Tiak Grazie Untuk Mereka..

Pagi tadi telah diadakan Majlis Yaasin dan Tahlil di Balai Masjid Negeri Johor.
Bersempena dengan kesyukuran jumlah pungutan zakat harta negeri Johor 2010 yang melepasi sasaran.
Alhamdulillah, semakin tahun angkanya semakin meningkat jumlahnya.
Ramai yang sudah sedar akan tanggungjawab yang diwajibkan oleh Allah SWT untuk membantu golongan yang memerlukan bantuan (asnaf).

TAHNIAH dan TERIMA KASIH warga Johor yang telah berzakat harta.
Untuk tahun 2010, sasarannya melebihi sasaran kerja.
Itu menampakkan peningkatan yang positif.
Walaupun ianya masih tidak boleh menandingi kutipan Pusat Pungutan Zakat MAIWP (PPZ),
tapi MAINJ tetap berusaha untuk memperluaskan pengetahuan orang ramai tentang kepentingan berzakat harta justeru cuba untuk 'membesarkan' lagi nilai pendapatan untuk tahun 2011.

Tahniah juga buat Bahagian Operasi Zakat, MAINJ yang bekerja kuat capai sasaran.


Dapat free 2 pasang kain ela untuk buat baju melayu teluk belanga dan baju batik.
Warna tema MAINJ tahun ni Violet Pink. Nak buat baju ni kena $$$ lagi. Adeh, hehe...
 Zakat adalah salah satu daripada rukun Islam yang lima. Ianya diwajibkan ke atas tiap-tiap orang Islam yang cukup syarat-syaratnya. Rukun yang lain ialah Syahadah, Sembahyang, Puasa dan Haji ke Mekah. Zakat adalah diwajibkan ke atas Muslim yang layak untuk membantu golongan-golongan yang memerlukan bantuan. Zakat mula diwajibkan pada tahun kedua Hijrah.
 SUDAHKAH ANDA BERZAKAT HARTA?


**Berbaloi juga tahun lepas aku berpanas di Tol PLUS Skudai untuk mengedarkan flayers tentang kepentingan berzakat harta kepada pengguna lebuhraya. Panas wehh.. Hehe...


Best Regard,
Posted by: http://smilemyfta.blogspot.com

Tapaknya..IMAN, Jalannya..SYARIAT, Natijahnya..AKHLAK

20 komen:

niesz berkata... [Maklum Balas]

blum lg..sbb niesz blum bekerja..hehe..nnti niesz da keja mahu byr zakat, insyaALLAH..

updated entry : accident+icu+pencen

HEROICzero berkata... [Maklum Balas]

hehehe tunaikan lah zakat anda. bukan banyak mana pon. =)

Citarasa Rinduan berkata... [Maklum Balas]

pagi tadi ke jb..ke bangunan TJB..lirik2 mata lihat bangunan majlis agama islam johor..
rupanya adikku ada program

baju free...ala upah tak mahal lah...sbb basic kain dah free kan?

PS: marhaban majlis cukur baby....jam 2 ptg..tapi k.ayu datang awal..biasalah...kak ayu suka tolong jiran2

mr.syazwan berkata... [Maklum Balas]

TERBAIK LA

meningatkan org islam berzakat

sgt bgs

insyALLAH anda dpt pahala

tpi wan x cukup lg syarat kot

cos lum bekerja

huhu

setakat derma surau rm1 @ 2 insyALLAH

=_=

mR.sYaH berkata... [Maklum Balas]

saya belum lagi.. masih belum punya harta sendiri.. nanti dah bekerja saya akan tunaikan.. InsyaAllah..

NzA berkata... [Maklum Balas]

alhamdulillah, nmpknya org2 islam skrg makin sedar ttg zakat...potong gaji lg senang....

cantik la warna kain tu....

Amieynna Amin berkata... [Maklum Balas]

alhamdulillah..

dapat baju purple gitu..
kira baju raya la tu..
hehe..

Dinas Aldi berkata... [Maklum Balas]

Salam dik,
tak lengkap rasanya hidup tanpa membayar zakat. rasa tak puas gitu.

white rose berkata... [Maklum Balas]

alhamdulillah...
bersyukur akak dengar berita nih...
mudah2an rakyat Malaysia meneruskan membayar zakat dgn sepenuhnya...

yg mana lemah & susah kita hulurkan bantuan...

baju batik tu cantek laa coraknya...
baju ungu tu pun cantek...

tapi MAN???
tak cantek...
MAN tak cantek laaa...

tapi...MAN HENSEM...
SWEET...

peeewwiiittt...
miahahaha...

ckLah@xiiinam berkata... [Maklum Balas]

Alhamdulillah...semakin meningkat kesedaran menunaikan Zakat...

hysman berkata... [Maklum Balas]

@niesz
jgn lupe yer..
bayar taw... :)

hysman berkata... [Maklum Balas]

@HEROICzero
betul3...
:)

hysman berkata... [Maklum Balas]

@Citarasa Rinduan
laaa..iyer ker?
awat tak kabo..
huhu..boleh numpang mkn kat balai sini...hehe

teluk belanga mahal kak..huhu

owh ic,itulah igtkn marhaban ape tgh2 ari buta tu..ahaks

hysman berkata... [Maklum Balas]

@mr.syazwan
bolehlah bro...
kire berdakwah jugak kan..
hehe...
sambil2...

bape nilai tak pntg yg pntg keikhlasan..:)

hysman berkata... [Maklum Balas]

@mR.sYaH
nnt bayar bro yer..
jgn lupe..kesian org susah yg memerlukn bantuan kita..
gewd3...
:)

hysman berkata... [Maklum Balas]

@NzA
potong gaji mmg senang tp ade org tak mo..
pesal tak merasa gaji..
huhu

hysman berkata... [Maklum Balas]

@Amieynna Amin
ko dah bayo blum mynna?
bkn baju raya..
baju mingguan jadinyer..
ahaks

hysman berkata... [Maklum Balas]

@Dinas Aldi
waalaikumussalam wbt kak..
betul3....
kita yg masih boleh mkn ni kongsilah bsama org yg memerlukan...
:)

hysman berkata... [Maklum Balas]

@white rose
amin.. insyaAllah.
bukn utk di sunia tp juga di akhirat kelak..amin..

iyelah tu kak..
itu bodek namanyer..
hahaa...

man tak chantek tp man macho da bomb.. hehe...

iyer le tu kak,
nak KFC ker? huhu..

hysman berkata... [Maklum Balas]

@ckLah@xiiinam
peningkatan yg positif..
yeahh!!