Jangan Boikot KFC..

Ini satu lagi email yang aku baru dapat pagi tadi dari member aku yang datangnya dari 'Halal Audit Executive' KFC.. Meh la bace.. Share this info.. :P
___________________________________________________________
Salam semua...
Tujuan email ni adalah untuk memberi penjelasan mengenai boikot KFC. Banyak orang dah tanya pada saya mengenai KFC. Dan ada juga yang sms kata "baik ko berenti keja ngan KFC. Ko dok bunuh orang palestin"... . Dah banyak sms yang saya dapat... Daripada kawan2 sekolah, universiti dan segenap lapisan masyarakat.
Untuk pengetuahuan semua, KFC Holdings (M) Bhd adalah milik Ku lim (M) Bhd. Ku lim ini pula adalah anak syarikat Johor Corporation. Siapa yang tidak tahu sila cari mengenai Johor Corporation. Oleh itu, KFC Holdings (M) Bhd adalah milik malaysia. Tiada sebarang keuntungan yang diberikan kepada US mahupun Israel. KFC hanya menggunakan nama. KFC Malaysia hanya membayar yuran penggunaan nama sahaja.
Akan tetapi, setelah KFC menjadi anak syarikat Johor Corporation, pengerusinya sedang berusaha untuk membeli KFC di US. Ini adalah usaha yang sangat murni. Tan Sri Ali Hashim adalah pengerusinya yang memang mempunyai idea bisnes yang bernas. Selain itu juga, dibawah KFC Holdings (M) Bhd terdapat anak syarikat iaitu :
Pizza Hut
Kedai Ayamas
RasaMas Restaurant
Ayamas Food Corporation Sdn Bhd
Region Food Industries (Sos life)
Bakery (untuk garlic bread & roti2 di KFC)
Tenaga kerja untuk semua syarikat ini adalah majoriti Melayu Islam. Oleh itu, bayangkanlah jika masyarakat memboikot KFC, apa akan terjadi kepada orang Islam Malaysia? Oleh itu fikir2 kanlah apa yang saya katakan ini. Diharap dapat memberi penjelasan kepada sahabat2 dan sesiapa sahaja.
Sama-sama kita membangunkan ekonomi orang islam. Inilah dinamakan Jihad Bisnes.
.
Sekian.
Muhamad Ammar Abdullah
Halal Audit Executive
KFC Holdings (M) Bhd
03-20263388 ext 282012-5678443
_________________________________________________________
So???

2 komen:

Tanpa Nama berkata... [Maklum Balas]

salam,
so??? so what? Makan ayam bebanyak nanti naik lemak! hehe.

hysman berkata... [Maklum Balas]

Makan daging ayam tak naik lemak bro..
makan kulit/lemak ayam baru naik lemak..
tp ayam skrg suma ayam daging jadi slalu makan memang jd gemokk..wawawa...