Mengapa Awak Cintakan Saya?

Dalam satu kisah percintaan yang menarik. Sepasang suami isteri berjalan di tepi sebuah tasik yang indah. Kemudian mereka berhenti di sebuah bangku yang disediakan di tepi tasik. Kemudian si isteri bertanya kepada si suami. Ini dialog mereka...
Isteri : Mengapa abang menyukai saya? Mengapa abang cintakan saya?
Suami : Abang tidak boleh menerangkan sebabnya, namun begitu abang memang menyayangi dan mencintai Sayang!
Isteri : Abang tak boleh terangkan sebabnya? Bagaimana abang boleh katakan abang sayang dan cintakan saya sedangkan abang tidak boleh menerangkannya.
Suami : Betul! Abang tak tahu sebabnya tetapi abang boleh buktikan bahawa abang memang cintakan Sayang!
Isteri : Tak boleh beri bukti! Tidak! Saya hendak abang terangkan kepada saya sebabnya. Kawan-kawan saya yang lain yang mempunyai suami dan teman lelaki, semuanya tahu menerangkan mengapa mereka mencintai. Dalam bentuk puisi dan syair lagi. Namun begitu abang tidak boleh terangkan sebabnya.
Si suami menarik nafas panjang dan dia berkata, “Baiklah! Abang mencintai Sayang sebab sayang cantik, mempunyai suara yang merdu, penyayang dan mengingati abang selalu. Abang juga sukakan senyuman manis dan setiap tapak Sayang melangkah, di situlah cinta Abang bersama Sayang!”.. Si isteri tersenyum dan berpuas hati dengan penerangan suaminya.
Namun begitu selang beberapa hari si isteri mengalami kemalangan dan koma. Si suami amat bersedih lalu berkata kepada isterinya walaupun isterinya masih dalam keadaan koma kerana si suami tahu bahawa isterinya tetap mendengar,
“Sayang! Jika disebabkan suara aku mencintai mu… sekarang bolehkah engkau bersuara? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintaimu.
Jika disebabkan kasih sayang dan ingatan aku mencintai mu… sekarang bolehkah engkau menunjukkannya? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintaimu.
Jika disebabkan senyuman aku mencintai mu… sekarang bolehkah engkau tersenyum? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.
Jika disebabkan setiap langkah aku mencintaimu... sekarang bolehkah engkau melangkah? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.
Jika cinta memerlukan sebabnya, seperti sekarang. Aku tidak mempunyai sebab mencintai mu lagi. Adakah cinta memerlukan sebab? Tidak! Aku masih mencintai mu dulu, kini, selamanya dan cinta tidak perlu ada sebab. Kadangkala perkara tercantik dan terbaik di dunia tidak boleh dilihat, dipegang. Namun begitu… ia boleh dirasai dalam hati.”
Maka menitis lah air mata si isteri yang masih dalam keadaan koma itu…..
.
Kih..Kih..Kih.. :p... Camane dgn citer penglipur lara aku nih??? Hahaaaaa.... .
.
Best Regard,
Tapaknya..IMAN, Jalannya..SYARIAT, Natijahnya..AKHLAK

63 komen:

Dj Epoi berkata... [Maklum Balas]

Sempoi.....!!!!
Bagus......
Ending dia kelakaw pasal si PENULIS masih belum kawin!!! heheheheh

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

Alamak bro....
tak sampai seminit wa post n3 ni lu da komen..
caya ar lu..kihkihkih...
Adoyaii..kira ok la tu bro,tak kawen lg..
la ni ramai org da kawen tapi tak nikah..
hahaaaaa...
:)

Tukang cerita berkata... [Maklum Balas]

akak pun cinta pada En. hubby akak..
kalau tanya knp?

tak tau nak jawab...tak der sebab!!!
hahahahaaaa....

Idalara berkata... [Maklum Balas]

Cinta tak perlu sebab dan cinta tak perlu syarat..cinta tiada batasan dan cinta tiada sempadan..cinta tak kenal usia dan cinta tak kenal siapa..itulah cinta..tapi cintailah Yang Maha Sempurna..kerana itulah cinta yang hakiki.

noramsein berkata... [Maklum Balas]

ni mesti ko tgh bechenta kn man
hahaha
diam2 je ek
ble nk war2 kn
hahah
=p

Naz berkata... [Maklum Balas]

aku ingatkan ko dah bercinta balik... buat gempaq sajer. ko karang sendiri ker? kalo ya, kiranya ko da faham apa itu chienta. bolehlah ko sambung degre atau master bidang ni...

hazlin berkata... [Maklum Balas]

cinta? ko tengah bercinta yea? Cinta perlukan pengorbanan...
Cinta perlukan kesabaran...
Cinta perlukan kewangan...
hehehe...

