Merah Itu Saga, Hijau?

Aku bikin satu 'entry' khas buat Cikgu Nurul a.k.a. Tukang Cerita. 'Entry' ni aku ilhamkan (cehh ayat...) untuk ucapkan banyak-banyak TERIMA KASIH buat kakak blogger yang tegar merotan murid ni. Haha... Ampun kak.


Setiap tahun tak lupa beliau sekeluarga mengirimkan kad raya dan buah tangan berupa buku-buku ilmiah. Disebabkan beliau seorang pendidik, sebelum ni beliau menghadiahkan yaasin dan ma'thurat. Manakala tahun ni pula beliau menghadiahkan buku panduan Halal Haram. TQVM TC TU NI NN.


Bagus buku panduan ni, dapat merungkai mana-mana persoalan yang tebuku kat benak berkenaan produk yang syubhah di pasaran berkaitan status kehalalannya. Rasanya setiap orang perlu ada buku panduan ni pasal segala isu terjawab dalam buku panduan ni. Sebagai contoh banyak produk yang kita rasa ianya halal rupanya tidak kerana ada premis yang menggunakan logo halal yang palsu dan buku ini sertakan buktinya.

Terima kasih kak Nurul.


Best Regard,


Posted by: http://smilemyfta.blogspot.com

Tapaknya..IMAN, Jalannya..SYARIAT, Natijahnya..AKHLAK

15 komen:

eqbalzack berkata... [Maklum Balas]

alhamdulillah...

Amieynna Amin berkata... [Maklum Balas]

wah dapat hadiah la..
meh kongsi2 laa apa ada dlm buku tu..

aku dgr ko nak belanja aku eh?
hahahahaaaa

imanshah berkata... [Maklum Balas]

kak Nurul, wah org jauh buleh hantar hadiah, nikan senegeri xingat na!!

cepat, tak mau besar2..jam tangan cukuplah

(jam tangan rosak u)

syaza kelyza berkata... [Maklum Balas]

wahhh , bagusnye buku tu ,
kalo ada pape yang menarik jangan lupe kongsi k ? :D

bUdAk kEnTaNg berkata... [Maklum Balas]

Bro Eq,
alhamdulillah.. ;)

bUdAk kEnTaNg berkata... [Maklum Balas]

Mynna,
meh dtg umah aku kite baca same2..
hahaha..

wuihhh..sape belanje sape nih??
dah 3 bln kann....
hehehe

bUdAk kEnTaNg berkata... [Maklum Balas]

cikgu imanshah,
hahaha....takpe nnt kwn cuba usulkn kat kak nurul yer..huhu

umargghhh aiii..
jam tgn beb.. tak tergak2 tuuu...
hahahaa

bUdAk kEnTaNg berkata... [Maklum Balas]

syaza kelyza,
boleh kongsi tapi risau reader bosan plak..
hehehe..
insyaAllah..
;)

hazlin berkata... [Maklum Balas]

sharing is caring..

Tukang cerita berkata... [Maklum Balas]

salam man...
adoiiilahhhhhh...mahu menitik airmata akak baca entry ni...ecececeeee...poyo je! :P

TQVM ....
bagi akak, apa yg penting, ikatan persahabatan dan persaudaraan yg terjalin antara akak sekeluarga dan man...
TQ kerana mnjadi adik yg baik.....
:)



Untuk imanshah....
nanti akak kasi jam dinding terus,
gantung kat tengkuk...
hahhahhahah...
:P

Wahidah berkata... [Maklum Balas]

wah dpt hadiah...bestnyaaa...

bUdAk kEnTaNg berkata... [Maklum Balas]

kak Lin,
caring is loving...
hahaa

bUdAk kEnTaNg berkata... [Maklum Balas]

kak Nurul,
waalaikumussalam wbt.
propa saje kak nih ea..
pape pun time kasih kak..
hehee..

insyaAllah semoga ukhwah persaudaraan yg terjalin ni hingga ke akhir nyawa kak..amin..

hahaaa...

bUdAk kEnTaNg berkata... [Maklum Balas]

cik wahidah,
alhamdulillah...
best..pesal dr org jauh..
huhuu

hazlin berkata... [Maklum Balas]

loving is caring..
ngeh ngeh..