Adakah Anda Tahu..

 Dari tahun 2008 dulu aku buka blog ni,
tujuannya untuk mengumpulkan info dan fakta yang boleh dikongsi dengan anda semua.
Tapi sejak dua menjak ni macam dah tersasar pula.
Asyik bercerita pasal kehidupan aku yang entah apa-apa. Hehe...
Baiklah, pagi selasa ni aku nak share sikit fakta yang aku dapat dalam inbox aku.
Dah nama blog pon fakta tak auta kan.
Siapa yang dah tahu duduk senyap-senyap, yang tak tahu mai aku kasi cerita.
Jom layannn.... Hahaa..

Adakah anda tau?! Aku pun baru tau..

1. Cuba tengok zip seluar anda, tertera huruf YKK. YKK bermakna Yoshida Kogyo Kabushibibaisha iaitu sebuah kilang membuat zip terbesar di dunia yang menghasilkan zip yang korang pakai sekarang ni.

2. Dengan sepotong coklat boleh membunuh anjing? Benar!! Coklat mampu merosakkan sistem pernafasan dan jantung anjing. Dengan ounces yang banyak mampu membunuh seekor anjing bersaiz kecil.

3. Pada tahun 1830, ketchup (sos tomato) digunakan sebagai ubatan dan bukannya perasa tambahan pada makanan.

4. Tiada satu pun jam di Las Vegas gambling casinos. Dengan ketiadaan jam akan melekakan penjudi penjudi dengan taruhan mereka..

5. Kerana ketangkasan Bruce Lee, pengarah terpaksa memperlahankan sedikit filem yang diambil kerana terlampau laju dan pergerakan aksinya tidak dapat ditangkap melalui lensa kamera. Sesuatu yang agak luar biasa dari orang lain.

(sumber pokcik G)

6. Jika nombor 111,111,111 didarab 111,111,111 anda akan dpat jawapan 12345678987654321.

7. Tanda (#) di keyboard komputer anda sebenarnya dinamakan ‘octothorp’.

8. Adalah mustahil jika anda bersin tanpa memejamkan mata.

9. Jika dikangkangkan kaki dan baring secara telentang, kita tidak akan tenggelam di dalam pasir jerlus.

10. Nama yang paling banyak umumnya di dunia ini ialah Muhammad.

11. Otak akan lebih aktif ketika tidur dari ketika anda menonton tv.

12. Untuk melepaskan dari gigitan buaya, anda perlu mencucuk matanya menggunakan jari sekuat hati. Buaya akan melepas anda serta merta.

13. 90% dari pembaca yang membaca info ini kebanyakannya tidak tahu tentang fakta yang telah diberikan. Keajaiban fakta fakta sebegini dapat menarik minat pembaca untuk mengetahui dari atas kemusykilan minda kita sendiri.

14. Dan kebanyakan pembacanya membaca fakta ini semasa waktu office

  **Harini aku cuti, terkecuali... Hehe...


Best Regard,

 
Posted by: http://smilemyfta.blogspot.com

Tapaknya..IMAN, Jalannya..SYARIAT, Natijahnya..AKHLAK

10 komen:

wahida berkata... [Maklum Balas]

ye...mmg betul tu saya baca di waktu bekerja..yeeehaaa!!! ada rasa bangga di situ!!

IMANSHAH berkata... [Maklum Balas]

man, rindu hang

Citarasa Rinduan berkata... [Maklum Balas]

hsyman..

fakta ttg zip tu..kak mmg tak tahu..yang lain akan pernah baca...

sos tomato pun sama...rupanya utk ubatan..heheheh


yang akhir,,,wawawawawa,poyo tapi memang betul lah..setuju 100%

@cu SaYaNg berkata... [Maklum Balas]

2 fakta terakhir tu sure man tambah kan???/

a kl citizen berkata... [Maklum Balas]

saya pun sedang bercuti.....

Tukang cerita berkata... [Maklum Balas]

hello...
akak baca entry ni masa cuti...
cuti ai kan panjang...
hahhahahhah

hazlin berkata... [Maklum Balas]

akak ni lagi lamaaaaaaaaaaaaaaa bercuti...
wakakaka..

dah pernah baca fakta ni.. cuma man ada auta sikit kan?
larikkkssssssssssssssss...

p/s bakpo si cikgu imanshah tu rindu mu?

bintangku berkata... [Maklum Balas]

fakta yg last tu betol betol betol! ekekekeke

noramsein berkata... [Maklum Balas]

aku baca kt umah man... sbb tgh menganggur... =P

nabilah_2908 berkata... [Maklum Balas]

hahahaha...sy terkena..!!! :P


jom ke APA KATA HATI pulak,
SAMAN OH SAMAN