Eiba berkata... [Maklum Balas]

Cinta zaman sekarang...??? Susah nak dikatakan...seperti yang hazlin kata tuu..akak sokong sangat!! Terlalu banyak pengorbanan, kesabaran dan yang penting kewangan..Dekkk...x kenyang kita dengan cinta tawww...so berpada2 lah dalam cinta...

Hik..hik...cam tgh bercinta yoo???

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

Kak Nurul a.k.a TC,
elelelehhhh....nasib baik En.Hubby tak nangis...heheee...




Kak Ida,
"cintai pada Yang Maha Sempurna..kerana itulah cinta yang hakiki.." thats right kak..
dan cinta tak kenal usia...
iye ke?? :p

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

Wattzzzup Am,
aiseymen,cite ni takde kena mengena samada yg hidup atau yg telah mangkat..oraitt..
ini hanya rekaan semata2..
kehkehkeh...

p/s:kalu ade pon aku takan bgitau ko beb..silap hb satu majidi kecoh dengar pe cer ko ni weii...
:p.




Naz,
aku bercinta balik??
weiii bro..bila masa aku bercinta plak nih???ade ker org nak budak kg cam aku nih weh???sedar diri!!tapi kalu ade kem salam aku kat die ye... :(..
aku sekarang tgh berkasih sayang dan mencari cinta yg hakiki,Yang Maha Esa..Dulu,kini dan selamanya...InsyaAllah..
hehee.. :p

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

Kak Lin,
Tidak samak sekalik..:p
Cinta pada makhluk Tuhan yg lain belum lagi ar..hope lambat lagi..
hehee..

Betul tu kak...sokong 200%..
bab kewangan main point la ni..
takde duit,suma lari...:)




Kak Eiba,
Sebab tu la saya tak nak bercinta lagi kak....hehe..belum bersedia bagi 101% komitmen pada si dia..
la ni keje,keje dan terus keje.............
:p
da jadik Tan Sri Dr. Ir. Hysman baru boleh kot..
aik??betui ka ni???hahaaa..:p
layannnn....

Tanpa Nama berkata... [Maklum Balas]

salam bro..
rajinnye update blog.
patut x kuar lunch..kwang3x
peace!

@cu SaYaNg berkata... [Maklum Balas]

ayat power nie...leh le nnt buat ayat awek..hehehhee

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

Tanpa Nama...
Ek elehh...tak berani pe nak bubuh nama??nape takut kena tangkap dgn ISA???...hehee..
patut ar tadi senyum2 kambing..
upanya pi layan web2 'hak kerajaan' nih...
sifu tak dtg ar beb nak mkn camne..kalu die datang,nasi gerenti setinggi gunung wa makan..
hahaa...
:p



Acu Sayang,
si 'dia' tak ayat acu???
huhukkkk....
:p

Naz berkata... [Maklum Balas]

budak kg x bleh berchienter ker? silap2 lagi dasat dr org bandar. nanti2 aku tanya, kalo ada aku akan kirimkan salam sayang ko tu. heheee...
baguih, cinta kepada Pencipta adalah cinta yang paling agung dan hakiki. Jika kita kenal diri kita, insyaallah kita akan kenal Dia...

amirul berkata... [Maklum Balas]

Salam man,
Weii... macam tgh diLAMUN CINTA je? Selamat bercintan-cintun le... kui3x...

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

Naz,bole sape kate tak boleh beb...
bdk kg cam aku 'kuat'2 hang tau,ha!!slalunya kturunan kitorang bru kawen 3thun ank da ade 6..bygkan ler kalu 30taun kawen..hahaaaa..
itu beza org bando dgn org kg...
org kg takde lampu pkai pelita jimat...tido awal..pastu zaazzzzzzzz..layannn...
:p..oppssttttt....huhukkk...

