Topeng Perhiasan..

Assalammualaikum dan salam di pagi Jumaat.
Moga anda semua dalam keadaan sihat sejahtera hendaknya. InsyaAllah.
Sekejap saja dah seminggu aku tak update blog ye. Hehe...

Minggu lepas aku di Batam, banyak kenangan yang sukar untuk dipadam.
Banyak memori yang manis dan ada juga secubit yang negatif.
Tapi itulah 'tempat' orang, takkan sama dengan 'cara' kita.

Aku ke sana sebenarnya atas urusan kerja.
Melawat ke rumah anak yatim antara agenda yang tak boleh nak dilupakan.
Seronok bercampur sedih.
'Uniform' yang mereka pakai berkoyak rabak,
itupun masih mampu menyambut kami dengan wajah yang ceria.
Dari kejauhan dah terlihat sinar mata kanak-kanak yang merintih nasib yang hiba,
tapi masih mampu menghiburkan kami dengan laungan nasyid yang syahdu suaranya.
Mereka sendiri kata mereka bukanlah dikalangan yang bijak pandai,
tapi bacaan ayat suci al-quran amat tersusun tajwidnya.
.

Bersyukur kita berbumbung di bumi merdeka Malaysia.
Walau apa juga status kita, ada pihak yang pasti mendengar rintihan isi hati kita.
Masyarakat kita masih mampu prihatin dengan keadaan semasa sekeliling.
 
 Sambil-sambil tu juga kami sempat mengadakan perlawanan bola,
perlawanan persahabatan antara MAIJ dengan guru-guru agama di Batam.
Konon-konon Malaysia vs. Indonesia tapi versi jaguh kampunglah ni.
Hehe...
Alhamdulillah pihak kami menang, 2 berbalas 1.
.
 
Si Kecil Batam : Mas dari mana mas?
Aku : Dari Malaysia.
Si Kecil Batam : Ooo ya, Safee Sali ya mas?
Aku : Kamu kenal sama Safee Sali?
Si Kecil Batam : Hebat mas, aku mau jadi sama dia.
Aku : (tersenyum)

**Pergi ke Singapura dan Indonesia, jauh beza sama sekali. Adakah kita di tengah-tengah?


Best Regard,
 

Tapaknya..IMAN, Jalannya..SYARIAT, Natijahnya..AKHLAK

18 komen:

IMANSHAH berkata... [Maklum Balas]

MAN interframe kamu depan sekali ya mas!!!

ADfeez berkata... [Maklum Balas]

da blik da.. heheh....

haah.. dpn btul die interframe..comel kot budak2 tu..
bju dorang tu nice lak tgk :)

sahromnasrudin berkata... [Maklum Balas]

assalamualaikum

sy respek safee sali..dia telah meredakan ketegangan hubungan antara dua negara ini huhuhuhh

NzA berkata... [Maklum Balas]

sayu melihat2 anak2 kecil tu..trsentuh hati...

nunama berkata... [Maklum Balas]

souvenirs xda ke? hehe.

ok2. pergi kerana tugasan.
Mengusap kepala anak2 yatim, diberikan kebaikan oleh Allah SWT. :)

bintangku berkata... [Maklum Balas]

Sedih tgk bdk2 yg masih kecik..... sayu hati...

niesz berkata... [Maklum Balas]

cian nye dorang, rase terharu lak tgk dorang masih boleh tersenyum even hidup tak semewah mane..congrate bro sbb dapat buat amal mcm nie.. :)

::FAIZ FARISH:: berkata... [Maklum Balas]

very nice picture.... suka budak2...

Sham berkata... [Maklum Balas]

bila tgk tempat yang daif rasa bersyukur sangat duk kat malaysia ni kan...

mR.sYaH berkata... [Maklum Balas]

good photo.. sgt2 menarik..

dpn skali yerk..

mR.sYaH berkata... [Maklum Balas]

good photo.. sgt2 menarik..

dpn skali yerk..

HEROICzero berkata... [Maklum Balas]

dia kenal safee sali? =)

proud to be malaysian!

Dinas Aldi berkata... [Maklum Balas]

Yalah dik, kita memang di tengah2..

Amieynna Amin berkata... [Maklum Balas]

tak yah cari mana gambar kau..
tgk skali dah nmpak ko..
duduk depan sekali.. paling femes la tu..
kui kui kui

Afzainizam berkata... [Maklum Balas]

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Maaf kerana lama tak berkunjung yerrr .. kerana ade masalah pada laptop aku..baru hantar repair lerr...

uihhhh anak kecil keciannyerrrr... tersentuh beb....baju koyak rabak kesiannyerrr.... kat Malaysia mmg lebih baik... Syukur Alhamdulillah.... 2-1 wehhhhh dahsyat tu.... ade bakat jadi pelapis safee sali kan...kan...

white rose berkata... [Maklum Balas]

mas mmg ganteng skali dlm photo ni ya...

bikin hati cair saje...

miahahaha...

bagus man, ni laaa caranya nak pastikan golongan mereka tidak terabai...

walaupun bgitu, kita ni blm tentu mampu tersenyum seperti mereka kan...

Citarasa Rinduan berkata... [Maklum Balas]

wahai adindaku..
lama kamu menyepi..rupanya kamu ke indon ya pak!!!

kangen sama budak nakal ini..
ole2 mana pak??

naik tongkang ya pak???

LARI!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hazlin berkata... [Maklum Balas]

pegi batam je ke? kat mana ha? kat ostolia ek?
ke kat danga bay?

lariiii lajuuuuuuuuu.....