Setahun Jagung..

Salam semua, Oktober 2009.. Bulan untuk aku meraikannya.. Happy Birthday to my blog. Aku bersyukur ke hadrat Allah SWT yang telah memberikan aku kekuatan untuk aku terus mencurahkan pandangan dan berkongsi idea serta maklumat dengan para pengunjung blog ini semenjak dari 10 Oktober 2008. (sory kali ni ayat gwa Dewan Bahasa Pustaka skit..ehee..)
.
Secara khususnya Sabtu 10 Oktober, jatuh pada hari ni genaplah setahun aku berada di alam blogger di teratak buruk SMILEMYFTA ni. Terima kasih kepada semua. Selama aku bertapak dalam dunia maya yang tanpa sempadan ni, bermacam-macam pengalaman dan pengajaran yang aku peroleh. Secara tak langsung, ramai teman-teman baru yang dapat aku kenal. Semuanya cool gila walaupun ada antara umur kalian jurangnya sangat jauh dari aku tapi aku cuba untuk mengikut rentak kalian. Yang guru ada, yang bisnesman ada, yang pelajar ada, yang opertor pengeluaran pun ada dan yang lain. Terus terang aku taip, aku gembira. Seronok membaca kisah teman blog lain yang ingin berkongsi kisah suka duka hidup mereka dengan menghasilkan artikel yang menarik dan info berguna untuk ditatap dan dikongsi bersama teman blogger lain. Ada juga yang mahu menonjolkan diri dan tak lupa juga yang mempromosikan diri. Siapakah?? Hahaha..
.
Sehingga kini 9 Oktober 2009 aku mempunyai 109 folowers, menulis 335 tulisan dan menerima lebih 8k pengunjung. Aku juga telah menerima lebih 4500 komen di atas semua tulisan dan 1200 paparan profile. Dalam blog ni aku tak banyak cerita pasal prihal peribadi, aku tak boleh nak menulis macam Kak Nurul, Naz, Farhana, Cikgu Imanshah, Kak Hazlin, DJ Epoi, Kak Idalara, Aminah, Karl, Kak Eiba, Liza Zul, Redynne, Kak Sulela, Fina dan ramai lagi yang pandai mengolah kisah mereka dalam konteks yang lebih universal. Aku banyak post dalam bentuk artikel atau info. Mungkin aku kerap updated blog ni pasal hanya takat cilok copy & paste dari kotak emailku saja. Teruklah orang macam aku ni. Hehe..
.
Banyak kenangan manis berbanding pahit yang aku harungi sepanjang setahun aku berblog. Blogger yang paling aktif komen aku dari awal tahun dulu hingga sekarang orangnya adalah 'pokcik' Naz (kaki 8 petala). Thank you my friend. Sepanjang perkenalan dengan beliau, banyak pengalaman turun naik beliau yang turut dikongsi. InsyaAllah aku harap moga kita akan dapat jadi sahabat maya selamanya. Thanx dude..
.
Tak lupa juga Kak Nurul (kaki sempoi), Farhana (kaki skodeng) , Kak Lin (kaki cool), DJ Epoi (kaki casa), Liza Zul (kaki layan), Redynne (kaki sporting), Aminah (kaki cintan), Kak Eiba (kaki cekelat) yang tak lekang bertanya khabar dan prihatin dengan setiap tindak tanduk semua entry aku termasuklah di Facebook. Jutaan terima kasih tak terhingga untuk kalian. Aku sangat hargai. InsyaAllah semoga persaudaraan ini kekal hingga ke hujung nyawa. Amin...
.
Kepada semua blogger yang lain Kak Nza, Si TEDi, Bro Jeff, Kak Sha, Bro Mirul, Pu3 Balkiss, Kak Sulela, Sheh, Kak Idalara, Acu Sayang, Cikgu Imanshah, nursarah87, miss GAZA, Joe, Fina, Karl, Cik Lumut, Niesz dan semua followers samada yang meninggalkan kesan dalam kotak komen aku atau tidak, aku mengucapkan jutaan terima kasih banyak-banyak. Kalau aku ada tersilap bicara aku minta maaf (raya tak abis lg kan??hahaa..). Kalau tak ada aral insyaAllah ketemu la kita satu hari nanti.
.
Entry aku yang paling hot dan paling banyak komen bila masa entry Rahsia HANDSET Untuk Kecemasan.. dengan memungut sebanyak 126 komen. Wahh!! Aku juga terkesima. Hahaa.. Kenangan yang paling best berblogging ni bila aku kena tegur dengan seorang Hamba Allah dalam entry MEMALUKAN!! prihal video sekumpulan remaja perempuan Terengganu yang minum arak di sebuah rumah. Aku tak salahkan sesiapa, itu pendapat masing-masing. Just be positive. Follower dan pengomen aku yang pertama sekali adalah Kak Lin dalam entry Wajah-wajah Gaza. Kalau tak silap aku kami berkenalan dari blog Mazidul Akmal Sidek kan kak?? Hehe.. Terima kasih yer.
.
Bagi aku ini adalah anugerah yang tidak terhingga oleh Allah SWT kepada insan kerdil lagi tidak ternama seperti aku. Dari HYSMAN hinggalah ke BUDAK KENTANG. Aku ingin merakamkan sekalung terima kasih di atas sokongan yang diberikan kepada aku sepanjang aku melibatkan diri dalam penulisan blog ini. Doakan aku akan terus diberikan kekuatan dan kesempatan untuk memberikan percambahan minda yang lebih baik kepada kalian setelah setahun melibatkan diri.
.
Terima kasih semua.... :)
.