Cinta Hakiki,InsyaAllah......
:p





Bro Mirul,
Takder ar bro....wa skrg dilamun asmaradana dgn kucing hang ler...huahaa...
:p

Naz berkata... [Maklum Balas]

uikhs... ko slalu skodeng ker.. hahaha... dasat btul duk kg ni kan?? kira ok apa dpd g rumah2 urut murahan.. boleh dpt aids(angkara iblis dan setan).

ima berkata... [Maklum Balas]

bunyinya macam orang tengah dilamun cinta...kalau pasal cinta cintan ni akak tak pandailah nak komen.
semoga mendapat cinta yang original...

Anne berkata... [Maklum Balas]

salam,
aiseh..lupa nk tinggalkan nama la.. mana ada takut.. bukan wat salah pun.. i warganegara yg baik..
ey,apesal sifu tak dtg tak bole gi makan? cam patah kaki plak..
mesti kes nk suh sifu belanja hari2nih.. walla wei!
kecoh la..

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

Naz,
bab2 skodeng ni aku tak penah buat ar bro..dan tak pandai..hehee..
da lumrah kehidupan bro gayanya cam tu..:p
umah urut murahan??aik,mcm ade pengalaman je???kehkehkeh..
share skit..



Kak Ima,
Aik,nape bile kawan post n3 ni ramai yg kate kawan tgh dilamun cinta ni??heheee...tidak sama sekali..saye sangkal dakwaan itu suma,hahaa...hanya ingin menjadi si PENGLIPURLARA yg berjaya...
:p

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

Kak Anne,
Waalaikumussalamwarahmatullah..
panjang kawe jawab tu..Hehee..
mane ade patah kaki sis..klu patah tulang blakang skalipon tak tentu sifu nak blanjer lor..kedek'ut..
eh..shilap plak..hehee..suma makan minum self service maa..sendirik mau ingat ler..
kalu klua dgn kak anne je dpt mkn pecuma..heheeeee...slalu ler pelawa yer...kihkihkih...
:p
KFC arituh time kaseh bebanyak..
halal yo!!!
nnt kawe bagi lolipop...gurlp..
:)

Aminah Amin berkata... [Maklum Balas]

wah ramai btol yg komen..
aku pon nak komen..
first2 aku bace tajuk je..aku da agak ko mesti ngan layan cintun ni..
hehehe..
nway..kdg2 kite suke,sayang n cinta org tanpa sbb..
n lg dasat..bile kite xsedar yg kite ngah suke, sayang or cinte kat org tu..
hehehe..
btol x?

Naz berkata... [Maklum Balas]

nak share.. meh sini... kletuk... (bunyi kepala hotak hang kena siku).
ish.. ko ni, aku mana pengalaman camtu. giler ah..

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

Aminah,
Aku tak layan cintun ar..
aku layan Dragon Ball Evo...
yok...heheee..
ape yg ko ckp tu,betol myna...
tapi aku takde pengalaman..hmm..
kot2 ko ade pengalaman yea??
tak kasi tau aku pon..
hahaa..




Naz,
Adoiiiii...sakit weiii...:p
Adoyaiii,tak pasal2 gua kna ketok..
marah bebno ko..
aku tanya je..heheeee..

Naz berkata... [Maklum Balas]

x semua pertanyaan akan dijawab dng jawapan. adakalanya akan dijawab dng tindakan fizikal... :)
so, berhati2 di jln raya... :p

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

wahh....bg warning beb..
oraitt bro..
hehee....

Naz berkata... [Maklum Balas]

Man.. bukan warning... tu pesan memesan sesama manusia. kalo ngan aku, x der hal. aku cool.. kalo ngan org laen, mungkin pakai tendangan maut tahap 5 petala langit... hahahaa....

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

Naz,
fuyoooo 5 petala langit tu..
ni ditahap2 super saya nih..
hahaa..

aku da tgk dragon ball..
baru sat td..
heeeeee...
:p

Naz berkata... [Maklum Balas]

tu la pasal.. tahap super saiya rambut panjang mengerbang kaler kuning...

best x criter tu? lari konsep asal x?

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

kalu ade 5,aku kasi 3 1/2 ler..
hahaa.. ntah ler..bese jer..
ko tgk ar dulu...
:)

Naz berkata... [Maklum Balas]

aku tunggu kuar kat torrent... hahahaa....

