Semalam 25hb..

Semalam 25 haribulan gaji.
Pagi ni cek Maybank2u, zazssss... Amek ko, dah kena tolak macam-macam.
Belum masuk beli barang dapur yang mencanak harganya lagi.
Kenapa ini semua harus berlaku? Hahaa...
Adeh, itulah dinamakan norma hidup.
Kerja untuk hidup tapi tak pernah cukup untuk melunaskan hidup..
Hehe... Betul kata kakak aku, gaji ni kalau makin banyak makin tak cukup.
Jadi bersyukurlah dengan apa nikmat yang ada sekarang...
Orang kaya pun ada masalah kewangan. Ada sampai nak bunuh diri pun ada.
Tak terbayar jugak loan dengan Ah long
Biar hina hidup di dunia tetapi bermanfaat,
Jangan hanya mulia tetapi hidup sia-sia,
Tiada manfaat di dunia dan akhirat.
Asalkan kita buat kerja kita dengan ikhlas,
niat membantu golongan yang memerlukan, insyaAllah.
Gaji sikit macam mana pun masih cukup, Alhamdulillah...


Inilah sebahagian fail-fail bantuan asnaf dalam negeri Johor.
Masih terlalu ramai lagi rakyat yang susah inginkan bantuan.
Bagi kita (terutama aku),
Bersyukurlah walaupun bergaji kecil masih lagi boleh menampung hidup dan makan disetiap detik masa.
Alhamdulillah...

**Kejap lagi ni aku ada Mesyuarat Zakat & Wakaf Negeri Johor. Doakan aku segalanya berjalan lancar yer. Buat julung kali di tahun 2011 ni. Hehe...



Best Regard,

Posted by: http://smilemyfta.blogspot.com

Tapaknya..IMAN, Jalannya..SYARIAT, Natijahnya..AKHLAK

44 komen:

apezs shah berkata... [Maklum Balas]

salam

semoga berjaya yea..
betol lah juga tu. selagi kita masih hidup. kenalah bersyukur atas nikmat yg ada kan.. cuma kkdg keadaan semasa amat zalim tp xleh nak lawan.. hehe.. ;)

bintangku berkata... [Maklum Balas]

Biasa lar tu...

Makin besar periuk, makin byk lar keraknya..

Naz berkata... [Maklum Balas]

beruntunglah kepada mereka yang mendapat gaji setiap bulan. sekurang2nya ada pendapatn yg tetap dan maintain.. hehehehe...

@cu SaYaNg berkata... [Maklum Balas]

makin besar periuk makin besar la kerak nye...yang penting kita kena pandai urus kan wang gaji kita tu..

erk..acu sendiri pun kekadang tak cukup gak...hehehee

zaMir berkata... [Maklum Balas]

ade duit susah...
xde duit pun susah..

mR.sYaH berkata... [Maklum Balas]

banyak atau sikit kita harus bersyukur.. yg penting ia datang hasil dari titik peluh kita sendiri.. xsabar nk kerja mkn gaji..

sahromnasrudin berkata... [Maklum Balas]

assalamualaikum..semoga urusan sdra dipermudahkan...

aleen aiden berkata... [Maklum Balas]

ckp pasal barang dapur,alin beli 3 4 ari lepas barang dapur,dekat 100hengget!mcm hape je.pdhal bukan beli ape sgt pon.duk umah bujan je ni hah...hu3

hazlin berkata... [Maklum Balas]

man,
sangat bersyukur kerana masih dilimpahi rezeki dan nikmat kesenangan di dunia.... mohon dilimpahi jua nikmat di akhirat nanti..

::FAIZ FARISH:: berkata... [Maklum Balas]

suka komen Hazlin

nabilah_2908 berkata... [Maklum Balas]

bak kata pepatah...

besar periuk..besar la keraknya.. ;)

betul juga tu kan..bersyukur dgn rezeki yg telh dikurniakan..jika kita rasa susah...masih ada lagi yg lebih susah dr kita.. ;)

jom ke APA KATA HATI pulak,
SAYANGI PEMBACA ANDA

mr.syazwan berkata... [Maklum Balas]

kita tgk je org tu byk duit n sng

lagi byk duit lg byk utang dia kena tanggung sbnye kan

so moralnya berjimat dan berpada2 la

=_=

Dinas Aldi berkata... [Maklum Balas]

Kalau kita pandai bajet & sentiasa ingat padaNya, insyaallah cukup :)

hysman berkata... [Maklum Balas]

@apezs shah
waalaikumussalam wbt..
boleh lawan,tp kena main kotor..
astaga..hehe

hysman berkata... [Maklum Balas]

@bintangku
sokong!
hehe...

