Gwa Merepek..

Takde cerita aku nak kongsi,
Sekadar ceritera si kaki merapu,
Raya tahun ni tak banyak aksi,
Hanya mata, telinga ada sikit terpaku..
Macam-macam hal la weihh.. adehh!!
.
Ke rumah teman aku beraya,
Lalai berbual hingga ke malam,
Jejak jer kaki semua bertanya,
Siapakah aku yang tembam semacam..
Kenapa mereka sibuk bertanya?? Hehee..
.
Aku tembam hati senang,
Biarkan saja orang mengata,
Aku kuat makan itu memang,
Allah dah bagi aku terima saja..
Yang penting kesihatan kena jaga beb.. Syukur.. :p
.
Walaupun aku suka merapu,
Aku juga ada perasaan,
Di pagi raya ramai berbaju baru,
Orang mengejek bajuku berzaman..
Aku pakai baju raya 2 tahun lepas.. Elakkan pembaziran kononnya.. :)
.
Ke rumah teman mata terpana,
Tak mahu berkata hanya berdiam,
Sedih melihat perubahan ketara,
Yang dulu baik kini jahanam..
Anjakan paradigma katenyer..
.
Dulu bersongkok alim ulamak,
Kini 'si adam' bertindik rambut berkarat,
Dulunya 'si hawa' lengan tangan dicekak,
Kini hijab dibuang baju pulak nmpak pusat..
Kalau ditegur kate aku budak kampong.. Hehe..
.
Raya pertama dah kena hentam,
Oleh si dia tanpa usul periksa,
Aku terima dan terus terdiam,
Walaupun niatku tak mahu dia tersiksa..
Biar Allah & aku je yang tahu apa yang berlaku sebenarnya..
.
Aku pun tak tahu ape aku nak cerita,
Yang aku tahu tangan aku sedang menaip,
Terima kasih la korang sudi membaca,
Sajer gwa nak updated blog diakhir Sep..
Hari ni 30 September kan?? hehee..
.
Best Regard,
Tapaknya..IMAN, Jalannya..SYARIAT, Natijahnya..AKHLAK

32 komen:

{lumut} berkata... [Maklum Balas]

bestlah...
menarik tertarik pantun2 neh..

bintangku berkata... [Maklum Balas]

best pantun... tgh sedap baca, sedar2 pantun dah abih... :)

panggil aku shEh berkata... [Maklum Balas]

high mark! wahahaha

hazlin berkata... [Maklum Balas]

ada pesta pantun ke kat johor?
dulu masa ngajor di sm dato' penggawa barat pontian, akak suka sangat jd penyibuk..

Mysterious Surfer berkata... [Maklum Balas]

pandainya saudara berpantun...

Lemang di cicah gula Melaka,
Ada apa dengan 30 September??

sila beli ya... ;)

Tukang cerita berkata... [Maklum Balas]

biarlah org nak kata apapun budak kentang...
be yourself....
kita tak bleh nak hepi dan puaskan hati semua org.....

~budak kg??? JB tu kg ke? Dok villa lg tu... :P ~

niesz berkata... [Maklum Balas]

hihi..merepek2 tu pon ade makne tu..

Farhana berkata... [Maklum Balas]

Encik Man WanAbe.. Haha.. Assalamualaikum.. Amboi.. Brpantun lak dia.. Ni pasti hasil ajaran tok guru naz.. Tok guru hebat teka-teki, anak murid hebat pantun.. Hehe.. =p

Manusia brubah man.. Tapi kan ke lebih elok kalau kita brubah kepada yg lebih baik.. Umur pun bkn makin muda, beringat jek laa.. Kamu nasihat ler kengkawan kamu.. =)

Kamu tembam??? Oh yek??? Berisi sikit je kot banding zaman dulu.. Nak wat caner, hati snang, brbunga-bunga, tu pasai sihat sejahtera.. Kan??? Hik hik.. =)

sI tEDI berkata... [Maklum Balas]

tercabar org melaka baca pantun ni!!

Sulela berkata... [Maklum Balas]

Man, baju dua tahun lepas pon tak kesah la. Janji raya...lalalala....

