Lelaki Itu Mat Bunga..

Semalam aku dapat mesej dari seseorang.
Nak baca entry beliau sila klik sini.
Aku ambil tajuk tersebut dari blog Adik Auni sendiri.

 SALAHKAH JIKA LELAKI "BERBLOG"? 
 
Mat Bungakah jika seseorang lelaki ada blog?
Hehe... I'm speechless der.
Aku gelak dengan jawapan classmate dia.
Mungkin Adik Auni bertanyakan soalan tu kepada rakan yang kurang arif bab dunia maya
atau dia kurang mengkaji tahap penggunaan alam siber yang sungguh meluas ni.
Ramai blogger lelaki yang ada blog. Dorang ni taklah Mat Bunga.
Tapi iannya terpulanglah pada individu tu sendiri.
Kita tak boleh sangkal pendapat orang. It's depends on the individual perception.
Tak semua blogger lelaki meluahkan kisah cinta lara mereka melalui blog seperti mana kaum hawa.
Banyak lagi blog yang berkisarkan informasi, politik, hiburan etc,
yang dikendalikan oleh blogger lelaki kental & macho.
Sekarang ni pun semakin ramai yang ada blog tak kira peringkat umur untuk jana pendapatan sampingan.
Macam Adik Auni jugak berumur 14 tahun (ting. 2) dah ada blog.
Apa tujuannya?


 Memang ada yang meluahkan kisah cintanya dalam blog, tapi tak semua.
Aku? TAK PERNAH kot. Hehe...
Tujuan aku untuk berkongsi dan berdakwah.
Ecececehhh... :p

Actually ni Mat Bunga reffering to? Jiwang or lembut erk?
Aku tak tahu. Naive betul aku. Hehe...

**Terima kasih kerana adik sudi singgah ke teratak huduh abg ni. InsyaAllah kita penuhkan saf-saf blogger ni dengan isian yang positif dan membina. Bukan sekadar Bunga-bunga Cinta... :)


Best Regard,


Posted by: http://smilemyfta.blogspot.com

Tapaknya..IMAN, Jalannya..SYARIAT, Natijahnya..AKHLAK

30 komen:

mR.sYaH berkata... [Maklum Balas]

lelaki ada blog mat bunga? tak pernah tulis kisah cinta sebab xpernh bercinta lagi.. berblog ini untuk berkongsi.. sharing is caringkan.. selain itu bertukar2 pendapat dan mengeratkan silaturrahim..

xsuka dipanggil mat bunga.. kalu mat jiwang ok.. hehe.,

FarhanaDr berkata... [Maklum Balas]

Saya? Minah bunga.. Lalalalala.. :p

Macam-macam elemen boleh wujud dalam dunia blog ni.. Bukan je bunga-bunga, malah juga sayur-sayuran, buah-buahan, pokok dan gunung juga rumput.. Heeee.. Kan? :)

hawiz berkata... [Maklum Balas]

xper broo..hati taman..hihi

Qarl berkata... [Maklum Balas]

truskan berblog je

haha

mr.syazwan berkata... [Maklum Balas]

lantak pi orang nak cakap apa

janji hidup kita puas dan

F
U
U
U
Y
O
O
O

hahaha

teruskan berblog

=_=

NzA berkata... [Maklum Balas]

gitu ke???????oooo...tidak sama skali..lelaki yg ada blog adalah kategori mancho n romantik gitu...

hazlin berkata... [Maklum Balas]

wah... sudah ada bunga-bunga cinta...

IMANSHAH berkata... [Maklum Balas]

tak kesahlah, aku pun mat bunga gak kot..tapi kisah aku semua pasal budak sekolah..apa cer

Wahidah berkata... [Maklum Balas]

mat bunga mat yg beli bunge selalu kot..hahaha...

peace..:)

bintangku berkata... [Maklum Balas]

Tak semestinya lelaki yg ada blog tu mat bunga.

Yg tak der blog pun kdg2 mat bunga jgk. Muka jer brutal tp dlm hatinya ada taman.

hysman berkata... [Maklum Balas]

@mR.sYaH
ape beza mat bunga dgn mat jiwang?
konpius..
huhu..
teringat mat bunga yg dilakonkn remy ishak..
ehe...

hysman berkata... [Maklum Balas]

@FarhanaDr
hahaa..
itu saye dah sedia maklum..
:p

kan....
biarlah mereka drHana...
:)

hysman berkata... [Maklum Balas]

@hawiz
taman rashidah utama..
yeahh. hehe

hysman berkata... [Maklum Balas]

@Qarl
betul3...
:)

hysman berkata... [Maklum Balas]

@mr.syazwan
betul3...
hahaha...

yg pntg isi yg nk dikongsi..
kan..kan..
:p

hysman berkata... [Maklum Balas]

@NzA
like me.. hehe.. :p

hysman berkata... [Maklum Balas]

@hazlin
berguguran di angkasa lepas..
:p

hysman berkata... [Maklum Balas]

@IMANSHAH
biarlah......
jgn amek hati..
bertendang..
hehe

hysman berkata... [Maklum Balas]

@Wahidah
itu mat sentol..
hehe.. :p

hysman berkata... [Maklum Balas]

@bintangku
hehehe..
betul3...
sokong!!
:)

sahromnasrudin berkata... [Maklum Balas]

lelaki berblog nak luahkan pandangan mereka..bukan emosi huhuhhh

hysman berkata... [Maklum Balas]

@sahromnasrudin
n3 ni pon pandangan bkn emosi kan bro..hahaa...

Areef Ibn Naim berkata... [Maklum Balas]

salam,

biasalah bdk2 man, tgk jelah camner blog dorang, citer pun ttg feeling2...

tulah, bila lelaki ada blog dikatakan mat bunga, mentaliti budak2... hehehe...

::FAIZ FARISH:: berkata... [Maklum Balas]

bungga bungga cinta... layu dipusara... tetibe lagu Misha Omar

iskandarzulkarn9 berkata... [Maklum Balas]

stju dengan ko bro..
laki berblogging x semstinya mat bunga kan walaupun aku sendiri suka pda bunga...haha

nabilah_2908 berkata... [Maklum Balas]

mat bunga tu..bukan ke merujuk kepada lelaki yg suka kan bunga..? huhu..

yg menjawab tu..tak merasa...keseronokkan dalam berblog..

tak rasa..tak tau... :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
HARI MENTERNAK LEMAK

HEROICzero berkata... [Maklum Balas]

well, itu permikiran sempit mereka. slalu yg ckp mcm ni, x tahu pon apa itu blog.

abaikan abaikan~

Dinas Aldi berkata... [Maklum Balas]

dah namanya jawapan dari budak lelaki 14 tahun, dik Hysman weh :D

akak pun takda tulis pasal kisah cinta lara kat blog.

Citarasa Rinduan berkata... [Maklum Balas]

em..

biorlah...
kita berblog ikut suka....

(dlm hati sila kata, ada aku kesah??)

white rose berkata... [Maklum Balas]

man?
mat bunga?
hati ade tanam bunga?
bunga- bunga taman mekar?

haaaaaaaa???

man, biar betul...

akak nak tumbang gak la...
tanam bunga ros putih...
miahahahaha...



(sowi, busy...)