Buat Kak Nurul, Kak Hazlin, Naz, Amieynna, Farhana, Kak Nza, Liza Zul, Bro DJ Epoi, Si TEDi, Bro Jeff, Kak Sha, Bro Mirul, Pu3 Balkiss, Kak Sulela, Sheh, Redynne, Kak Idalara, Acu Sayang, Nursarah87, Cikgu Imanshah, miss GAZA, Joe, Fina, Karl, Kak Eiba, Arabella, Cik Lumut, Niesz dan semua followers SMILEMYFTA@blogspot.. Silalah terima AWARD yg tak seberapa ni sebagai penghargaan.. Kalau tak nak, amek jugak.. Takde alasan!! Haha.. Salam ketemu di lain masa.

Best Regard,

Tapaknya..IMAN, Jalannya..SYARIAT, Natijahnya..AKHLAK

39 komen:

Cahaya Yang Riang Gembira berkata... [Maklum Balas]

Assalamualaikum dak kentang potato chips more.. Haha.. Daku lagi menepek di sini, mnyampaikan wish yg entah keberapa kalinya entah.. Wish bnyk kali, hadiah satu haprak pn xde kan.. Haha.. =p

Prkenalan kita plak dh nak mnginjak 9 bulan.. Kalau mengandung pasti sudah lahir anak yg comel.. Heehee.. Thanx juge wat kamu yg sudi jadi followerku di awal2 pembabitan ku.. Igt lagi masa tu Cahaya Yang Riang Gembira sgt entah apa-apa.. Thanx for accompanying Cahaya Yang Riang Gembira smpi sekarang.. Appreciate it.. Thanx Man.. =)

Entryku biasa-biasa saja Man.. Bnyk merapu dn berceloteh tak tntu hala brcerita hal rasa dn prasaan.. Haha.. Smile myfta best.. Bnyk info kat sini.. Bnyk pngajaran.. Bnyk gelak tawa.. Thanx sekali lagi Man.. =)

Entry kamu yg ini pun sempat lagi "berlawak" ye.. Haha.. Ye.. Thanx atas gelaran kaki skodeng itu.. Walau bunyi nmpk notti, tapi ku layanzzz jek.. Heehee..

Sorry kalau penah ku wat komen trlampau, terobos tmpat kamu di sana dan di sini.. Ssungguhnya ku mmg kaki skodeng kan.. Hahaha.. =p

~ SAYA MASIH SINGLE.. SIAPA NAK KENALAN NGAN SAYA??? - Adakah ini ayat promosi dn pnonjolan diri??? Hahahaha..

