Hatinya Hidup...

Orang yang hatinya hidup
Perasaannya hidup dengan Tuhan. Apa erti perasaan hidup dengan Tuhan. 
Sering memikirkan dosa dengan Tuhan. Takut dan cinta dengan Tuhan. 
Selalu rasa bersalah. Walaupun dia beribadah tapi dia rasa tidak sempurna
Dia rasa dia dalam kebesaran Tuhan. 
Dapat nikmat dia rasa bersyukur dan rasa malu dengan Tuhan. 
Dia terasa lemah bila berhadapan dengan Tuhan. 
Melihat alam semesta terasa kebesaran Tuhan. 
Melihat orang membuat baik merasakan dia perlu berbuat baik. 
Melihat orang membuat jahat
Dia rasa bersyukur kepada Tuhan kerana selamat daripada kejahatan. 
Dia rasa kasihan dengan orang itu...

  (sumber pokcik G)
**Jangan dengki kat orang dan cuba jangan untuk menunding jari...



Best Regard,


Posted by: http://smilemyfta.blogspot.com

Tapaknya..IMAN, Jalannya..SYARIAT, Natijahnya..AKHLAK

35 komen:

zaMir berkata... [Maklum Balas]

manusia...x sempurna...pasti ade buat silap....=)

Citarasa Rinduan berkata... [Maklum Balas]

salam

hsyman--
ada perkara kita tak boleh nak kata apa2 bila bab ibadat...

tapi, kalau bab khianat...sampai bila2 kita kemana2 ada jer makhluk manusia yang berhati seperti itu..

lumrah alam....sabar-sabar...walau dalam hati tak rehda,,,
bila nak tidur..tarik nafas..ampunkan dosa2 orang yang khianat kat kita..insyallah..kita terpelihara...amin..

(kak doakan awak sihat2 selalu.)

IMANSHAH berkata... [Maklum Balas]

salam Man

Apapun kita susah nak sekat orang..cuma kita jngan buat org

ckLah@xiiinam berkata... [Maklum Balas]

Hati...raja kerajaan diri...
Mati hati, matilah akal...

ckLah@xiiinam berkata... [Maklum Balas]

Hati...raja kerajaan diri...
Mati hati, matilah akal...

white rose berkata... [Maklum Balas]

haaaa...tu laa...
akak dah kate, jangan makan cili banyak2, kan dah terpedas...

tu yang gam mulut ni kenape?
meh akak tolong bukakkan...

miahahahaha...




ape2 pun man, kita harus bersyukur kerana diberikan kesedaran terlebih AWAL dari orang lain...
marilah kita berdoa supaya orang2 yang sedemikian juga turut diberikan kesedaran & hidayahNYA...

Idalara berkata... [Maklum Balas]

Salam Man
mudah2an hati kita sentiasa terpelihara dari berniat melakukan kemungkaran..

hazlin berkata... [Maklum Balas]

manusia punya hati dan perasaan..

niesz berkata... [Maklum Balas]

betul3..dengki tu sifat mazmumah..ehe..

mr.syazwan berkata... [Maklum Balas]

F
U
U
U
Y
O
O
O

bahasa sangat mendalam

btw I LOVE ALLAH

=_=

ijatnuar87 berkata... [Maklum Balas]

nice entri...semoga kita saling ingat mengingati...

hysman berkata... [Maklum Balas]

@zaMir
belajar dr kesilapan itulah kesempurnaan hidup.. ;)

hysman berkata... [Maklum Balas]

@Citarasa Rinduan
waalaikumussalam kak..
terima kasih kak..
sentiasa bermuhasabah diri supaya jd org yg senang dgn sekeliling...
tqvm..
saye pon doakan yg terbaik dr kak dan keluarga..

hysman berkata... [Maklum Balas]

@IMANSHAH
waalaikumussalam cikgu..
betul3..
itulah..cuba memperbaiki diri..
dan sentiasa beringat..
insyaAllah..

hysman berkata... [Maklum Balas]

@ckLah@xiiinam
akal yg membentuk tingkahlaku...
kpdNya kita memohon..

hysman berkata... [Maklum Balas]

@white rose
hehe...
sape mkn cili?
saye mkn lada jer... :p

yg kena gam tu pesal takleh bersuara..klu bersuara nnt dikate kurang ajar.. :(

insyaAllah kak..
mendoakan org sekeliling moga2 memperoleh ygterbaik..
insyaAllah.. amin...

hysman berkata... [Maklum Balas]

@Idalara
insyaAllah kak..
tq kak ida...

hysman berkata... [Maklum Balas]

@hazlin
klu ikut hati mati..
ikut perasaan selalu perasan..
hehe

hysman berkata... [Maklum Balas]

@niesz
mai la kita meningkatkan sifat mahmudah..
;)

hysman berkata... [Maklum Balas]

@mr.syazwan
boleh tanding dgn ana rafali?
ehe..

hysman berkata... [Maklum Balas]

@ijatnuar87
insyaAllah..
tq..

bintangku berkata... [Maklum Balas]

Lebih baik diam dari berkata-kata..... betul tu.
Dari berkata2 dgn perkataan yg lagho, boleh timbul mcm2 sifat mazmumah.

mR.sYaH berkata... [Maklum Balas]

diam itu lebih baik... sy suka mcm tu..

sahromnasrudin berkata... [Maklum Balas]

assalamualaikum..kesempurnaan bukanlah milik kita

nza berkata... [Maklum Balas]

hanya insan lemah yg serba kekurangan......

wahida berkata... [Maklum Balas]

betul tu, ramai sgt manusia dengki sekarang ni, tumbuh mcm cendawan pas ujan...

nabilah_2908 berkata... [Maklum Balas]

bila hatinya mati...sbb itu timbulnya hasad dengki...

hati sy...rasanya ada juga part2 yg mati...huhuhu...perlu di perbaiki lagi... ;)

jom ke APA KATA HATI pulak,
HAPPY 55TH BIRTHDAY!!

hysman berkata... [Maklum Balas]

@bintangku
byk ckp byk dosa... :)

hysman berkata... [Maklum Balas]

@mR.sYaH
byk ckp byk silapnyer..
hehe..

hysman berkata... [Maklum Balas]

@sahromnasrudin
waalaikumussalam bro..
manusia tak sempurna..
tp sempurna diantara makhluk ciptaanNya sbb tu manusia dijadikan khalifah dimuka bumi Allah swt nih..

hysman berkata... [Maklum Balas]

@nza
boleh mendongak ke awan tp jgn lupe bumi yg dipijak...

hysman berkata... [Maklum Balas]

@wahida
biarkah mereka dgn labunya...
;)
perbaiki diri yg terbaik..

hysman berkata... [Maklum Balas]

@nabilah_2908
semua manusia ade hati mati kecuali Rasul swt & nabi kita yg ma'sum...

Dinas Aldi berkata... [Maklum Balas]

xda gunanya dengki dengan orang. perasaan yg x sihat tu. boleh memakan diri.
lebih baik berusaha untuk memperbaiki diri, banyak pekdahnya.

hysman berkata... [Maklum Balas]

@Dinas Aldi
betul3..
hehe