Rumahku Syurgaku..

 "Bang, cantik tak rumah saya? Baru dibuat bang di Surabaya..."
Begitulah antara bingkisan nada bicara seorang pelanggan warga Indonesia yang meminta aku supaya gambar rumah tersebut di print dan dilaminatedkan setelah di bluetooth ke PC aku.
Beliau hanya seorang penyapu sampah yang bekerja di Malaysia.
Selama 9 tahun beliau bekerja di sini, duit gajinya di salurkan terus ke kampung.
Hasilnya sebuah rumah yang boleh dikatakan agak selesa dan besar.


Jika diperhatikan iklan-iklan rumah di surat-surat khabar,
kebanyakan rumah yang sedang dibina disasarkan kepada golongan kaya.
Kadangkala harga yang minimum bagi kondominium adalah RM350,000.
Sudah tentu pada harga ini, pengguna kelas pertengahan tidak mampu membeli dan memiliki rumah tersebut.
Kita di sini bekerja 20 tahun pun tak tentu boleh memiliki rumah.
Bergantung juga pada rezeki dan usaha masing-masing.

**Sekadar perkongsian. InsyaAllah, kita di sini mampu...

Now even P drivers can drive Ferrari in Malaysia! - YouthSays Campaign - Click Here

Best Regard,
Posted by: http://smilemyfta.blogspot.com

Tapaknya..IMAN, Jalannya..SYARIAT, Natijahnya..AKHLAK

19 komen:

nabilah_2908 berkata... [Maklum Balas]

besar juga rumah dia tu kan..huhu...

jom ke APA KATA HATI pulak,
BROKEN RELATIONSHIPS

wahida berkata... [Maklum Balas]

wah....bestnyer rumah dia...gigih dia simpan duit kan...

Dinas Aldi berkata... [Maklum Balas]

insyaallah. beli saja rumah mengikut kemampuan kita. encik dari Indonesia tu mai kerja di sini, balik boleh jadi jutawan maa. kita pun boleh jadi jutawan...jika kita ke sana..heheheh..

Tukang cerita berkata... [Maklum Balas]

cantiknya rumah dia ye...
kalau kat malaysia, nak rumah macam tu, mahu kn gaji 7-8 ribu kot baghu mampu....

mr.syazwan berkata... [Maklum Balas]

harga rumah sekarang mmg kedabom tinggi

bila rumah x yah kahwin

haha

bintangku berkata... [Maklum Balas]

Tu dia..... cantiknye umah... Kita keje brp puluh tahun ngan gaji skrg nie pun, blom tentu leh dpt umah camtu.

hazlin berkata... [Maklum Balas]

hasil usaha dan penat lelah...
memang berbaloi-baloi...

zaMir berkata... [Maklum Balas]

btul3...

mR.sYaH berkata... [Maklum Balas]

kita ssh nak dapat rumah mcm tu.. kena kerja kuat2..

hysman berkata... [Maklum Balas]

nabilah,
besar gak...
tp harga klu convert duit msia ni cuma rm60k..

hysman berkata... [Maklum Balas]

kak wahida,
depa keje sini sama org kita keje kota singa.. kayo... huhu

hysman berkata... [Maklum Balas]

kak dinasaldi,
jom ke sana.. ehe

hysman berkata... [Maklum Balas]

kak nurul,
hahaa...tp takpe TU mampu maa.. :p

hysman berkata... [Maklum Balas]

mr.wan,
kawen tetap kawen...
rumah pondok pon ok wat..
hehe

hysman berkata... [Maklum Balas]

kak bintangku,
hahaa.. itu berbalik pd rezeki n nikmat Allah ada yg mudah n susah nk dpt..bersyukur sentiasa insyaAllah boleh.. ;)

hysman berkata... [Maklum Balas]

kak lin,
betul3... :p

hysman berkata... [Maklum Balas]

zamir,
ape yg betul?
hahaa

hysman berkata... [Maklum Balas]

mr.syah,
keje kuat hasilkn aset yg bernilai..berbaloi2... :)

Citarasa Rinduan berkata... [Maklum Balas]

pekerja kak ayu pun ramai dah buat rumah..

siap dinding depa bubuh mozek tau...
besor2 rumah depa..hasil susah payah di malaysia..tinggalkan tanahair..