Last but not least, Cik Hana WanAbe, empunya blog Cahaya Yang Riang Gembira ingin mengucapkan selamat ulang tahun utk Smile Myfta yg pertama.. Smoga ada yg kedua, ketiga dn seterusnya.. Selagi punya masa dn daya, terus brblogging.. All the best.. Thanx bebnyk Man.. =)

Ibu Ammar berkata... [Maklum Balas]

epy bezday to this blog...

keep blogging..

=)

Annies berkata... [Maklum Balas]

tahniah Hysman. walaupun saya dah lama jadi blogger, saya cuma ada 3 followers jer. awak baru setahun dah beratus followers. malu mokcik kat awak Hysman. anyway, i'm proud with u dan semua bloggers yang hebat2 spt pokcik Naz, Dj Epoi, Kak Idalara, Kak Nurul, Kak Sulela, dan lain2 lagi. semoga awak teruskan menulis blog walaupun ada antaranya copy n paste. saya pun tengah belajar untuk menjadi blogger macam awak. maklumlah, mokcik ni tulis blog untuk diri sendiri jer sebelum ni. tempat meluahkan perasaan sahaja.

~kirim salam kat pokcik yer Hysman... hehehe...

joegrimjow berkata... [Maklum Balas]

joe tu joegrimjow ke?
ke joe lain?
huhu

da cukup staun da
gud2
me..coming ssooonn

Hazlin Nazri berkata... [Maklum Balas]

Salam wahai adikku Man..
hehehe.. ayat... skema

Selamat ulang tahun pertama buat ::SmiLe MyFta::

semoga terus sukses dan melahirkan posting yang bagus-bagus..

Oh! akak your first follower and first pengomen ye? eishhh bangga gitew..
tarak hadiah ka?

tunggu jugak kot-kot sampai kat manjung..

betullah tu dik.. kita jumpa kat blog bro Mazidul.. asyik muka kita je kat blog dia termasuklah DjEpoi dan bro Amirul..

Tapi Man lupa nak bagitau, akak jugakla yang pertama bagi award kat Man..
ala "Hottest Friend Award"....
yg merah menyala tu...

Setahun berlalu, blog ni makin canggih...
puji betul-betul punya, bukan bodek..
terharu jugak baca n3 man ni..
biasala..
ada yg suka.. yg bencipun ada..

Panjang pulak komen kali ni. Next year, masuk pulak senarai pengomen terpanjang...

So, apa jua mendatang, harap blog ni tetap diteruskan....

"salam singgah untuk menjalin ukhuwah"

ayat pertama akak di blogmu ini..
dan semoga ukhuwah ini akan kekal berpanjangan hingga bila-bila...

sekian, terima kasih.

hehehheheh...

myQza berkata... [Maklum Balas]

Tahniah..... semoga bertambah rajin menulis... :)

Dj Epoi berkata... [Maklum Balas]

Amboih.........hangpa semua panjang lebar KOMEN noo....macam tak bagi kekawan lain nak masukkan komen pulak........

Gua tak nak olah panjag lebau pengenaan kita.....just nak ucapkan TAHNIAH buat HysMAn & Blog walaweiiiiii nya......yang dapat mengeratkan lagi Follower2 Gua dan Follower Blog Lu ini.....

Kak Lin .....Yup! kita kenai2 dalam Blog Taiko kita Bro Mazidul........Tahniah juga.

Farhana! ( Kaki Skodeng )Gua juga masih singgle dan available ( Ahak! Ahak! 3 lagi kosing weih!! ) heheheheheh

Annies...Gua juga sahabat Lu Dik.....jgn susah hati...k

BUAT SEMUA yang mana nak eratkan lagi...Jom Turun Rumah terbuka Gua.....17 nanti....kita kenal ngn dekat lagi yer...

P/S - Register dulu k....takut makan tak cukup hehehheheh

MAN - LU memang Walaweiiiiiiiiiii

Sulela berkata... [Maklum Balas]

Hepi bedey untuk blog Man...hehehe. Moga lepas neh Man akan hasilkan entry yang kababom gitu...ekekeke. Kak amek la award tu sebab dah kene paksa...wargghhkahkahkah. Terima kasih daun keladi...len kali bagi banyak2 lagi...;D

Qarl berkata... [Maklum Balas]

happy anniversary bro

huhu

ingat gak kat karl

well, blog ni sgt informatif

byk info yg diberikan

argument pun bgus

keep it up

NzA berkata... [Maklum Balas]

Slamat ulang tahun prtama..kalah kak nza la...blogku br 6 bln...waa..

