Takziah Buat Sahabatku..

Aku Dimakamkan Hari Ini
Perlahan, tubuhku ditutup tanah,
perlahan, semua pergi meninggalkanku,
masih terjelas langkah-langkah terakhir mereka
aku sendirian, di tempat gelap yang tak pernah terbayang
sendiri menunggu keputusan
Menyesal sudah tak mungkin,
tobat tak lagi dianggap,
dan maafpun tak bakal didengar,
aku benar-benar harus sendiri
Tuhanku,
Jika kau beri akau satu lagi kesempatan,
Jika kau pinjamkan lagi beberapa hari milik-Mu
beberapa hari saja…
aku harus berkeliling memohon maaf pada mereka
yang selama ini telah merasakan zalimku,
yang selama ini sengsara karena aku,
yang tertindas dalam kuasaku,
yang selama ini telah kusakiti hatinya,
yang selama ini telah aku bohongi
begitu sesal diri ini
karena hari-hari telah berlalu tanpa makna
penuh kesia-siaan
Aku dimakamkan hari ini
dan semua menjadi tak termaafkan,
dan semua menjadi tak terlambat,
dan aku harus sendiri,
untuk waktu yang tak terbayangkan
.
Tadi pagi aku dapat masej abang kepada teman baikku pulang ke rahmatullah petang semalam tapi dikebumikan hari ini.. Innalillahiwainnalillahirajiunn.. Maafkan ku kawan, setibanya aku tiba di Pontian tadi aku hanya sempat solat dan mengiringi jenazah sehingga ke tanah perkuburan tapi tidak sempat untuk membacakan Surah Yaasin untuk Allahyarham.. Semoga kamu sekeluarga cekal dan tabah serta ku doakan semoga roh kekandamu ditempatkan bersama-sama orang yang beriman.. Aminn..
Al-Fatihah.. .
Sahabatku yang inilah yang selalu sudi mendengar & berkongsi masalah, belajar bersama, ketawa berdekah bersama, meniru assignment bersama.. :)
.
Best Regard,
hysMan
Tapaknya..IMAN, Jalannya..SYARIAT, Natijahnya..AKHLAK

16 komen:

Amieynna Amin berkata... [Maklum Balas]

Al Fatihah..
smoga rohnya dtempatkan dkalangan org2 soleh..
aminnnn..

Tukang cerita berkata... [Maklum Balas]

Al_fatihah...

salam takziah tuk kawan mu itu...

~knp malam ni, org asyik smpaikan berita sedey jer...? hati turut jadi bersedey dah ni...

eDry lurGh.. berkata... [Maklum Balas]

Al Fatihah..
sampaikan salam tazkirah drpd saya...
semoga roh nya aman..

xuen adyla berkata... [Maklum Balas]

Al-fatihah
semoga dia ditempatkan di tempat-tempat orang yang soleh hendaknya

CAsia berkata... [Maklum Balas]
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Redynne™ berkata... [Maklum Balas]

Al-Fatihah..

Dari Allah kita dtg...kepada Allah jualah kita kan kembali..

Semoga rohnya ditemptkn dikalangan org yg soleh..

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

Mynna..
Kak Nurul..
Edry..
xuen..
Redynne..

Thanx.. Aminn Ya Robb..

Dj Epoi berkata... [Maklum Balas]

Salam...MAn....

Gua tumpang besedey!!!!

TAkziah buat seluruh keluarga disana.....
Memang Sush nak dapat kawan yng sebegini......

Kawan yang nak bagi Mampos kawan melambak ...!!!!!

Hati2 Memilih kawan....

FiNa berkata... [Maklum Balas]

huhuu..
insaf..
man,
...
tak tau nak cakap ape bro...
terkedu ku seketika..

intan berkata... [Maklum Balas]

al-fatihah..
kongsi sedikit ketabahan dan kekuatan awk pada dia...

miss GAZA berkata... [Maklum Balas]

innalillahi wa inna ilaihi raji'uuun..

moga amalannya diterima dan arwah dicucuri oleh rahmatNya..
moga arwah juga ditempatkan di kalangan org2 yg soleh..
Ameen~

Naz berkata... [Maklum Balas]

Al Fatihah..
Aku tumpang sedih bro...

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

DJ Epoi..
Intan..
Fina..
Miss GAZA..
Naz..

Aku bg pihak die ucapkan terima kasih atas keperihatinan kalian..
moga hidup kita kat dunia yg sementara nih diisi dgn beribadat kepada-NYA..Aminn..
Terima kasih kawan2..

Naz berkata... [Maklum Balas]

Sama2.. kita yang masih hidup ni, sedekahlah ayat2 suci dan doa kepada yang telah tiada. Semoga rohnya dicucuri rahmat... amin...

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

Aminn..
terima kasih kawan atas doa mu itu utk saudara2 kita yg dah kembali ke rahmatullah..
malam jumaat mmg afdal laa...
insyaAllah..

Naz berkata... [Maklum Balas]

Amin...
kita yang masih hidup ni kena selalu ingat mengingat sesama sendiri...
mati itu pasti.. mati itu x kenal perempuan atau lelaki... mati itu tidak kenal yang tua atau yang masih bayi... mati itu datang tanpa kita sedari... dalam jaga dan tidur mati itu pasti... :)