hysman berkata... [Maklum Balas]

@Naz
tp bg yg dpt gaji sekali skala tp bagai durian roboh..lg beruntung bro..
hehe

hysman berkata... [Maklum Balas]

@@cu SaYaNg
betul tu cu....

kan... hahaha

hysman berkata... [Maklum Balas]

@zaMir
tak tahu nak cari duit lg susah..

hysman berkata... [Maklum Balas]

@mR.sYaH
jgn nyesal mkn gaji..
baik buat gaji sndiri..
hehe

hysman berkata... [Maklum Balas]

@sahromnasrudin
waalaikumussalam...
insyaAllah..terima kasih.. :)

hysman berkata... [Maklum Balas]

@aleen aiden
hahaaa....itulah negara nk capai status ngara maju tp tangga gaji masih tak maju2 lg..hehe

hysman berkata... [Maklum Balas]

@hazlin
yer kak...
insyaAllah kak..
same2 la kita imbangi dunia akhirat...

hysman berkata... [Maklum Balas]

@::FAIZ FARISH::
suka komen ko..hehe

hysman berkata... [Maklum Balas]

@nabilah_2908
betul tu...
bpikiran +ve dan cuba buat yg terbaek..'
hehe

hysman berkata... [Maklum Balas]

@mr.syazwan
baek jd yg sederhana.. ;)

hysman berkata... [Maklum Balas]

@Dinas Aldi
betul tu kak.....
die yg memberi rezeki dan nikmat..
wajib senantiasa igt akanNya..
:)

IMANSHAH berkata... [Maklum Balas]

gaji dah masuk ke bro??hehe

tak cek lagi

hysman berkata... [Maklum Balas]

@IMANSHAH
buat2 tnya konon..
slalu cikgu yg paling alert..
hahaha

HEROICzero berkata... [Maklum Balas]

itu lah. jangan asyik pandang atas. pandang la bawah sekali sekala.

=)

selamat bergaji!

Nadia Nadiana berkata... [Maklum Balas]

bersyukur dgn apa yg ada..harap2 dpt tgk awak naik pangkat coz awak kn staf yg rajin..hehe..tapi awak still blh dapatkan duit sampingan dgn mcm2 bakat yg awak miliki skrg ni..

all the best!!!

caiyok2!!! ;)

apezs shah berkata... [Maklum Balas]

Salam

Awak kena tag. jemput dtg.. ;)

niesz berkata... [Maklum Balas]

wit tuk blanje niesz ade..ehehehe...xpe la..mane tau ade rezki lebey nnti kan...kite kena sntiase bersyukur.. :)

updated entry : orang parit order pizza

ADfeez berkata... [Maklum Balas]

tkot plak tgk file2 tu.. huhu~

white rose berkata... [Maklum Balas]

dah selamat selesai segala2nya...
bulan pertama dlm tahun 2011 ni amat kritikal sedikit...

tapi pelan2 laa kan...

akak kan DATO' WHITE ROSE,
mane boleh bagitau masalah kewangan...

miahahaha...

biar SEDIKIT asalkan BERKAT...

Afzainizam berkata... [Maklum Balas]

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Salam Persahabatan kami datang ziarah blog anda
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
makan gaji kerajaan ni best walau sikit tapi mencukupi kalau tak borossss dan berhutang...

banyak gak rakyat yang susah.... kena bayar zakat pendapatan lahh sikit nanti

Citarasa Rinduan berkata... [Maklum Balas]

hsyman--
sedihnya kak ayu..ramai rupanya yang mohon bantuan...
semoga mereka terbela..amin

hysman berkata... [Maklum Balas]

@HEROICzero
betul3....
hehe..

hysman berkata... [Maklum Balas]

@Nadia Nadiana
rajin ker?
hahaha...amin...
insyaAllah kamu pun jugak sama...

all da best to u too...

chaiyokkk... :p

hysman berkata... [Maklum Balas]

@apezs shah
waalaikumussalam wbt..
dah jawab.. :)

hysman berkata... [Maklum Balas]

@niesz
semestinya ada utk cik niesz...
alhamdulillah..bsyukur..
huhu

hysman berkata... [Maklum Balas]

@ADfeez
itulah realitinya.. hehe

hysman berkata... [Maklum Balas]

@white rose
samalah kan...
masalah Dato'WR jd masalah negara woo..haha

sikit2 lama2 jd bukit mengkibol..
ahaks

hysman berkata... [Maklum Balas]

@Afzainizam
jom bayar zakat bro...
ganjanran di 'sana'....
hehe

hysman berkata... [Maklum Balas]

@Citarasa Rinduan
ramai kak...
kita yg senang je ni yg sering lupe pd mereka..