Lili Puteh berkata... [Maklum Balas]

raja pantun sudah mari!!!

terguling2 teman baca.
kamu tulis off tune la.
hihi.

bUaL kEnTaNg berkata... [Maklum Balas]

lumut,
ko mmg da bomb.. hahaha..

bUaL kEnTaNg berkata... [Maklum Balas]

Kak Sha (bintangku),
curik2 time keje bikin pantun nih.. hahaa.. time limited.. maen sembor jer.. haha

bUaL kEnTaNg berkata... [Maklum Balas]

Sheh,
agak2 buleh challenge dak lu pnya esei smlm?? hahaa

bUaL kEnTaNg berkata... [Maklum Balas]

Kak Lin,
pesta pantuh apenyer,pesta buih kak.. ehee..
wahhh,ni mase kat pontian pasti biase makan burasak kan..kan..
hahaa

bUaL kEnTaNg berkata... [Maklum Balas]

Mysterious Surfer,
hehe..tunggang langgang daa..
:p

lemang rendang siap tersedia,
30 September gempa bumi melanda..
:(

dah beli daa.. eheee :p

bUaL kEnTaNg berkata... [Maklum Balas]

Kak Nurul (TC),
ntah la kak,makin kita diam makin ramai yg hentam.. silent is better.. :(

~mane ade kak..dok umah flet jer..nama jer gempaq..saye org sederhana kak..naek taraf dulu org miskin.. syukur.. hehe

bUaL kEnTaNg berkata... [Maklum Balas]

niez,
sajer jual kerepek dah nak hangus..
:p

bUaL kEnTaNg berkata... [Maklum Balas]

cik Hana WanAbe,
Waalaikumussalam dokter..ehe
alamak!! tersadak pokcik Naz bace ape yg kamu taip beb.. hehe..
ku belajo dr sifu tongga.. haha

sape ler saye nk nasehat dorg tuh..saye hanya manusia tak sempurna,lagi dicakap lagi ditala..juz b quiet.. :(

Iyer asal sihat sejahtera.. syukur.. tp ade yg tak ngaku mmbr tengok rupa tembam daku ini.. hahaha..

bUaL kEnTaNg berkata... [Maklum Balas]

Si Tedi,
ape lg, moh lawan berpantun..hahaa

bUaL kEnTaNg berkata... [Maklum Balas]

Kak Lela,
raye ala2 bersamamu sedey.. :(

bUaL kEnTaNg berkata... [Maklum Balas]

cik Ja,
eh!! raje kapor daa.. ehee

abeh tu kamu tak on line camne teman nak on tune maa.. hahaa

FiNa berkata... [Maklum Balas]

man, kau nak tau yg rangkap ke 7 tu..

bUaL kEnTaNg berkata... [Maklum Balas]

ade laa.. tp biarlah rahsia dak Fina.. diam jer lebeh baek.. so aku ingatkan ko,jgn sesekali memanipulasikan sesuatu fakta bila bercerita dgn teman laen bila tgh marah.. aku advice kat ko oraitt.. hehe..

Naz berkata... [Maklum Balas]

gempa bumi 30 sept? skrg ni dah mcm2 jadi. ribut, gempa bumi, tsunami, hujan ais... Alhamdulillah, kat tmpat kita masih stabil lg...

dah masuk 1 okt 2009....

bUaL kEnTaNg berkata... [Maklum Balas]

tsunami - air
taufan ketsane - angin
gempa bumi - tanah..
kebarakan hutan - api

semua tgh melanda bumi bro.. hmm..

Naz berkata... [Maklum Balas]

betul2... seolah2 keempat2 unsur bumi ni pun turut marah dng kealpaan manusia... huhuhuhu...

bUaL kEnTaNg berkata... [Maklum Balas]

bila yg takde roh mula berkata..manusia yg alpa.. mcm2 sekarang..

Naz berkata... [Maklum Balas]

kalaulah semua benda tu boleh berkata2... aku agak manusia boleh jadi gila. g mana2 saja depa dok ckp tentang manusia. huhuhuhu...

bUaL kEnTaNg berkata... [Maklum Balas]

kalau la macm tu Allah akan sediakan syurga jer takde neraka.. pasal manusia semua mereng giler..
hahaha

Naz berkata... [Maklum Balas]

hehehe... org gila masuk syurga... wallahualam...

hazlin berkata... [Maklum Balas]

burasak tu apa?

ikan?

sayur?

kucing?

hehehehe..