Selalu Mengalah..

Kenapa aku je kena mengalah?? Hari tu pon aku yang ngalah gak...
Sekarang pon kena mengalah lagi.
Hmm.. Tapi takpe la, sebab aku fikir tak salah pon mengalah kan??
Ada orang cakap kat aku pasal aku asik mengalah?? Salah aku ke? Barangkali masa tak bape nak betul kot. Hahaa.. Sekarang ni tak tahu la aku..
Perlukah aku mengalah???
Hmm.. Insyallah aku akan mengalah dan minta maaf..
Kepada sesape yang sudi memberi nasihat kepadaku, Terima kasih bebanyak..
MENGALAH BKN BERERTI KALAH..
.
Jelaskan padaku isi hatimu
Seberapa besar kau yakin padaku
Untuk tetap bisa bertahan denganku
Menjaga cinta ini
Pertengkaran yang terjadi
Seperti semua salahku
Mengapa selalu aku yang mengalah
Tak pernahkah kau berfikir
Sedikit tentang hatiku
Mengapa ku yang harus selalu mengalah
Pantaskah hatiku masih bisa bersamamu
Jelaskan padaku isi hatimu
Seberapa besar kau yakin padaku
Untuk tetap bisa bertahan denganku
Menjaga cinta ini
Mengapa selalu aku yang mengalah
Tak pernahkah kau berfikir
Sedikit tentang hatiku
Mengapa ku yang harus selalu mengalah
Pantaskah hatiku masih bisa bersamamu
.
p/s: kate kakak aku tadi Sekolah Menengah Teknik Perdagangan Johor Bahru (SMTPJB) kena cuti seminggu start semalam pasal studentnye demam2, batok2..(H1N1 ke??)
Best Regard,
Tapaknya..IMAN, Jalannya..SYARIAT, Natijahnya..AKHLAK

20 komen:

Farhana berkata... [Maklum Balas]

Assalamualaikum.. Rasa lama juge ku jadi silent reader di sini.. Ape kate kmbali mencoret komen.. Huahuahua.. Kembali untuk membebel..

Ngapenye ni pokcik? Gadoh ngan awekmu ker? Hoho.. Gelak gajoh.. Ke kes berebut mainan ngan adik beradik? Heehee.. Pape pn sebabnye.. Sabor ye.. Jangan tensi-tensi.. =)

Mengalah tak bererti kalah.. Mengalah juga tak bererti kita salah.. Cuma kadang-kadang, kita memang perlu beralah.. Tapi selalu mengalah.. Hurrmmm.. Tak best jugak kan.. Yela.. Kita manusia biasa.. Ada hati dan prasaan, ada ego, punya maruah dan harga diri..

Ku tabik pada orang yg boleh selalu mengalah.. Sbb sabar, love peace, tak suke gaduh2.. Hidup ni pendek je, elok gak ada sikap selalu mengalah ni.. Sesungguhnya aman dunia, bahagia hidupnya.. Takde gaduh aje.. Kan kan.. Heehee.. =)

Ok pokcik.. Ku mahu sambung keje.. Selamat malam.. =)

*kalau ada salah dan silapku, ku minta ampun ya.. (akak beralah ngan adik dulu ni.. heehee..)

I am Karl berkata... [Maklum Balas]

pjg giler komen farhana

...

btw, lagu seventeen ni, karl sgt2 suka walaupun berbaur yg sama

tp kan

jgn la plak slalu sgt mengalah, takut dianggap terlalu lemah

nza berkata... [Maklum Balas]

wow power le ayat2 cinta tuh...gaduh ngan awek eekk...Xpe-xpe, tu gaduh manja2 gitu. oklh kalu slh sorg mengalah. kalu kita bt slh so kn ngalah ttp jgn slalu kita jerr yg asyk ngalah nnti dia pijak kaki kt lak..sakit tau...

Sulela berkata... [Maklum Balas]

Seperti Man kata la...Mengalah Bukan Ertinya Kalah. Rasanya, orang yang suka mengalah ni adalah orang yang penyabar tahap gaban. Respect betul la kalau jumpa orang cenggitu. Dan wajah orang yang penyabar itu tenang selalu, kan Man kannnn...