Wah bangga sungguh diri ini (kembang kempis lubang idung nihhh...) bila nama trsenarai gak.

Tmpa brfikir pjg terus kak nza smbar award tuh utk di tepek di umahku nnti....

Juga tq cz brkongsi byk ilmu (w.pn dh brumur ttp byk lg yg xtau n trcari2 sinar hakiki..), kisah suka duka n mcm lg.

Gak TQVMx3 krn xjemu2 brtandang ke blog kak nza yg trkdg merapu2 n tah ape2...Sudi mmberi kata2 semangat, ucapan2 n prangsang.

Bahgianya diri kak nza diketemukan dgn sorg remaja brjiwa islamik cam gini....

Moga prsaudaraan kita akn kekal smpai bila2...wah pjg gak karangan pmr ni..moga xjemu mmbaca (agak2 dpt A ke??)..

GOOD LUCK n terus berblogging ok...

IMANSHAH berkata... [Maklum Balas]

Salam, alhamdulillah, ni semua kerana nikmat teknologi,,selagi mana kita menggunakannya dengan cara yang terbaik, insyaAllah manfaatnya berlipat kali ganda. Teruskan berkarya, walau apapun isinya, yang penting ilmu yang dikongsi, pasti berguna, dan moga ilmu yang manfaat akan terus sampai kepada si BUDAK KENTANG!!

Tukang cerita berkata... [Maklum Balas]

Salam man....
maaf, sebab lambat tekan butang punch kat kotak komen ni... semalam, emosi tak stabil... man pun tau kan sebab apa... ~sian kan hang man, benda remeh temeh pun akak nak bagitau hang... hahaha... layanzzzzz..... ~

Apapun, selamat menyambut ulangtahun pertama tuk ~Smile Myfta~... semoga terus cemerlang, gemilang dan terbilang selepas ni....

Terharu ada, segan ada... malu pun ada... kerapkali man promote nama akak kat n3 man... segan woooo... rasa mau masuk nyorok dalam bakul... :)Anyway, akak hepi mengenali man... walaupun sekadar di alam maya, namun begitu terkesan di hati....

TQ kerana menjadi rakan dan adik yang saaaaaangattttt baik tuk akak sekeluarga... TQ juga kerana sentiasa sudi melayan kerenah akak, menadah telinga mdengar celoteh n aduan akak.... Semoga Ukhwah fillah ini bkekalan... ~erk, kat blog, fb dan sms je ke? bila mahu ketemu akak? :) ~

paling tak lupa, kejutan tuk man di tgh malam 12 Sept yang lalu... hohohooooo... akak sukaaaaa.... :P

Erk, sapa yg start panggil hang budak kentang... hohohooo.... :P

~tuk annies, akak blogger biasa2 je lah...nanti akak jadi follower anis gak ye...tungguuuuu.... :) ~

panggil aku shEh berkata... [Maklum Balas]

slamat ulang tahun!.
xlupa jugak krn sudi menjengah belog aku jugak! hahaha
PEACE

panggil aku shEh berkata... [Maklum Balas]

slamat ulang tahun!.
xlupa jugak krn sudi menjengah belog aku jugak! hahaha
PEACE

dr itu! berkata... [Maklum Balas]

selamat ulang tahun yang pertama smile myfta!!

keep up the good work!!

Naz berkata... [Maklum Balas]

ALLAH SELAMAT KAN KAMU....
ALLAH SELAMAT KAN KAMU....
ALLAH SELAMAT KAN BLOG BUDAK KENTANG...
ALLAH SELAMAT KAN KAMU....

