Jijiknya Khinzir..

Daging babi diharamkan oleh Islam kerana Allah tahu bahawa dalam daging tersebut ada parasit yang boleh membahayakan manusia. Oleh sebab itu daging tersebut diharamkan. Persoalannya kenapa jika Allah menciptakan babi yang boleh membahayakan manusia?? Jawapannya adalah untuk menguji hamba-hambanya sama ada mengikut perintahNya atau tidak. Sebab itu dalam hidup ada susah dan senang..
.
Salah satu sebab kenapa Islam mengharamkan makan babi, kita tengok sekarang barulah terbukti, dan dunia di gemparkan dengan wabak selesema babi, jadi aku harap Malaysia tak de wabak tu.. Hmm..
Dulu zaman tok kadok kita panggil babi ni dgn khinzir (ba alif ba ya), kononnya perkataan babi ni sensitip n terlalu kaso bunyinya. Tapi la ni zaman tok asimo dipanggil semula babi coz org yg memakannya pon perangai maunye lebih jijik dari binatang tu sendiri.. Nauzubillah..
.
Best Regard,
Tapaknya..IMAN, Jalannya..SYARIAT, Natijahnya..AKHLAK

11 komen:

@cu SaYaNg berkata... [Maklum Balas]

geli aaaa tgk gmbr cacing2 tu...uweekk...

FiNa berkata... [Maklum Balas]

huhuu
ooo
patot la...
patot pon aku tak penah dengar orang sebut seleseme ba alif ba ya...
ngeh3..

jangan nakal2 ek korang...

Tukang cerita berkata... [Maklum Balas]

Setiap suruhan dan larangan Allah itu, pasti ada hikmah yg tersirat....
kekadang akal kita bleh memikirkannya...
kekadang, Hanya Dia Maha Mengetahui...

~Geliiiii..... yerkkkk ~

Amieynna Amin berkata... [Maklum Balas]

erkk..
gelinye...kembang tekak aku...

fina..
selsema ba alif ba ya tu..
skg da ade nama panjang...
influenza A H1N1..
nama penuh la kirenye..
ngeee...=P

Dj Epoi berkata... [Maklum Balas]

Walaweiiiiiiiiiiiiii!!!

Muntah!!!! Wek!!! Wek!!!! Wek!!!!!

INFO yang tersagat baguih bagi Orang2 kapir yang dok makan menatang nih!!! Ishhhhhhhhhhhhh.........NAJIS!!!!!

~ h a n i m h u s i n ~ berkata... [Maklum Balas]

kadang2 tersempak kat dlm UTM ni..time training memanah,suka depa dtg jengah kitaorg huu..kang panah kat depa.kitaorang lak rugi.kurang arrow..huu..

skang dah ada swine flu la pulak..

pokcik,apa maksud zaman tok asimo?

ApEz ""MaTTeNo"" berkata... [Maklum Balas]

aku ade pernah terbaca...
ulat dalam babi nih takkan mati walopon daging babi tu di panggang or direbus ataupon digoreng....

joegrimjow berkata... [Maklum Balas]

yerkkkk

Bla3 berkata... [Maklum Balas]

babi..skali gi..baBI!!..
camne ar org perangai cam baBI!!???

amirul berkata... [Maklum Balas]

Salam Man,

Ishhhh...kembang loya tekak aku
negok gambow babi tuuuu. selalunya kalau marah mestinya org akan sebut nama binatang tu gak hahaha...termasuk la aku

Naz berkata... [Maklum Balas]

wuekkk... babi punya khinzir...