Ntah Papetah..

Boss berkata kepada Secretary : Kita akan outstation selama seminggu, jadiaturkan segalanya.
Secretary menelefon Suaminya : Untuk seminggu boss saya dan saya akan outstation, awak pandai2 jaga diri nanti...
Suami menelefon Buah Hatinya : Isteri saya akan outstation selama seminggu, jadi mari kita habiskan masa bersama-sama....
Buah Hati menelefon Murid tuisyennya : Saya kene bekerja selama seminggu, jadi awak tak perlu datang untuk tuisyen...
Murid tuisyen tersebut menelefon Atuknya : Atuk, untuk seminggu saya takde kelas sebab cikgu saya sibuk. Mari kita habiskan masa bersama...
Atuk (the 1st boss) menelefon Secretary : Minggu ni saya nak abiskan masa bersama cucu saya.. Batalkan outstation tuh...
Secretary menelefon Suaminya : Minggu ni boss saya ade kerja, kami dah membatalkan outstation tu...
Suami menelefon Buah Hatinya : Kita tak dapat nak habiskan masa bersama untuk minggu ni, isteri saya dah membatalkan outstationnya..
Buah Hati menelefon Murid Tuisyennya : Minggu ni kelas tuisyen mcm biase.
Murid Tuisyen menelefon Atuknya : Atuk, cikgu saya cakap minggu ni saya kene pergi kelas tuisyen. Sori, saya tak bleh temankan atuk.
Atuk menelefon Secretary : Jangan risau, minggu ni kita outstation. Jadi uruskan semuanya..
Woakakaka....penat aku nak tulih lagi nie....
Best Regard,
Tapaknya..IMAN, Jalannya..SYARIAT, Natijahnya..AKHLAK

8 komen:

Naz berkata... [Maklum Balas]

never ending story.... mcm lagu bangau oh bangau pun ada. moralnya... kita hidup saling bergantungan dan saling kait mengait. jika 1 tali putus, maka seluruh ikatan akan putus. sekian dr bilik berita... :p

@cu SaYaNg berkata... [Maklum Balas]

huh..cite yg x de penghujung nye

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

Naz,
tapi berlainan pula dgn adik-beradik..kate org tua2,air dicincang takkn putus..
bermula dgn adam as dan hawa,jd suma bersaudara..hmm..:p

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

Acu sayang,
penghujungnya jika atuknya a.k.a. bosnye itu mangkat..hahaaaa..

amirul berkata... [Maklum Balas]

Salam Man.
Rounding the circle untill die? kui3x

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

waalaikumussalam..
kalu tak die jugak???
tungu ler sampai bosnya turun takhta..
ahakkzz...
:P

Idalara berkata... [Maklum Balas]

hahaha.....senyum sampai telinga..
kisah yang tiada penghujung..kait mengait antara dosa dan pahala..antara kebaikan dan kejahatan antara kejujuran dan kecurangan...inilah dunia.

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

Kak Ida,
cukup perencah ye...
suma ade,komplit..
tak yah guna serbuk maggi secukup rasa pon hahaa..