Jangan Kau Datang Bah..

Pagi ni Johor dah mula hujan lebat semula.
Rakan-rakan yang tersekat di Segamat masih lagi terperangkap.
Walaupun ada yang  mengatakan banjir ni adalah yang terburuk berbanding 2006 dulu,
kita harap-harapkan angka yang terkorban juga tidaklah meningkat.
Semalam tiga orang terkorban, dua orang di Johor dan seorang di Melaka.

Harapannya, janganlah banjir seperti 2006 dulu berulang lagi. Amin ya Allah.

Pasukan Briged Ansor, Majlis Agama Islam Negeri Johor ada menghantar beberapa buah bot untuk memberi bantuan kepada penduduk setempat yang terperangkap dalam bah tersebut.


 Masih tersemat lagi kenangan sewaktu banjir 2006 di Johor.
Aku sendiri langsung tak boleh keluar ke mana-mana.
Hanya boleh pergi dan balik kelas jer, semua jalan keluar dinaiki air.

Sama-sama bermuhasabah diri, Allah suruh kita beringat. 
Manusia yang rakus merobek kehidupan alam semula jadi.

**Minyak petrol naik lagi 10sen jadikan RON97 RM2.50 seliter.. Yeehaa... :)

Best Regard,


Posted by: http://smilemyfta.blogspot.com

Tapaknya..IMAN, Jalannya..SYARIAT, Natijahnya..AKHLAK

33 komen:

::FAIZ FARISH:: berkata... [Maklum Balas]

patutla isi tadi cam kurang... naik lg rupanya

IMANSHAH berkata... [Maklum Balas]

salam

semoga org2 johor tabah..kami di kelantan dah selalu kena

mR.sYaH berkata... [Maklum Balas]

adeh tmpt kawan saya pun kena.. jaga diri elok2..

minyak naik.. xnk guna ron97 dah..

nabilah_2908 berkata... [Maklum Balas]

kt melaka pun banjir...tmpt sy ni..pagi ni air naik sampai buku lali..nasib baik tk melimph masuk ke dalam office...

syukur lah..hari ni tak hujan..matahari pun dh ada...

hope kt tmpt lain pun mcm tu juga...

minyak naik...yupp...nasib la pakai R95...kalau pakai yg 97..adui la...sesak...

jom ke APA KATA HATI pulak,
HARI MENTERNAK LEMAK-PART 2

HEROICzero berkata... [Maklum Balas]

serious beb tinggi tu?

white rose berkata... [Maklum Balas]

YA ALLAH...
terukkan banjir 2006 dulu kan...

mudah2an tanah JOHOR dan semua negeri terselamat dari banjir teruk...


ALAMAK, hbis laa kepsi tu...
sian ayam2 tu...
kalau tak bole akak bawak balik ke perak...
miahahaha...

ijatnuar87 berkata... [Maklum Balas]

aduhai..teruk giler keadaan tu...cuaca dunia makin tak stabil,harap2 kiter semua ni selamat la....

Naz berkata... [Maklum Balas]

hairan kan? kalau dulu asyik2 pantai timur jer kena bnjir. skrg ni belah2 selatan pulak. adakah salah manusia yg suka merosakkan alam sekitar smpai mempengaruhi sistem ekologi semula jadi?? dah mcm pensyarah la pulak aku nie?? hehehe... aku doakan semua tempat kat Malaysia selamat dr bencana alam ni. amin...

ckLah@xiiinam berkata... [Maklum Balas]

cklah pun ada mak sedara (pak sedara semua dah meninggal) dan sepupu-sepupu di Segamat, Labis, Tenang dan Batu Pahat....(asal Rengit). Moga musibah bah ini tidak menduga mereka...

E.d.Y berkata... [Maklum Balas]

teruk banjir kat segamat tu...dah lama tak turun segamat lepas amek result SPM..huhu...

kat BP pun teruk gak, nasib kampung ku tinggi

NzA berkata... [Maklum Balas]

yahoooooo....minyak naik...best9X...

doakan moga banjir cpt surut.....

mr.syazwan berkata... [Maklum Balas]

sama2 kita mendoa dan bermunasabah diri

=_=

hazlin berkata... [Maklum Balas]

banjir dalam hati, siapa yg tahu?

sahromnasrudin berkata... [Maklum Balas]

semoga kalian tabah hendaknya

Dinas Aldi berkata... [Maklum Balas]

minyak tu naik, dah tak boleh buat apa dah tapi paras air ni memintak bior la turun, amin!
berat mata memandang, berat lagi bahu memikul..

Citarasa Rinduan berkata... [Maklum Balas]

salam..hsyman..kota dh okey, segamat still banjir ker?

hysman berkata... [Maklum Balas]

@::FAIZ FARISH::
hadiah kemenangan..

hysman berkata... [Maklum Balas]

@IMANSHAH
waalaikumussalam wbt..
tqvm cikgu..

hysman berkata... [Maklum Balas]

@mR.sYaH
pkai ron95 jer.. :)

hysman berkata... [Maklum Balas]

@nabilah_2908
laa iyer ker?
tinggi gak klu dah spai buku lalai...

ujan dah reda 2-3 hari nih..
alhamdulillah...

hadiah kemenagan... :)

hysman berkata... [Maklum Balas]

@HEROICzero
ade yg lg tinggi..hehe

hysman berkata... [Maklum Balas]

@white rose
betul tu kak...
insyaAllah amin...
depa dah bwk lari itu ayam laaa...
huhu

hysman berkata... [Maklum Balas]

@ijatnuar87
aminn..
insyaAllah...
Dia soh kita beringat..
hehe

hysman berkata... [Maklum Balas]

@Naz
la nitakde ape yg nk dihairankn bro..
manusia tu sndiri pnya angkara..
bumi smkin tua..
insyaAllah.. amin...
tq Naz..

hysman berkata... [Maklum Balas]

@ckLah@xiiinam
owh batu pahat...
bp kena gak tp tak seteruk segamat...
betul tu kak..
sama2lah kita beringat..
:)

hysman berkata... [Maklum Balas]

@E.d.Y
lama tu SPM der...
hahaaa...

hysman berkata... [Maklum Balas]

@NzA
yeehaaa!!!
ahaks....
amin... :)

hysman berkata... [Maklum Balas]

@mr.syazwan
betul3..
:)

hysman berkata... [Maklum Balas]

@hazlin
empunya diri...
:p

hysman berkata... [Maklum Balas]

@sahromnasrudin
insyaAllah....
tqvm.. :)

hysman berkata... [Maklum Balas]

@Dinas Aldi
nk turun pi hantar memorendum kak..
hehe...
saje guraw.. :p

hysman berkata... [Maklum Balas]

@Citarasa Rinduan
waalaikumussalam wbt...
segamat dah surut dah..
alhamdulillah..
:)

monsterblog =) berkata... [Maklum Balas]

Hai orang johor! Sama lah kita :)