Tapi dalam kita mengalah, kene ada ketegasan juga. Betulkan atau suarakan kesilapan apa yang telah dilakukan pada Man. Jangan diamkan je. Tak baik untuk kesihatan...hehehe

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

Dr.Hana WanAbe,
Waalaikumusalam dokter..
ku juga sudah lame jd silent reader diblog mu..tp sukar utk ku melomposi comment diblog kamu..
ikot hangen pc..manyak stuck..adehh!!!
balik ni ku fomat pc kasi setle nnt ku komen yo..hahaa

dgn awek?? dgn adek?? dgn teman? dgn rakan? hmm...ntah la yea..
ku juger konfius..takpelah biorkn ku saje yg tahu..hehe..
bila ku bace komenmu ku tidak lg tensi-tensi..hahaaa..

bethol tu ape yg dr.Hana bgtau tu..
suma manusia ade naluri dan perasaan tp kita tak sempurna..
somtime kena trima kekurangan diri dan kekurangan org laen..baru idup mencabo..hehee..

tp pompuan slalu klu da mrajuk mmg payah nk dipujuk.asek kita kaum adam saje yg mengalah..tahap ego pompuan somtime mmg keras dr laki..
btul tak cik Hana??

Mu keje ape dr.Hana malam2 nih??
owh..dok ngechat yea??hahahaaa..
aktif kamu dlm suma bidang IT ni yea..hahaha..

sorg akak mmg mcm tu slalu nyatakn statement bhw slalu ngalah dgn adek padahal objektif utama nk membangga diri kononnya akak yg prihatin pd adeknya tp sbnarnya idakk..hahahaha...

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

Karl,
farhana mmg suke membebel..
hahha..

betul juger tu bro tp apekan daya klu ati da suke..cheewahhh!!
ngalah tak bermaksud kalah..
:)

kita coma beralah..

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

Ibu Nza,
awek??hmm..
ade ke yea?? menjadi rahsia kerajaan..
hahahaaa..

ntah la bu..
tak kesah klu ngalah tp klu die tak paham juger akan ngalahan kita susah jugak bu..
hmm..
mmg sakit..hehe

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

Sis Lela,
betul tu kak..
Mengalah Bukan Ertinya Kalah..
mmg bersinar2 muka org yg penyabo..
sukar nk dpt wajah begitu..
wajahku kusam pulak..ermm..
:)

klu kita tegur ade pihak yg terasa hati dan trus merajuk hingga ke akhir nanti..lagi susah..
cheewahhh!! eeee..
berbunga beno bahasa pg nih..
hehehee..

Dj Epoi berkata... [Maklum Balas]

Salam ...

Banyak lontaran dari Aweks dan Mok Cik - mokcik kat sini.....mengatakan Sabaw Itu BAGUS dan Paling BAIK!!!

Gua setuju! Tapi ...itu kata dari golongan2 kaum HAWA...

Tapi Bagi Gua....
Mungkin berlainan sekali....
Sudah Gua baca semua Entry2 Lu yg sebelum nih Man......
Kerap kali Lu mengalah....boleh juga menunjukkan persepsi Yang Gua rasakan....LELAKI tak seharusnya..begitu...
Sebagai Lelaki .....biarlah Gua katakan kita mengalah biarlah bertempat....

Tapi kalau dah terlalu kerap kali sangat.... Gua rasa pendirian kita mungkin ada sedikit kurangnya sebagai PEMIMPIN....

Kenyataan nya...Lelaki dilahirkan sebagai Seorang PEMIMPIN....
Bukan bermaksud POMPUAN tak boleh jadik pemimpin OK...

Jadik Gua rasa ada perlunya juga Ketegasan dalam ....setiap perbuatan kita dalam setiap hari....
Walauponk Keputusan mengalah terlalu INDAH dan BAIK...tetapi Gua rasa......kekadang baik bagi HATI kita.Tapi! Kurang Baik dari mata orang....!
Macam yg Gua rasa sekarang ini...