Selamat ulangtahun yg pertama wahai blog yg penuh dengan warna2 kehidupan dan tips2 yg menarik... hehehehe...

apa2 pun aku harap ko akan terus bergiat aktif dlm dunia blogging. kita kasik gegar itu dunia tanpa sempadan ni...

rasanya aku kenai ko masa ko suruh aku foward semua email yg aku hapdet kat blog 'kotakemail'. time tu ko tulis kat chatting box aku. pastu aku start skodeng2 apa2 yg patut dlm blog ni sampailah kita merapu-rapuan ketahap 8 petala.. ko komen blog aku, aku pulak sibuk komen2 kat blog ko ni... hahahaha...

semoga ukhwah sesama kita dan bloggers2 yg lain akan kekal dan berpanjangan.. Insya Allah...

Majulah blog untuk negara!!!

Along Fina berkata... [Maklum Balas]

man......................
huhuhuhu.......

walaupon aku 'agak bz', tapi dikaw jgn gusar, krna lobang hidong mu tetap menadi pojaan hatiku.. ececeh!!! kerepek nak hangus da nie.. hhu

man, ko mesti terharukan dgn komen2utk hang kat atas ni... hhuu.. aku pon nak mengalirkan air mata keterharuan ni.. isk! isk!

selamat hari jadi kepada smilemyfta.. bermula dangan perintis senyuman kpd bual kentang, ko menjadi popular, top, meletop! huhu..

man, terharu aku ko mention nama aku.. ko tau2 je aku akn ngamuk kalo nama aku takde, kan3??

sapekah yang telah memecahpanggungkan n3 ko yg npon utk kcmasan tu? siapah itu? siapakah?? hhuuhu

man,
semoga ko akan terus berjuang, mempertahankan blog ko ni demi agama, bangsa, dan negara, k???

thanks sbb sudi melayan aku menggoreng kerepek slama ni.. mmg la ko sesuai jadi kentang.. hahaha...

tp, yg paling ko tak patut lupe ialah...

jangan nakal2 erk!

k ar man, sblm aku mengalirkan air mata, lbh baik aku mengundurkan diri skrang.. kang tah pape lagi aku masukkan dlm comment window nieh...

makaseyh!!!!
wassalam...

hysman berkata... [Maklum Balas]

Hana,
Waalaikumussalam cik Hana torch light.. hahaa.. padaku wish sudah cukup beso dan bermakna dr hadiah cik Hana. terima kasih atas ucapan itew,ku sangat menghargai..takpe la nak wish byk kali,klu sekali tp ikhlas lg best,lain la kalu wish yg tak ikhlas.hahahaa..... :p

perkenalan kita dah 9bln yer??adehh!! awat lame sgt..gwe pikir baru 2-3 bln jer..baru jd zigot.. ehee.. dgn layan kpala cik Hana yg mereng itu..hoho.. sama2,tanpa kamu smilemyfta jugak tak happenin'.. hehe.. sesungguhnya Cahaya Yang Riang Gembira lagi best..dpt gak taw prihal hati wanita dan jiwangnyer.. klu takat blog ni,ape lah sangat..klu tekan jer kat pokcik google pasti ade suma info yg gwe hapdet dlm blog nih..hampeh kan gwe..hahaha... terima kasih jugak padamu cik Hana.. :)

Eleh,nak bodek ar tu..nak soh gwe payung ape?? cekelat rm140.70?? ha?? ehee.. Cahaya Yang Riang Gembira best ape blog yg menjadi sumber inspirasi bg jejaka yg ingin mengenali hati wanita secara amnye dan mengenali cik Hana secara khususnya..ehehhe.. opppssttt!! siapakah itu bukanlah cik Hana yer,harap maklum.. hahahahahaa...

skrg kakimu bkn takat skodeng jer,tp dah kaki terobos..suma wall kamu nak sapu..hahahaa... alaa,dah name pon intenet tanpa sempadan...klu disimpan camne pon pasti dpt dikesan dan diterobos oleh cik Hana pnyer..hahhaa..

takde kaitan atara yg idop atau yg mangkat.. ehehee.. (mmg kamu laa..) haha.. ok la.. thanx bebanyak yer sudi jd followers blog buruk nih..insyaAllah klu ade kesempatan ade la entryt terbaru.. :)

hysman berkata... [Maklum Balas]

nursarah87
thanx sarah...
insyaAllah hopefully akan terus tp tgk keadaan.. haha
time kaceh yer.. :)

hysman berkata... [Maklum Balas]

