Tagged from Karl..

Assalamualaikum.. Actually aku pon tak suka di'TAG' karl coz memerlukan masa yang agak lama tuk aku memikirkan apelah jawapanya ye.. I'm not a creative one.. Hmm.. But it's ok, now i'll try my best to answer my first tagged laa.. Hahaa.. Thanx bro =).. Let's see..
~Sila berikan kegunaan lain yang digunakan oleh anda kepada barang-barang yang dinyatakan di bawah... (maksudnya bukan kegunaan sebenar barang tu tapi kegunaan tambahan yang anda buat la dengan barang tu, kira diaplikasikan oleh anda... konon kreatif la tu!)~
---------------------------------------------------------------
1) Anak Kunci
Kegunaan asal - untuk kunci pintu, laci dan apa2 yg berkunci
Kegunaan yg terngiang2 kat kepale hysMan - Kalau ada anak mesti ada mak. Mana mak kuncinya pegi ye?? Hehee.. Sape yg buat jahat ngan aku aku nak garit je kete dorang pkai anak kunci 19.. Kasi setle.. Hahaa.. Tapi selalunya aku guna kunci motor untuk gores kad top up Celcom aku. Tapi sekarang ni kunci tu aku buat alternatif lain dengan menjadi penyendal bateri kamera aku yang tak bape nak kena bila aku tengah cas. Wakakaka..
2) Penutup Pen
Kegunaan asal - tutup pen, x nak kasi dakwat kering
Kegunaan yg terngiang2 kat kepale hysMan - Pen aku suma mekanikal pen yang men tekan2. Da takde yang ade penutup, leceh.. Asik memanjang ilang.. Kalu ade pon aku buat cucuk plug 2 pin charger hanphone aku kat opis. Penutup tu kan penebat. Safety first.. Huhuhu..
3) Botol Mineral
Kegunaan asal - tempat simpan air
Kegunaan yg terngiang2 kat kepale hysMan - Isikan batu @ pasir dalam botol tu, standby kat bakul motor. Barang siapa yg menyalahi undang2 jalan raya aku baling terus kat kenderaan dorang terutamanya sesape yg menindas org yang naik motor macam aku.. Ahakk..
4) Paper Lama
Kegunaan asal - leh digunakan utk buat draft paper
Kegunaan yg terngiang2 kat kepale hysMan - Recycle balik, tapi sekarang paper da murah.. Tak kaya pon. Tak pon dulu2 aku buat topeng power ranger (mase kecik2 laa..). Tapi la ni buat alas bekas barang2 basah dalam kete bapak udah.. Yg lain buang trus.. dushhh...
5) Seluar 'tuttt' Lama, (adoyaiii nak jugak pe??)
Kegunaan asal - pakai kat dalam bukan di luar
Kegunaan yg terngiang2 kat kepale hysMan - Ape punya soklan nih?? Huhu.. Buang ler nak simpan watpe weii. Bukan mahal pon kalu beli kat pasar malam 10helai baru 5hingget.. Kahkahkah...
6) Lesung batu
Kegunaan asal - menumbuk belacan, dsb
Kegunaan yg terngiang2 kat kepale hysMan - Dulu assignment banyak kertas soklan pon melambak so kena kipas asik terbang. Jadi lesung batu ni terpaksa berkorban jadi penindih kertas lor. Tak pon sape yg jahat, dushhh ketuk je pakai lesung nih.. Somtime jadi tray habok rokok (member2 aku la punya keje..). Muahahahahaa...
7) Langsir
Kegunaan asal - kehiasaan umah/keceriaan umah
Kegunaan yg terngiang2 kat kepale hysMan - Kat asrama dulu kain langsir dijadikan alas kaki masuk dorm. Ade jugak yg boleh dibuat baju raya, alas meja dan alas katil (cadar) tengok corak laa.. lalalalalaa.. :)
.
8) Komputer ofis
Kegunaan asal - buat keja rasmi
Kegunaan yg terngiang2 kat kepale hysMan - Sahabat yg paling baik, tapi bila dia jadi mengong musuh pertama jadi pelepas geram. Tapi dia still setia padaku.. Kalu ade tenet, kami tak boleh berpisah.. Nak lagi kalu kat pc umah, dia diberikan makanan game like FIFA, SEGA, Counter Strike..takleh rengang.. Hehehehe...
.
9) Duit Syiling
Kegunaan asal - nak lengkapkan duit kertas
Kegunaan yg terngiang2 kat kepale hysMan - Sedekah la beb.. Tapi kalu bayak sangat simpan masuk tabung. Bila da kesempitan duit, pecahkan tabung tu, kira jumlahnya dan tukar duit syiling tersebut dengan wang kertas kat kedai mamak sebelah umah.. Wawawawawaaa...
.
10) Laman Blog
Kegunaan asal - menulis dan mencari sahabat lama dan baru, tukar2 pendapat
Kegunaan yg terngiang2 kat kepale hysMan - Share ape2 yg boleh di'share'kan "Lihatlah dunia..". Pendapat dari orang berpengalan is da most important for me. Uhukk.. :)

---------------------------------------------------------------

Adoyaii, jenuh aku nak menjawab.. Tapi nggak apa sih, kena eppy slalu.. Yeeeha!!
Should i tagged others too,ha?
Aku nak tag tapi macam tak sesuai je..
Tapi aku kesian kat mamat sorang nih.. Am ko di tag.. Silalah menjawab ye..
.
*UPDATE 23/02/2009 : Terlintas kat kepale aku nak tag Kak Lin plak. Lalalalala.. :p
~ Kak Hazlin >> Warisku Minangrawa. Kalau ghajin, silalah ye cikgu..wawawa :p
Lenguh tangan den nak nulis... Aku malas nak tag yang lain... Coz soalan nye litle insane.. Sure korang pon malas nak jawab, right?? Hahaa.. Jadi ada yg rajin nak menjawab ke??? Silakanlah bagi sesape yg rajin tu ye.. World Peace!!
Best Regard,
Tapaknya..IMAN, Jalannya..SYARIAT, Natijahnya..AKHLAK

4 komen:

Qarl berkata... [Maklum Balas]

thanx
thanx
thanx jawab my tagged ek

kelakar sgt

Hazlin Nazri berkata... [Maklum Balas]

huh, nasib baik tak kena.. lalalalala..

hysman berkata... [Maklum Balas]

Karl..
fuh,berpeluh den nak menjawab..
hope hang berpuas ati ler ye..
tobat beb...ceh.. hahaa.. :p

hysman berkata... [Maklum Balas]

Kak Lin,
Anda da terkena pon...
Muahahahahaha....
Cikgu,silalah zazzzz...
Sape lagi lepas ni ek..
hahaa..