Man Sorry Man ....
Itu Kata Hati Gua...
Hati Orang... Gua tatau....

Gua sker Lu bercakap & bercerita dengan terus terang.....
Begitu juga dengan Dirik Gua...
Gua tak pandai nak cakap pusing macam Ulowwww hehehehe

P/S Bukan Semua yg Orang Suka Lu..ponk ikut suka.....
Dan Bukan semua yang orang Suka ..Lu ponk suka hehehehehh

Gua rasa pas nih mungkin ada kekawan lain yg taruk!!!!!!! Gua heheeheheheheheh

Hidup ini Indah kiranya dapat Dikongsi-kongsikan......( Bini tak leh arrrrrrrr heheheheh )
Aweks boley kut?

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

Salam kembali bro,

Waaaaa..manyak panjang komen lu bro..terkesima gwa..hahaha..
papepon thanx for da comment bro..

Ape yg lu tulis tu ade betulnye..
(mmg tepat pon) utk yg da kawen mmg patot beralah follow da situation laa..mmg kita as laki takleh selalu mengalah coz we lelaki as pemimpin keluarga maa..wife hav to follow da order of husband..

bior ler,gwa juz ikot je flow..
somtime pompuan ni ego lg terok dr laki (jgn mare kaum hawa hehe)..
klu ade,ade laaa..
:)

Bro thanx 4 da advice n opinion..
gwa salute sama org bpengalam mcm lu..sampai anak da 3 wooo..
gempaq ar lu..tocheh3x..

gwa tulis ape yg ade dlm kepala otak n akal gwa..hehehe..takdenyer nk jd ulawwwww suke belit...klu ngulowww iye ar..
huahahahhaa..

Bini takleh kongsi pe beb??
wallaweiiiiii luu..hebat..
awekzzzz mmg boleh pasal takdak ikatan lg..free lance..hahaha..
gwa tujukan lagu Madu Tiga by Ahmad Dhani utk lu bro..
(jgn mare kak suked87)
larriiiiikkkkkk!!!!
:p

Farhana berkata... [Maklum Balas]

Karl.. Tu haa.. Pnjang lagi komen DJ Epoi.. Heehee.. Amboi.. Suke bebel ye man.. Iyolah tu.. (petande beralah lagiii..)

Kamu juge silent reader ke? Loorrr.. Ngape tak kabor ke teman.. Haha.. Ku slalu singgah sini, tapi slalu meriah sgt, ku segan nak msuk maa.. Ku dok luar jek laa nengok kemeriahan kat dlam.. Huhu..

Thanx gak padamu pokcik.. Pas baca komen kamu, ku juge tak lagi tensi-tensi.. Maceyyyyyyyyyyyy banyakkkkkkkkk.. =)

Bukan aje trima kkurangan diri, harus juge perbaiki supaya tak kurang.. Heehee.. Kdang-kdang hidup takde cabaran pn tak syok, tkut kita alpa, trlebih cabaran plak kite mrungut.. Ngape ye pokcik???? Hurrmmm..

Pompuan mrajuk susah nak pujuk ada 2 sebab aje.. Satu sbb salah seseorang padanya sgt besar dn susah utk dia terima.. Ataupun pompuan tu mmg gedik, suke dipujuk org.. Huahuahua.. Cube nengok cam gua, majuk jap je ngan pokcik..Gua cool balik 4 saat lpas tu.. Hoho.. Aik.. Ckap dah mcm DJ epoi daa.. Heehee.. =p

Keje nge"chat"???? Hamboi3.. Semalam sharian ku on9, ku nge"chat" sama SATU org aje tau.. Entah sape laa org tu kan.. Ish3.. Ku tak ramai pminat cam kamu, ramai mau nge"chat" ngan dia.. Smpi "BUSY" sepanjang masa laa kan.. Mcm skarang??? Heehee.. =p

Ssungguhnya akak sayang dn prihatin akan kamu dik.. Bukan niat mau mnunjuk atau show off mahupun membangga diri.. Ia dtg dari hati.. Heehee.. =)

