Video Ustadz Tengah Berucap, Diambil Nyawa.. Lihatlah Didahinya‏..

video

Perhatikan pada dahi Si Ustadz, perlahan-lahan proses pencabutan nyawa sedang berlangsung oleh " Malaikat Izroil", semoga kita slalu ingat mati setiap saat agar kembali kepadanya secara Khusnul Kotimah, amien ya Rabbal Alamin..

Jika kau merasa lelah dan tak berdaya dari usaha yang sepertinyasia-sia.. Allah SWT tahu betapa keras engkau sudah berusaha. Ketika kau sudah menangis sekian lama dan hatimu masih terasa pedih.. Allah SWT sudah menghitung air matamu. Ketika kau fikir bahwa hidupmu sedang menunggu sesuatu dan waktu terasa berjalan begitu saja.. Allah SWT sedang menunggu bersamamu.

Ketika kau berfikir bahwa kau sudah mencoba segalanya dan tidak tahu hendak berbuat apa lagi.. Allah SWT sudah punya jawabannya. Ketika segala sesuatu menjadi tidak masuk akal dan kau merasa tertekan... Allah SWT dapat menenangkanmu. Ketika kau merasa sendirian dan teman-temanmu terlalu sibuk untuk menelefon... Allah SWT selalu berada disampingmu. Ketika kau mendambakan sebuah cinta sejati yang tak kunjung datang.. Allah SWT mempunyai Cinta dan Kasih yang lebih besar dari segalanya dan Dia telah menciptakan seseorang yang akan menjadi pasangan hidup mukelak. Ketika kau merasa bahwa kau mencintai seseorang, namun kau tahu cinta mutak terbalas.. Allah SWT tahu apa yang ada di depanmu dan Dia sedang mempersiapkan segala yang terbaik untukmu. Ketika kau merasa telah dikhianati dan dikecewakan.. Allah SWT dapat menyembuhkan lukamu dan membuatmu tersenyum.
Jika tiba-tiba kau dapat melihat jejak-jejak harapan Allah SWT sedang berbisik kepadamu ketika segala sesuatu berjalan lancar dan kau merasa ingin mengucap syukur.. Allah SWT telah memberkahimu. Ketika sesuatu yang indah terjadi dan kau dipenuhi ketakjuban.. Allah SWT telah tersenyum padamu. Ketika kau memiliki tujuan untuk dipenuhi dan mimpi untuk digenapi....Allah SWT sudah membuka matamu dan memanggilmu dengan namamu.
Ingat dimanapun kau atau kemanapun kau menghadap.. Allah SWT Maha Mengetahui.
Jika kau merasa diberkahi dengan artikel ini, sampaikanlah kepada orang yang kamu sayangi.
.
Best Regard,
Tapaknya..IMAN, Jalannya..SYARIAT, Natijahnya..AKHLAK

19 komen:

panggil aku shEh berkata... [Maklum Balas]

xnampak dengan jelas..
kenapa dengan dahinya..mcm ade tulisan.

aRaBeLLa berkata... [Maklum Balas]

tak ley bukak =(

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

p.s.Sheh,
dahinya mcm ade gumpalan warna itam semacam lekuk skit..
nampak tak??



AraBella,
cuba try test refresh balik..
boleh ler..tang gambo ke-2 tu taktau camne nak buang..hehe..

aRaBeLLa berkata... [Maklum Balas]

tak boleh gak..katenye the video is currently available..huhu

Nur Farhana Abdullah berkata... [Maklum Balas]

Hurrmm.. Nampak gak.. Allah Maha Besar..

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

Arabella,
takpe,next time bukak lg ye..
jgn lupa lawat SmileMyfta..hehe..

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

Farhana,
Allah Maha Besar dan Maha Berkuasa..
:)

Idalara berkata... [Maklum Balas]

salam man...
akak pun tak boleh nak buka video ni...nak sgt tguk.. mgkin lain kali..insyaallah.
sungguhnya Allah swt Maha Mengetahui tiap apa yg berlaku..dan kita sentiasa disunatkan mengingati kematian..

amirul berkata... [Maklum Balas]

Salam Man,

Subhanallah... I'm speechless...

mr.syazwan berkata... [Maklum Balas]

FUUYOOOO....
lihatlah kebesaran YANG MAHA ESA..
mmg tidak dpt ditandingi oleh sesiapa pun..
aku bersujud pada-NYA..

Naz berkata... [Maklum Balas]

Ye la.. aku nampak lekok segaris kat dahi kanan ustadz sebelum meninggal. Innalillah.. semoga rohnya di temptkan di kalangan org2 yg di janjikan syurga oleh Allah SWT..

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

Kak Ida,
tak boleh ke kak??hmm..
klu akak nk tgk gak nnt den email..
k..penah dengar ustaz penah ckp,all da time mesti ingat mati..coz mati tak kira tempat,siapa dan bila..hanya Dia saje yg tahu..



Bro Mirul,
Waalaikumussalam..
Im also peechless too..
Allahu akbar!!

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

mr.syazwan,
yupp bro..
hanya pada-Nya ku bersujud..

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

Naz,
kita tak tau samada lekuk tu secara kebetulan atau memang dahi ustadz tu sebegitu rupa..
cuma ape yg boleh dikata mati tu bebila boleh berlaku tak kira pangkat,tempat,siapa dan bila rohnya nak ditarik..
kita kena slalu beringat MATI itu PASTI..
:p

Naz berkata... [Maklum Balas]

ya.. Mati tu pasti..

selain lekuk, nampak seolah2 dahi tengah dia tenggelam dan ada 1 mcm corak terhasil. Wallahualam..

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

a'ahh..
aku pon ade nampak mcm ade satu corak kat dahi ustadz tu..
aku pikir aku silap pandang..
ko pon nampak jugak..
Wallahualam..

Naz berkata... [Maklum Balas]

yer, aku nampak corak tu. dah 3,4 kali aku dok ulang tayang. nmpak mcm tilisan pun ada, tp tenggelam timbul.. x clear..

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

mungkin itu tanda rohnya nak ditarik kelua..
Subahanallah...

Naz berkata... [Maklum Balas]

Mungkin... Wallauhualam...