Salam Ramadhan Buat Semua..

ANDAI INI RAMADHAN YANG TERAKHIR
Andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
Tentu siangnya engkau sibuk berzikir
Tentu engkau tak akan jemu melagukan syair rindu
Mendayu.. merayu... kepada-NYA Tuhan yang satu
.
Andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
Tentu sholatmu kau kerjakan di awal waktu
Sholat yang dikerjakan... Sungguh khusyuk lagi tawadhu'
Tubuh dan qalbu... Bersatu memperhamba diri
Menghadap Rabbul Jalil... Menangisi kecurangan janji
"innasolati wanusuki wamahyaya wamamati lillahirabbil 'alamin"
Sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku, dan matiku...
Kuserahkan hanya kepada Allah Tuhan seru sekalian alam
.
Andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
Tidak akan kau sia siakan walau sesaat yang berlalu
Setiap masa tak akan dibiarkan begitu saja
Di setiap kesempatan juga masa yang terluang
Alunan Al-Quran bakal kau dendang...bakal kau syairkan
.
Andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
Tentu malammu engkau sibukkan dengan
Bertarawih... Berqiamullail...Bertahajjud...
Mengadu... Merintih... Meminta belas kasih
"sesungguhnya aku tidak layak untuk ke syurga-MU
tapi...aku juga tidak sanggup untuk ke neraka-MU"
.
Andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
Tentu dirimu tak akan melupakan mereka yang tersayang
Mari kita meriahkan Ramadhan
Kita buru... Kita cari... Suatu malam idaman
yang lebih baik dari seribu bulan
.
Andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
Tentu engkau bakal menyediakan batin dan zahir
Mempersiap diri... Rohani dan jasmani
Menanti-nanti jemputan Izrail
Di kiri dan kanan ... Lorong-lorong redha Ar-Rahman
.
Duhai Ilahi....
Andai ini Ramadhan terakhir buat kami
Jadikanlah ia Ramadhan paling berarti... Paling berseri...
Menerangi kegelapan hati kami
Menyeru ke jalan menuju ridho serta kasih sayangMu Ya Ilahi
Semoga bakal mewarnai kehidupan kami di sana nanti
.
Namun teman....
Tak akan ada manusia yang bakal mengetahui
Apakah Ramadhan ini merupakan yang terakhir kali bagi dirinya
Yang mampu bagi seorang hamba itu hanyalah
Berusaha... Bersedia... Meminta belas-NYA
Andai benar ini Ramadhan terakhir buat kita
MAAFKAN SEMUA KESALAHAN YANG PERNAH DILAKUKAN
.
Sempena akan tibanya bulan Ramadhan yang tidak lama lagi aku terlebih dahulu memohon maaf jika aku ada berbuat kesalahan, baik yang tidak di sengaja mahupun yang di sengaja, semoga kita dapat menjalani ibadah puasa dengan khusyuk, diberkati dan dirahmati Allah S.W.T, InsyaAllah. Aku juga memohon dihalalkan semuanya dan aku juga telah memaafkan saudara saudari dan telah menghalalkan segalanya. SALAM RAMADHAN UNTUK SAHABAT BLOGGER SEMUA..
.
Thanx for miss Diana for d article..
.
Best Regard,
Tapaknya..IMAN, Jalannya..SYARIAT, Natijahnya..AKHLAK

21 komen:

bintangku berkata... [Maklum Balas]

Salam Ramadhan & Selamat Berpuasa.. semoga dpt ditambah2kan lagi amal ibadat kita dibln yg mulia nie.

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

Kak Sha,
Selamat juger utk akak wif famili..
InsyaAllah..aminn.. :)

Amieynna Amin berkata... [Maklum Balas]

Salam Ramadhan jua buatmu..
andai ini Ramadhan terakhir ku..
semoga daku dpt melaksanakannya sebaik mungkin..

maaf yer teman n minta halal sgala galanya jua..

panggil aku shEh berkata... [Maklum Balas]

Salam Ramadhan!
jgan sebok2 nk puake org!
Aku dah insaf...gagaga

Lili Puteh berkata... [Maklum Balas]

andai ku tahu........

salam ramadan buat kamu jua.
puasa tau.
jgn lupa murtabak mokcik ye.
ghee~

<< s| tED| >> berkata... [Maklum Balas]

selamat berpuasa hysman..
sayu rasa hati membacanya...

nza berkata... [Maklum Balas]

slmat menyambut ramadhan dr kak nza skluarga...

nza berkata... [Maklum Balas]

slmat menyambut ramadhan dr kak nza skluarga...

FdausAmad berkata... [Maklum Balas]

Gua nak ajak lu datang pekena lepak kat blog gua..kalau suka datang lepak selalu.

Chow.

I am Karl berkata... [Maklum Balas]

bro

happy fasting!!!!!

gandakan amal ibadah

hehe

ceria2 bekerja k

Idalara berkata... [Maklum Balas]

salam ramadhan hysman..
muga kita akan bertemu lagi Ramadhan akan datang..
muga ramadhan ini kita lebih bertakwa dan tambah banyak amalan..

Naz berkata... [Maklum Balas]

Semoga kedatangan Ramadhan kali ini akan menjadikan kita lebih taat kepadaNya... kalo time berbuka, jng over sngt... nnti x larat g terawikh... hehehehe...

Salam Ramadhan dari gue... ikhlas tapi jauhhhh.....

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

Mynna,
alaa..no hal laa..
takde silap pape pon beb..
0-0 yea..
Salam Ramadhan geng..
halalkn ku juga..
:p

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

p.a.Sheh,
da insaf??
hahahaha..dekah guling2 aku.,.
hehehe..
Salam Ramadhan.. :)

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

Cheqgu Lily,
hahahaa..
metabak mokcik..sodap woo..
hahaha..

Salam Ramadhan utk kamu juger..
:p

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

s| TED|,
ku juga sayu bila mnaipnyer..
hmm..
Selamat menanti ketibaan bulan Ramadhan yg mulia..
:p

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

Kak Nza,
Salam Ramadhan utk akak sekeluarga juger yea..
kem salam family.. :)

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

Karl,
Thanx bro..
u too..
hope sama2 kita gandakankn pahala kita yea..
:)

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

Kak Ida,
InsyaAllah kak..
sama2 la kita..
akak jaga diri bebaik wokeh..
Salam Ramadhan juger buat kak Ida.
:)

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

Naz,
InsyaAllah bro..
harap2 begitu la..
sama2 pertingkatkan amalan dan usahakannye..
thanx dude..
klu aku konyang time tarawikh bisa buat 2 awal dan 2 akhir 1 witir..
hahaha..
:)

Salam Ramadhan utk lu dan yg lain jugak...

Naz berkata... [Maklum Balas]

hehehehe.. 2 awal 2 akhir dan 1 witir???

>salam ko tu salam maut ker... :p