*amboi.. awek boleh kongsi? sapekah yg brtuah jadi awek pada pakwe yg suke kongsi2 kan awek de??? huhu.. ku report pada awekzzz pokcik.. =p

Lili Puteh berkata... [Maklum Balas]

napa semua komen pjg2 belaka?
dah macam sesi luahan perasaan kat sini.
bersama Dr. Man.
ghee~

takde manusia yg tak pernah mengalah.
dari kecil kita telah dididik untuk mengalah.
tak percaya?
tanya ibu.

mengalah tak bererti kalah.
kalah tak bererti jatuh.

mengalah lebih baik,
jika ia memberi kemaafan pada org lain.
sekurang2nya dpt menghapuskan dendam di hati.

jgn difikirkan sgt ye.

Dj Epoi berkata... [Maklum Balas]

Gua .....

Tak mau tulis panjang lagih....
Takut nanti ada lagi yg lebih panjang KOMENnya hehheheheeh...

Semuanya ada BETUL nya wahai sahabat semua.....

amirul berkata... [Maklum Balas]

Salam Man,

Gua setuju ngan komen DJ Epoi... semua yg bermain kepala otak aku telah diluahkan... Kita sebagai lelaki mengalah itu boleh... tapi bertempat le... nanti kena pijak susah owh! hehehe...

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

Farhana WanAbe,
tak bethol kaa..udah kamu yg mmg orgnye suke bebel..
hahaha..itu bkn beralah tp kalah..
hahaha..

iye la gwe silent reader setia maa.tp ssh beno nr lepas komen..ikot hangen..

waa..ade aura yea komen ku??huhuu..
itulah sebab manusia ni tak pernah puas akan ape yg die buat..da susah bru nk tergadah..hmm..
lumrah kejadian..

faktanya ramai pompuan yg menggedik la ni.hehee...
adoii..hang perlu gwe kaa??
ceh..ku bz pasai taknak expose lebeh2 maa..

report ler..
sesungguhnye ku takde awek..hahaa..
bgtau kat diana danielle ler.
hahhaa

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

Cikgu Lili,
yepp,bethol tu..
teman da tanya ibu,mmg benar sama skali teman mmg asek mengalah dgn adek beradik..cheewahh!!
hehee..

elakkn dr berdendam ler yg beralah selain mempertahankn diri supaya tak jatuh..
thanx.. :p

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

DJ Epoi,
thanx for the komen walaupun berjela..hehe..
mmg boleh masok kepala otak gwe..
huhuuuu..
wallaweiii..
:)

hysMan.. berkata... [Maklum Balas]

Bro Mirul,
waaa...sama yea??
hmm..mmg bethol ape yg dikate oleh Dj Epoi..gwa juger stuju..
hehee..

FiNa berkata... [Maklum Balas]

waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...
panjangnye komen sume org..
aku rase aku sorang je yg paling pendek nak komen kat sini...kot... komen tersebut adelah seperti di bawah..:

man,ko kalo ade masalah,jangan pendam. luah je kat sape2 yg ko percaye.aku ke.. chewah. kalo ko nak tau la man, kitorg kat sini, kawan ko jugak.takpon,ko cari la someone.

aku ni, dari dulu asyik dengar masalah org. aku pon tatau, nape sume org bole bukak mulut dgn aku. tapi aku ni, susah skit nak bukak mulut kat orang. aku suke dgr masalah org. tapi aku tak suke crte masalah aku kat org.myb sbb tu la aku slalu masuk kelab2 berkaitan kaunseling nieh.tambah pengalaman. em.. jap3.. ade kaitan ke menda nieh dgn masalah ko? rasenye takde. let me straight to the point.. man, ade mae bukak ym jap erk.

Redynne™ berkata... [Maklum Balas]

Sabar mmg sifat yg terpuji..
mengalah pun lebih baik dr b'musuhan..

Tapi, jgn smpai kita dipijak pulak..

*DJ epoi mmg sempoi.. hehe... sape bg idea bole kongsi2 awex ni ea..? hmmmmm..