Gendang Dipalu, Pengantin Malu..

Pergi sana gendang, pergi sini kompang.
Padat dengan undangan setiap minggu.
Sekarang ni, mana-mana ceruk pun tengah sibuk berkenduri kahwin.
Cuti sekolah sinonim dengan musim mengawan. Erk?
Kasar ayat. Hehe...
Tapi itulah realitinya pada setiap cuti persekolahan.

Kepada kawan aku Amir,
Maaf aku tak dapat datang ke majlis lu. Aku ingat kau tak jemput aku.
Seganlah aku nak datang setakat jemputan dari mulut budak-budak ni memang confirm aku tak pergi.
Bila pagi tadi Marop bagitahu aku, baru aku tahu yang kad kau kirim kat Wan Gegep dia lupa pergi simpan buat atok tak bagi kat aku.
Grr...
Tak apalah, tak ada rezeki nak tengok kau naik pelamin.
(ehsan pokcik G)

Apa-apa pun,
Kepada semua pengatin baru, bakal pengantin baru,
dan tak lupa juga pengantin lama...
Aku ucapkan Selamat Pengantin Baru.
Tahniah aku ucapkan.
Semoga hubungan terbina atas dasar cinta dan kerana Allah SWT kekal hendaknya hingga ke detik nafas terakhir kalian.
InsyaAllah...

**Cinta itu sanubari, kurniaan Tuhan, dan fitrah insani.. Cheewahh


Best Regard,
 
Posted by: http://smilemyfta.blogspot.com

Tapaknya..IMAN, Jalannya..SYARIAT, Natijahnya..AKHLAK

28 komen:

amirul berkata... [Maklum Balas]

Man, Dah sampai seru depa mengawan larrr... dari dok menambah maksiat... hehe... Hang bila lagi? Selamat pengantin baru juga buat member2 lu....

white rose berkata... [Maklum Balas]

ASSALAMUALAIKUM man...
dah lamanye akak takdatang sni...

link awak dah hilang ntah kemana...
cari2 jumpe kat blog amieyna & blog Lembaran Kenangan...

man menulis sama seperti dulu...
tak pernah berubah, penuh warna warni...

FarhanaDr berkata... [Maklum Balas]

Kepada abang Man.. Cepatlah kawennnnn!!!!! Haha.. :p

Man.. Makan banyak sket iyo.. Kasi sehat lebih sket.. Comel bertambah comel.. Kikiki.. :p

Cantik rumah tuan hamba.. Rasa macam hamba taknak berganjak dan pindah ke sini ajo.. Keh keh keh..

Tukang cerita berkata... [Maklum Balas]

bila gendang umah awak nak dipalu plak man?
calon cik adik dah ada...hahhahhahah

soffea berkata... [Maklum Balas]

sekarang musim org kawen kan :)

ckLah@xiiinam berkata... [Maklum Balas]

Selamat pengantin baru Tuan Blog....
Eh..kawan tuan blog!


:D

Idalara berkata... [Maklum Balas]

Salam Man..
akak tggu kad jemputan dari man...tkpelah takde rezeki, misunderstanding je ..kdg tu bila jemput2 mulut ni rasa tk best je nk pegikan...

Hasrol Nizam berkata... [Maklum Balas]

selamat pengantin baru la buat kawan tu :D

Pendapat anda?
Kenangan cuti sekolah aku dulu-dulu

Citarasa Rinduan berkata... [Maklum Balas]

salam..

wah....malu2 pulak nak datang, tapikan kak pun kalau tak ada kad..agak malu sebenarnya...hahahhaha

kak nak tunggu husyman pula...hehehe

miss_neeya berkata... [Maklum Balas]

sy pn kwn kawen gak..rase cm nk kawen lak..hahahaa

mahfudzah berkata... [Maklum Balas]

pokcik bila lagi nasi beriani gam? haha..-.-

hazlin berkata... [Maklum Balas]

gendang kompang kat rumah orang je yang bunyi...

kat rumah tuan rumah smileymyfta bila lagi..

rugi lambat-lambat kawin..wakakaka

bintangku berkata... [Maklum Balas]

Tuan umah bila lagi nak sampai serunya? :>

za petrelli berkata... [Maklum Balas]

musim cuti, musim org kawen.. anda bile lagi? keh3

hysman berkata... [Maklum Balas]

bro mirul,
kahkahkah... kwn insyaAllah tunggu die bg green light.. eheee...

hysman berkata... [Maklum Balas]

kak whiterose,
waalaikumussalam wbt..
hehee..

takpekah..last2 jumpe jugak kan.. donia blog ni kechik jep.. dimane ade blog kak nunu kat situ ade saye.. ahak..

hysman berkata... [Maklum Balas]

dr hana,
nk kawen camne..
tgh dok mencari calon..
hehee...
lepaskn cik hana dlu erk...
hahaa...

cantik?tqvm..
tp takler sehebat blog cik hana..
hahaa

hysman berkata... [Maklum Balas]

kak nurul,
syyhhh.. calon tu simpan dlu buat stok..hahaa.. gurau jep..
jgn tak dtg plak nnt yer..
ehe

hysman berkata... [Maklum Balas]

cik sofea,
yer.. bethul3...
:p

hysman berkata... [Maklum Balas]

ckLah@xiiinam,
wish tu simpan dlu yer...
nnt tunggu kad..
haaa

hysman berkata... [Maklum Balas]

kak ida,
insyaAllah kak..tp umo kwn masih rendah lg kot..nnt la dah beso sikit kwn anto kad yer.. ehe

hysman berkata... [Maklum Balas]

serol,
hehe.. die kate tenkiu..

hysman berkata... [Maklum Balas]

kak ayu,
waalaikumussalam kak..
hahaaa.... itulah kad yg realiti tu pntg..klu juz tag dlm fb mcm tak spesel jer...
nnt saye bg yer...
tunguuu... ahak

hysman berkata... [Maklum Balas]

miss neeya,
hehee...jom kawen.... :p

hysman berkata... [Maklum Balas]

cik mahfuzah,
jom gi bp klu nk pekena briani gam tak tangal2 punyerrr.. hahaa

hysman berkata... [Maklum Balas]

kak lin,
kak carikan la sorg...
ahak...:p

hysman berkata... [Maklum Balas]

kak bintangku,
tunggu jodoh sampai kak..
hahaiii... :p

hysman berkata... [Maklum Balas]

za petrelli,
tunggu la si dia kata i do...
hehee.. :p