seringkali kita merungut, marah dan meluahkan protes apabila Israel melakukan kekejaman kepada rakyat Palestin, apabila reda serangan, maka semangat kita pun reda. Hilang sudah rasa protes, rasa marah terhadap segala kekejaman yang telah dilakukan oleh rejim Israel sejak dulu lagi hingga kini.
Apa yang kita perlu tahu dan ingat Allah swt telah memberi peringatan dan amaran bahawa kaum Yahudi tidak akan tunduk kepada mana-mana kaum di dunia ini kerana mereka beranggapan merekalah bangsa yang terbaik, bangsa terpilih lagi mulia, bangsa lain adalah 'goyim' atau lembu dan halal darahnya jika dibunuh. Ini sudah menjadi pegangan dan kepercayaan kepada bangsa Yahudi. Bagi mereka kekejaman kepada Palestin adalah ibadah dan mendapat pahala kebaikan pada kepercayaan mereka.
Kalau kita sorot lagi pengaruh serta sejarah yang menjadikan mereka begitu teguh dan kuat, kerana semua kekejaman serta penindasan yang dilakukan adalah sebahagian daripada rancangan Kumpulan Iluminati Antarabangsa yang terselindung gerakannya untuk menjadikan Israel sebagai Israel Raya yang mencakupi Jordan, sebahagian Mesir, Syiria, serta Lubnan.
Mereka telah merancang dari dulu lagi dan rancangan mereka ini telah terbongkar apabila pembawa maklumat rahsia ini telah mati dipanah petir di Bavaria, Jerman (ia boleh dirujuk dalam Buku Bidak-Bidak Catur Iblis terbitan Yayasan Islam Terengganu)
Bukan sahaja umat Islam akan dimusuhi, malah semua bangsa lain yang tidak setaraf dengan bangsa Yahudi akan dijajahnya dengan pengaruh politik, ekonomi serta doktrin-doktrin yang tersebar ke serata dunia.
Kalau dilihat kepada apa yang berlaku hari ini adalah sebahagian daripada rancangan besar Yahudi untuk menguasai dunia melalui rangkaian Iluminati Antarabangsa. Banyak perkara yang perlu kita ambil tahu tentang bangsa Yahudi.
Apa yang pasti kekejaman, kejahatan, kelicikan Yahudi adalah negitu terancang, tersusun dan teratur sekali, bukan dilakukan mengikut emosi atau tindakan yang melulu..
Ahmad Tengganu berkata...
Saya menyokong sapenohnya tindakan Isreail menyerang GAZA.
Pejuang2 Hamas memang kurang ajar dan tak ada otak. Dato, jika rumah you di baliang rekat tiap hari oleh jiran you, apa yang harus you buat. Hari pertama mungkin you cuba berunding dengan jran kita, dan memberi amaran kapada nya jangan buat lagi. Hari kedua mungkin kita cari jalan berdamai. Salepas berdamai ia terus lagi membaling roket kapada you apa yang harus di buat. Sudah tentu Dato akan mengambil tindakan menyerang jiran kita, kerana ia degil, dan mencari pasal. Ini sabenarnya yang berlaku di GAZA. Umat Islam sekarang ini telah tidak lagi pandai berfikir. Lebeh mengunakan emosi. Lihat lah apa yang di buat oleh pemimpin PAS di Malaysia. Sudah menang dan menawan lima negeri telah berlagak sombong. Bercakap besar dan tak tahu perasaan orang lain.
Saya berharap,tentera Isreail dapat membunoh semua pemimpin HAMAS, baru lah orang palestine dapat hidup dengan aman.
ini ahmad pelstin!!! berkata...
benarkah kerana hamas yg menyerang isreal dahulu sedangakan rakyat palestin dah lebih 700 orang terkorban orang isreal tak samapi 20..takkanlah yang kena serang dulu mati sikit dan kena balas erang mati banyak...
eloklah saudara yg menyokong agar yahudi membunuh hamas bertaubat nasuha kepada Allah.. mahmoud abas buat apa kat luar negara sebagai seorang presiden...kenapa kita salahkan hamas sedangkan merekalh yang bermati-matian mempertahankan gaza dengan kemampuan yang ada..Fatah buat apa? sebelum hamas dan fatah wujud pun itulah perangai yahudi bahkan ada rekod pun mereka pernah bunuh mencapai 200 orang nabi dalam masa satu hari..maka apakah boleh kita katakan eloklah yahudi bunuh semua nabi tu kerana nabi2 itulah punca orang2 lain dibunuh? bolehkah kita kata begitu? apakah kerana rakyat palestin berjuang menentang israel lantas kita hukum mereka itu emosi maka adakah isreal bertindak dalam batas kemanusiaan tanpa emosi? bagi saya suadara ahmad tengganu ini yang patut di pancung dahulu..dihapuskan saja di atas muka bumi ini kerana menjadi lebih yahudi dari yahudi!!!
banjar sg manik berkata...
ada jugak orang nak jadi yahudi dan nak jadi penyokong yahudi..saya nak pesanlah kepada anda berdua (ahmad tangganu dan encik fital) jangan golongkan diri anda di dalam golongan yang dilaknat allah..sekarang memanglah tak nampak dosa pahala..dah mati besok kot tak terjawab soalan kubur..di padang mahsyar besok kot mnyesal tak sudah..dah masuk neraka besok jangan nak mintak pada allah nak ke dunia balik nak bertaubat..bertaubatlah segara..allah maha menerima taubat insya-allah!!!

9 komen:

amir berkata... [Maklum Balas]

salam,

salam perkenalan... nak tahu tip2 mengubahsuai blog bleh? ade email x? sekian...

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

salam..
boleh,tp xla bape expert sgt bab2 modified blog ni..skit2 bole ler..
:P

smilemyfta@yahoo.com

amir berkata... [Maklum Balas]

salam...
ok ar tu.. saya langsung xreti nak edit HTML...asyik xjdi... pepun insyaallah nanti saya menghubungi u.. tu alamtat ym sekali ke? Anyway thks 4 email....

hysMan berkata... [Maklum Balas]

ilmu kat dunia ni xkan habis..
setiap ari kita akan blajar,blajar,dan trus blajar..

so kalu ade pape hal inform in my blog or juz email me k..i try my best..

nope,nape kamu nk YM id skali ke??:P

amir berkata... [Maklum Balas]

salam

yep! nak ID ym sekali... buleh berburak bile online nanti... tq

amir berkata... [Maklum Balas]

salam
sori... terlupa tinggalkan ym saya... amirul7703@yahoo.com

thks.

hysMan berkata... [Maklum Balas]

oraitt... :P

@cu SaYaNg berkata... [Maklum Balas]

salam perkenalan...
thanks sudi singgah blog saya aritu
nie kira lawatan balas le..hehehe
hope we can b fren...
i'll add your link... ;-)

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

yeszzz itu sudah semestinye..
kawan..set..hehe..
thanx..:P