Jantung Bagai Terhenti..

Saat ini mungkin ada di antara kalian yang tak senang duduk di rumah.
Esok SPM kan...
Hati sentiasa berdebar-debar. Makan tak kenyang, mandi pun tak basah.
Semua teringatkan formula dan nota yang berjela-jela.
Buat adik-adik semua...
Jawab dengan tenang, jangan gopoh-gapah.
Lepaskan segala yang ada di benak selama bertahun-tahun belajar.
Kalau rasa-rasa payah nak jawab,
banyak-banyak selawat sebelum nak tembak...
Tapi yang penting mesti terisi ruang kosong.
Jika 'mood' pemeriksa baik kenalah sasaran tu.
InsyaAllah dari dibiarkan kosong tanpa usaha.
Bukannya apa, mana tinggi pun kita belajar,
SPM juga yang akan dipandang. (Betulkan?)
Elakkan menyesal dihari mendatang.


Berjaya atau gagal pilihan kita sendiri.
Tapi...
Bila dah berjaya nanti jangan cepat lupa diri.
Ingatlah selalu si pelita hati...
Ilmu yang diajar digunapakai sehingga mati.


 - kurusnya aku dulu muka nerd jer, hahaa -

Saat-saat akhir sebelum SPM 2004 dulu...
My favourite chemistry teacher.
Dia juga sebagai ibu di asrama yang selalu beri nasihat pada saya yang alpa.
Sehingga kini saya tak lupa beliau dan insyaAllah beliau tak lupa saya.
 Untuk junior saya di Sekolah Teknik Kluang Johor,
dan semua calon-calon SPM seMalaysia...
GOOD LUCK dan lakukan terhabis baik.
InsyaAllah dipermudahkan.

Best Regard,


Posted by: http://smilemyfta.blogspot.com

Tapaknya..IMAN, Jalannya..SYARIAT, Natijahnya..AKHLAK

20 komen:

Wahidah berkata... [Maklum Balas]

SPM..byk2 exam SPM la yg tk dpt straight A's n blaja terima kegagalan...hehehe

hazlin berkata... [Maklum Balas]

spm yang manis untuk dikenang!

Tukang cerita berkata... [Maklum Balas]

tak amik spm...tp tetap berdebar bila spm...knp ye? :)
~semalam akak tk lena tido woooo pk spm...adusshhhhhh.....

@cu SaYaNg berkata... [Maklum Balas]

acu dulu bukan seorang yang berjaya dalam SPM...malahan result hampir2 nak cecah pangkat 3...
tapi Alhamdulillah keinsafan datang selepas tu & acu berjaya juga ke IPTA & berjaya bekerja dalam kerjaya yang acu sendiri tak sangka...hehehee

nza berkata... [Maklum Balas]

gud luck utk semua calon SPM....trkenang kisah akak sorokkn surat tawaran ke matrikulasi dr pngetahuan abah cz tringin sgt nk jd cikgu....

hysman berkata... [Maklum Balas]

cik wawa,
klu tak dpt stret A taknyer sampai blajar ke obersea...
hahaha.. :p

hysman berkata... [Maklum Balas]

kak lin,
mesti result gempaq nih..
huhuhu

hysman berkata... [Maklum Balas]

kak nurul,
sbb akak adalah pendidik yg mengajar mpelajar SPM..hehehe....
gewd luck utk anak murid ustazah yer..
hahaa

hysman berkata... [Maklum Balas]

acu sayang,
alhamdulillah..
berpangkat2 la terer beso skit nombornyer nk banding dgn 1..
takat 3,masih tak cukup..
:p

hysman berkata... [Maklum Balas]

kak nza,
itulah kan kak..
semua pilihan dlm tangan kita...
skrg kak dah jd cikgu..
cikgu beso plak tu..
tahniah kak ye...
;)

imanshah berkata... [Maklum Balas]

haha saya 10 agregat kot..haha

hysman berkata... [Maklum Balas]

sebb tu jd cikgu..
hohoho

Tukang cerita berkata... [Maklum Balas]

akak 6 agregat...dengan 8A hohooooo....
;p

mahfudzah berkata... [Maklum Balas]

pokcik mukaaa nerd gilaa!:)

aima in luv berkata... [Maklum Balas]

pokcik kurus la.....
^_^

Pencacai Alim berkata... [Maklum Balas]

cam nak amik spm blk je..

hysman berkata... [Maklum Balas]

kak nurul,
hebat!!!!
kekalkan dan turunkan ilmumu buat anakanda mu ustazah..
moga lebih cemerlang jihah n izah..
hehe..
amin

hysman berkata... [Maklum Balas]

cik mahfuzah,
nerd pon disayangi taw..
:p

hysman berkata... [Maklum Balas]

cik aima,
awatnyer??
la ni gemok sgt ker...
huhuhuh...

hysman berkata... [Maklum Balas]

encik alim,
jom kite pi amek balik..
sure 21A1..
hehehe