Ambo Suka Kechek..

Minggu lepas 19-24 Disember 2010,
 3 hari di Kelantan, 2 hari di Terengganu memang betul-betul happening.
Terima kasih kepada tempat penginapan kami,
Hotel Grand Riverview, Kota Bharu...
Sri Bayu Homestay, Dungun...
Hotel UiTM, Dungun...
Service anda memang tip top. Makan pun sedap...
Stafnya pun memang baik, tak ada yang sombong.
Semua layan kepala. Sempoi!!!
Walaupun sudu, garfu & pisau aku melayang time makan,
Mereka memang sporting. Aku nak kisah apa. Jangan cover kerana protokol,
asal aku kenyang. Alhamdulillah. Hahaa...
Orang sana memang tak lekang dengan senyuman. Menarik Tertarik Da Bomb.

Kat sana, duit bagai air mengalir walaupun transport dan makanan FOC. Hehe...
Aku baru kali ni berpeluang pergi ke Kelantan dan Terengganu.

Banyak tempat kami singgah. Berpinau mata nak memilih dan membeli.
Memang rombongan kursus kali ini 'heaven holiday' bagi wanita.
Siapa yang kaki shopping memang di sinilah lubuknya.
Tapi tidak sangat bagi lelaki kot. (fikir jangka panjang sebelum duitnya nak melabur)
Banyak barang yang harganya murah-murah.
Kami sempat ke Noor Alfa Batik, Rantau Panjang, Wakaf Che Yeh, Pasar Siti Khadijah, Syurga Tudung, Pantai Cahaya Bulan, Pasar Payang, Masjid Kristal dan banyak lagi tempat sampai aku pun dah tak teringat. Hehe...

Yang Membuat aku lagi suka pasal Kelantan ni sebab iklan-iklan di Big Tree mahupun papan kedai, mesti dalam bahasa Jawi dan jika wanita mesti memakai tudung.
Itu memang aku suka, barulah betul.
Dan paling aku salute, Kelantan tak ada panggung wayang...
Cool... Harap kekalkannya.
Budu? Aku tak pernah makan.
Ingat nak rasa juga, tapi tak sempat. Adehh...

Nak cerita lebih-lebih, selalu orang yang membaca bosan.
Jadi tak payahlah cerita apa-apa,
biarlah ianya menjadi memori indah dalam diari hidup aku.
Boleh macam tu? Hahaa...
Yang penting setiap negeri ada kelebihan masing-masing.
Jadi banggalah kita menjadi rakyat Malaysia yang harmoni.


Iya aku sekarang memang dah bertata tertib.
Aku kini sudah semakin sopan, bila terduduk diam mengenangkan poket yang kosong.
Hehe...


Aku tak tahu apa yang aku beli.
Tapi aku banyak beli untuk bagi kat orang, aku sendiri tak beli apa-apa.
Hehe... Tak apa yang penting ikhlas. Ahaks!

**Aku kat sana sebagai photographer yang tak bertauliah. Kerja ambil gambar orang 24jam, gambar aku 2-3 kerat jer. Takpelah beginilah nasib wajah yang meretakkan skrin kamera. Apalah nasib. Hahaa...



Best Regard,

Posted by: http://smilemyfta.blogspot.com

Tapaknya..IMAN, Jalannya..SYARIAT, Natijahnya..AKHLAK

11 komen:

Cahaya Yang Riang Gembira berkata... [Maklum Balas]

Abe man.. Tak berkenan ke dekat mane2 mek ganu dan mek kelate? Heehee.. Cun belako sume.. ;)

Eh jap.. Haah laa.. Hang makin sopan encik hysman.. Kikiki.. :p

Hazlin Nazri berkata... [Maklum Balas]

tipule tak makan budu... semua mkanan kat kelate campur budu

huhuhu...

mr.syazwan berkata... [Maklum Balas]

banyak beli tpi bagi kat orang

dekat saya x sampai2 lg pun...

ermmmm

MR. SYAH berkata... [Maklum Balas]

wah best betul dpt pergi sana2.. lam betul xblik kelantan...

mmg suka tgk papan iklan artis pki tudung.. sejuk jer mata memandang.. heheh..

sinomosa berkata... [Maklum Balas]

Salam hysman,

itulah adat mjadi photographer huhu
betul tuh, kalau pi jalan kita jd santa claus beli hadiah utk org, diri sendiri ada jugak hehe

p/s: masih sukar utk sampai ke blog nie..tp kalau hendak sampai 1000 cara kan hehe..tp cuba try betulkan, rasanya yg lelain pun ada yg hadapi masalah sama kot..

Dinas Aldi berkata... [Maklum Balas]

Wah patutlah senyap, berkursus rupanya! :D

Tukang cerita berkata... [Maklum Balas]

kelantan memang 'syorga donia' buat org pompuan...hhahhahhahha

~mana cmata tuk akak?

noramsein berkata... [Maklum Balas]

yeah... sana mmg best... aku kan ada fmly angkat kt jerteh... org ramah2... tp a brape phm la diorg ckp pe kdg2.. haha...

aku pon br balik jerteh ni... sminggu kt sana... jenguk adik angkat aku sakit... kt HUSM kubang kerian... tp aku lepak kt umah fmly angkat kt jerteh la... 2 hari sekali g ospital tengok adik angkat aku tu...

emmm wakaf che yeh mmg best... buat pertama kali nya aku makan buah bidara & keranji... ko sempat mkn x??? haha... buah delima jgn ckp... berpuluh biji aku beli... lalalala...

budu??? mula2 pelik... lama2 boleh la masuk... cuba jgn x cuba...

ala... ssh2 sgt ko cr la bini orang sana... comei lotey... putih2... rajin2 lak tu... muslmah lagi... insyaAllah... =)

IMANSHAH berkata... [Maklum Balas]

Man hang nampak sihat lah balik hotel ni..makan sodap gitu..hekhek

kelantan terbaik!!

Darling Pya berkata... [Maklum Balas]

dah lama tak ke kelantan

white rose berkata... [Maklum Balas]

adik ku sayang laling...

mane de BAHASA JAWI, ia adalah TULISAN JAWI...

kekekeke...

takpe, orang tu baru 1st time datang kelantan terengganu mmg mcm tu...

masa mula2 akak kesana, banyak habis...bila dah banyak kali pergi, dah pandai jimat2...

yang penting PERUT MESTI KENYANG DENGAN KOPOK LEKO, BUDU, NASI KERABU & NASI DAGANG...