Jutaan Terima Kasih..

Gembira sungguh rasa hati walaupun hati masih sakit merintih sedih. Perghh!!! Ayat aku.. Bukan apa, hari ini aku nak tulis sempoi sikit taklah terlampau terikat dengan bahasa kamus dewan bahasa fasal entri kali ni berkenaan hidup aku yang dah macam Merry Go Around. Hahaa..(mcm kereta aku sebenarnya..)

Selepas solat Jumaat tadi, kat ofis aku telah diadakan aktiviti bulanan Bacaan Yaasin dan Keraian Warga Majlis yang menyambut ulangtahun kelahiran stafnya pada bulan April. Sedang rancak berjalan, tetiba aku terkejut beruk tetiba nama aku disebut untuk menerima sumbangan ihsan atas kemalangan kereta yang menimpa aku pada pagi Ahad lepas. Adehhh.. Pecah tembelang akhirnya, ada je makhluk yang bocorkan. 
Walau bagaimanapun,  terima kasih buat Tuan Pengarah JAIJ kerana sudi menyampaikan sumbangan dan ribuan terima kasih juga buat kesemua staf Majlis Agama Islam Negeri Johor baik di ibu pejabat mahupun daerah atas sumbangan ihsan kalian memberi aku sedikit sebanyak saguhati sebagai tanda warga Majlis prihatin akan nasib kurang baik yang menimpa stafnya. 
Alhamdulillah, semuanya dah selamat dan tiada kemalangan jiwa. Tapi yang sedihnya kereta aku masih tersadai di woksyop dan aku terpaksa meredah pergi balik kerja dengan kekasih lama hati Si Cepai.. Sedih.. Kadang-kala terasa hidup aku ni tak boleh nak berasa senang, ada saje dugaan hidup. Tapi itu suma kerja tuhan, ada hikmah disebalik mungkin. Hanya redha dan pasrah akan ketentuan-Nya. InsyaAllah semuanya berjalan lancar. Juz always tink +ve. Amin.
Keadaan kereta aku yang dihentam oleh si mata sepet.. Walaupun kereta kancil tapi besar maknanya pada aku. Benda dah nak jadi, terima sajelah... :(
Sambil tu, moh kite beramai-ramai datang ke Pusat Islam Iskandar Johor pada hari ini dan esok (10-11 April) untuk ujibakat Imam Muda. Hahaa..
.
Best Regard,

Tapaknya..IMAN, Jalannya..SYARIAT, Natijahnya..AKHLAK

10 komen:

jefrey berkata... [Maklum Balas]

Man, abg paham perasaan man bila kena eksiden. Abg pernah ada pengalaman kereta abg berpusing2 dan jatuh gaong tapi kereta sangkut kat pucuk pokok. Ajaibnya abg tak da papa. Nasibaik tak bawak daniel, kalau anak abg ada tak tau lah apa nasibnya. Sabar ye!

Nur Su'aidah berkata... [Maklum Balas]

bersabar lah yer!! ;D

amirul berkata... [Maklum Balas]

Salam Man,

Banyakan bersabar... InsyaAllah setiap perkara yg berlaku ada hikmah disebaliknya... Yg penting tiada apa2 yg serius berlaku... sentasa berhati2 diatas jalanraya...

hazlin berkata... [Maklum Balas]

moga man sentiasa sabar sbb sabar itu indah.. seindah man berbaju melayu..

panggil aku shEh berkata... [Maklum Balas]

erm.. aku mcm rse je ape y ko rse skang ni. walaupun tade eksiden2, tp... entahla. arapnye kite sabar dlm dugaan msg2.

Naz berkata... [Maklum Balas]

lama gak kreta tu nak repair... yg paling penting, takder nyawa yang hilang atau kecedaraan yg serius.. sumer ni ujian Allah saja. lain org, lain ujian yg Dia kasi...
bro, ko masuk ker Imam Muda tu??? ;)

@cu SaYaNg berkata... [Maklum Balas]

wah..etruk rupa nye excden nye...

skY Hayyat berkata... [Maklum Balas]

salam..

xtau ko excnt man.. ko mmg suke berahsia2.. dr dulu.. err tetibe.. hakhak=P

Well, harap sbr n redha ye.. Hati2 n sayangilah nyawa tersayang..
Btw, Krn da lame x tgk tv.. da x tau pe kemende ujibakat imam muda tuh.. hurm.. ni rancgn bwu kt tv9 ke astro?.. pe2 pon, all d best =)

Idalara berkata... [Maklum Balas]

salam man..lama akak tk singgah sini hingga tak tahu perkembangan man..
bnyk2 bersabar dn terima itu sebagai ujian dari Allah...bersyukur kerana man terselamat dr kemalangan..

~NURUL~ berkata... [Maklum Balas]

Salam... apa khabar kete biru sekarang?? dah ok?? wah seronok ye dapat hadiah sempena hari lahir.. hah... tangan2 ni tau y jadik tukang bungkus hadiah.. heheheh kek pon xdpt nak makan..:P xpe sebab diet tu y xmakan.. hahaha :)