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

wahhh.....
tak aci nih...
ceh..
hehee...
:p

Naz berkata... [Maklum Balas]

x aci? ko lg x aci. tngk db evo x ajak gua... huwaaa... (tengah nangis ni..)

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

ko tak mai sini....
nk payung kembang camne bro???
huhuuu....

Naz berkata... [Maklum Balas]

aku ada la kat sana. cuma ko jer x nampak... ooo... ngorat awek kfc yer..?

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

invisible pe???
yoyok'o je ko...
ade bran dtg ar sini..
hehee..
aku nk gi sana payung ko tak bese ar dunia beso cam kl..
takut culture shock..
hehee..
:p

Naz berkata... [Maklum Balas]

aku menyamar jd bangla, tu pasal ko x nampak...

aku rasa org kl kalo g jb lg kena culture shock...

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

bangla??sangat sesuai laa tuh..
hehee..tapi kulit hang kasi skin spray ye??
ceh..

pesal plak???ape yg ade kat jb nih..pi mai pi mai tang tu jugak..
takde ape...
membosankan...
key'el lain bro...

Naz berkata... [Maklum Balas]

aku spray kaler2. mcm badut bangla. hehehe...

aku x suka turun kota raya. kalo terpaksa baru turun.

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

bangla pon sesuai jd badut ye??
hihikk..
somtime org yg tak penah jejak ke kotaraya,nak sangat ke kotaraya..
sanggup lari rumah semata2 nak ke kotaraya...
:(

Naz berkata... [Maklum Balas]

tu la, ko x tau pasal kewujudan badut bangla ni... pandai woo main belon mcm2 bentuk..

pesal aku dah muak dng kota raya. yg belum lg, mestilah xcited... sanggup buat aper saja.

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

takpe nnt aku jumpa ko,aku jumpa la badut bangla tuh..
hehe..

konklusinya,jadilah mcm aku..
kampong kat tengah2 bando jb..
memang budak kg tapi kiri kanan bangunan tinggi2..like kg baru key'el..
hahaa....
suma tempat sama je yg penting bagaimana kita handle atitude kita utk keselesaan org sekeliling..
right??
hmm..

Naz berkata... [Maklum Balas]

aku setuju. kalo kat bando atau kg, jng plak prangai roper beruk. nanti jiran2 sekeliling naik meluat + nyampah + dll...

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

tapi kalu ghuper berok like spaQ in ur blog..still boleh layan lagi bro..hahaa..
cool je..
:p

Naz berkata... [Maklum Balas]

hahaha.... tu berok kelas diraja tu... hahaha...

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

diraja jgn disebut2..sultan murka nnt..hahaa...
:)

Naz berkata... [Maklum Balas]

bukan r*%a tu, tp raja kopor a/l raja gopi...

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

owh...itu..
raja kapor tu ko sumbat dlm lubang jamban da cukup..
:(

Naz berkata... [Maklum Balas]

boleh muat ker? hehehee

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

insyaAllah muat..tak cukup kepala masuk kaki pon da kira ok..biar die berkampung kat uma teman sepermainannya setan yg bergolek2 ditepian..
kihkihkih..
:p

Naz berkata... [Maklum Balas]

kui3x... mesti bau dia dasat giler..

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

baunya semerbak bak bunga tahi ayam pon kalah..
hihiik...

Naz berkata... [Maklum Balas]

lg dasat dr bunga raflesia... bau bangkai..

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

iye ker???
tapi nape dibanggakan???
hmm..
:p

FiNa berkata... [Maklum Balas]

??????????

Naz berkata... [Maklum Balas]

ada org da pening la Man... r u ok Fina??

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

nehiiii....
nape fina bagi telinga ungker kat aku???
hmm..tak paham aku..
ko paham naz??

Naz berkata... [Maklum Balas]

aku paham tapi tak paham... ah.. paham2 sendiri je la. kalo ikut tajuk entri ni... tu simbol 'i do' dlm bahasa kat planet zargus. di tujukan kepada tuan ghumoh... lalala...

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

woit....
mcm tak sabo2 je nak 'i do' ko nih..
hahaa..
:p

Naz berkata... [Maklum Balas]

aku tak terlibat... aku jd pengapit sajer.. :p

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

heheee...
:p
eleh yoyok'o je ko naz..
hahaa..

saidibautista berkata... [Maklum Balas]

mohon share ya :)