Salam Ramadhan 1430H..

Salam Jumaat.. Special aku kasi layan lagu tema puasa tahun ni "Ramadhan Datang Menjelma" hasil nyanyian hebat dari Mr. Naz . Mahu dengar kelunakan suara beliau klik pautan sini.. (thanx dude kasi copy.. kasi promot skit..hehee)
.
Ramadhan Datang Menjelma
.
Dalam setahun hanya satu purnama
Penuh rahmat di dalamnya
Saat ditunggu telah menjelang tiba
Ramadhan datang menjelma
.
Lapar dan dahaga
Menguji iman dan taqwa
Seluruh pancaindera
Turut menahan dari melakukan dosa
.
Ketika fajar melimpahkan cahaya
Bertebaran bani adam di sini sana
Ketika rembulan menghiasi langit
Tasbih, selawat dan tahmid membasahi bibir
Hati jiwa yang suci
.
Ramadhan penghulu segala purnama
KurniaanMu kepada seisi alam
Malam Lailatulqadar yang Engkau ciptakan
KurniaanMu kepada insan yang miliki
Hati jiwa yang suci
.
Ampunilah dosa diri yang kerdil ini
Walaupun cuma sekelumit pengampunan-Mu
Terimalah penyerahan zahir dan batin
Sucikanlah jiwa hambaMu yang penuh dengan
Dosa noda yang hina
.
Memang sempoi melodi dan lirik nyer..
2 Thumb up for u beb.. Waitin' 4 ur lagu ghayer plak bro.. ehee
. Best Regard,
Tapaknya..IMAN, Jalannya..SYARIAT, Natijahnya..AKHLAK

23 komen:

joegrimjow berkata... [Maklum Balas]

dah nak ramdhan dan
lagi beberapa jam

Amieynna Amin berkata... [Maklum Balas]

salam man..
aku da dgr..
leh tahan sore pokcik ni..
lagu2 die xyah ckp laa..
senang diikuti..
hehe..

ko bile lagi???

<< s| tED| >> berkata... [Maklum Balas]

salam ramadhan hysman!

Tukang cerita berkata... [Maklum Balas]

Salam ramadhan buatmu....
tak leh lelama...akak demam!
:(

I am Karl berkata... [Maklum Balas]

bro

mlm ni tarawikh

then sahur

then berpuasa k

@cu SaYaNg berkata... [Maklum Balas]

salam ramadhan man..
acu mohon ampun & maaf atas semua salah silap acu ye..
0-0 ye man cayang... ;-)

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

joe,
selamat bercountdown menanti tibanya bulan yg mulia ini ye..
:)

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

Mynna,
sore pokcik Naz ni mmg besh..
hehee..
aku bile ape??

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

S| TED|,
selamat menyambut dan melaksanakan utk s| TED| juger.. :p

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

Kak Nurul,
alaaa..siannyer die..
mintak tukang obat ubatnye yea..hehee..

Salam Ramadhan kak..
:)

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

Karl,
InsyaAllah bro..
sama2 la kita..
:)

Amieynna Amin berkata... [Maklum Balas]

man..
bile nak nyanyi tanpa plug (unplugged) mcm pokcik naz tu ler..
nak dgr gak sore seorang mamat dr johor ni..

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

Acu Sayang,
waa..sejak terasa jd pompuan melayu terakhir nih lain pesen saje..
hahaaa..
yeah..0-0 k..
Salam Puasa.. :)

imanshah berkata... [Maklum Balas]

“ (Masa yang diwajibkan kamu berpuasa itu ialah) bulan Ramadan yang padanya diturunkan al-Quran, menjadi petunjuk bagi sekalian manusia, dan menjadi keterangan-keterangan yang menjelaskan petunjuk dan (menjelaskan) perbezaan antara yang benar dengan yang salah. Oleh itu, sesiapa dari antara kamu yang menyaksikan anak bulan Ramadan (atau mengetahuinya), maka hendaklah ia berpuasa bulan itu; dan sesiapa yang sakit atau dalam musafir maka (bolehlah ia berbuka, Kemudian wajiblah ia berpuasa) sebanyak hari yang ditinggalkan itu pada hari-hari yang lain. ( Dengan ketetapan yang demikian itu ) Allah menghendaki kamu beroleh kemudahan, dan Ia tidak menghendaki kamu menanggung kesukaran. Dan juga supaya kamu cukupkan bilangan puasa ( sebulan Ramadan ), dan supaya kamu membesarkan Allah kerana mendapat petunjuk-Nya, dan supaya kamu bersyukur ”.AlBaqarah ayat 185

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

Imanshah,
terima kasih..
salam ramadhan cikgu..
:)

Dj Epoi berkata... [Maklum Balas]

Bos!!!

Selamat Berpuasa dari kami sekeluarga Bossssss!!!

Dj Epoi Family

Naz berkata... [Maklum Balas]

Man... tak perasan la pulak ini entry.. but, so sweet. tq pesal mempromote blog pokcik... hehehehe...

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

DJ Epoi,
Boss selamat berpuasa juger buat lu,suked,robocop,spongebob dan ben10..hehee..

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

Naz,
kan aritu da ckp nak mintak permission utk aku pinjam lgu ko..
tahniah lagu ko menjadi lagu teman Ramadhan Al-Mubarak tahun ni..
hahahaa..
u're most welcom bro..

Naz berkata... [Maklum Balas]

tu aku ingat... hehehe...
asyik2 lagu rayer jer.. lagu poser x der pun aku dngr la ni... hehehe...

~ h a n i m h u s i n ~ berkata... [Maklum Balas]

anem pon bagi 2 thumbs up tok lagu ni..

anem kenal la dak yg no 2 dari kiri tu..bird kan nama dia..

wawawa...

FiNa berkata... [Maklum Balas]

aih kak anem! tengok mane tu... tgk yg berwarne saje...nanti yg berwarne tu mareh...

miss GAZA berkata... [Maklum Balas]

assalamualaikum bro..

nampaknya agak trlewat utk ku ucapkan slamat berposa buatmu..
haha
tapi ramadhan ada banyak hari lagi kan?
x kira..
nak ucap gak sekarang..
selamat menunaikan ibadah puasa dengan jayanya utk tahun ni..
sama2lah kita beribadah sehabes baek utk ramadhan kali ni..
ramadhan depan belum tentu lagi nak jumpanya ye x..
moga kita mmpu beroleh lailatul qadarNya kali ini..
ameen~
=)


posa bagi penuh tahun ni..
klaw x penuh xleh raya..
hehe
=P