Annies
time kaseh cik Annies kerana sudi meninggalkan kesan di blog buruk saye ini.kdg2 3 followers dikira byk la cik Annies.lbh dr 2 kan??byk la tuh.ehehe..sajer gurau..hehe..takde ape la cik anis..klu tgok blogger lain dlm mase sebulan dah beratus2..saye setahun bru seratus..sapelah saye yg nk ade followers ramai2.. im blogging for fun not for sale..ape daa merepek nih..hehe..
ish,saye follow perkembangan blog awk walupon tulis utk diri sendiri.. sbb ade kawan saye dlm tu.. hahaha.. oooppssttt..hehee
salam perkenalan cik Annies.. :)

~insyallah saye sampaikan..tp rase2nyer kamu lg dkt dgn die nk banding sayer.. hahaha.. :p

hysman berkata... [Maklum Balas]

joe,
joe tu ko la joegrimjow..
sape lg mamat obersi yg hansem dlm blog aku nih bro..
adehhh!! hehehehee.. sila la yer.. :)

hysman berkata... [Maklum Balas]

kak Lin,
salam kembali kak Lin,
ayat skema utk diriku yg nk jd budak kentang yg skema..
hahaha..

thanx kak..selamat jugak utk blog warisku minangrawa yer..bape usianya kak??ehehe..

nak adiah?? sila amek di kauter no 10 yer..hehe.. ade adiah spesel dr datok bendahara.. hohoho.. perghh!! mengharap adiah woo.. saye mane ade duit kak nk beli adiah,lain ler klu kekanda yg nak dinaikkn pangkat. hahaha.. kasi payung kentaki satuuu!!! hahaha

betul3.. muka kite ber4 jer yer.. hahaa.. skrg camne?? maseh beroperasi lg dlm blog bro Mazidul lg ker?? dah sunyi jer nengok.. hahaa...

iyer betul,thanx kak atas award tu..bestt siuut dpt 1st award.. hehehe.. dr 0 sampai la ade 5 award..hehee.. 1 award ilang ntah ke mana.. hahaha..

kenapa terharu kak??bese jer kot..sajer nak meluahkan perasaan.. hahaha.. rase mcm nk bersara je eh dr medan blogging nih?? hehe..

ok,satu kosi dah ditempah khas oleh kak Lin,pengomen pling panjang.. hahhaa..

insyaAllah kak..saye cuba mempertahankn blog nih..tp klu saye senyap akak ade no phone saye kan.. eleh,curiks mane tah.. hahaha..

"salam singgah untuk menjalin ukhuwah".. hehe..
isyaAllah kak.. thanx kak Lin.. kem salam kat datok Haris.. hehe.. :)

hysman berkata... [Maklum Balas]

Si TEDI,
aik bunyik cam perli jer tedi.. :) hahaa.. gwe tak ler seaktif kamu woo.. keje maa.. hahhaa... thanx yer.. :p

hysman berkata... [Maklum Balas]

Dj Epoi,
hahaha.. itu pasal ar bro,gwa tgh sedey nih..ramai gak yg prihatin kat blog gwa yg mcm jambatan tak siap nih..adehh!! terharu woo.. ehehe...

hehe.. thanx bro.. lu lg wallawei bro.. gwa dak bese jer yg baru nak bertateh berjalan..gwa kenal lu pon dr blog bro Mazidul gak..dr ben10 baru dilahirkan sampai la dah beso bujang ben10..hahaha.. thanx bro.. moga2 followers kita buleh 'bergabung'..tp blog lu lg ramai.. gwa ngalah la.. gwa undur diri.. hahha

lu gatei woo nk spedo cik Hana..gwa repot kat kak Suked ade brani kaa?? hahaha.. betul3 gwa sokong lg 3 kuota kosong.. :p

bro,gwa nak dtg umah lu klu gwa dekat tp gwa jauh la bro nunnnnn diselatan.. :( 17hb tarikh dah chantek da..tp byk plan plak jd takleh naek kl ar.. tp insyaAllah 1 day nnt dpt ler kite gathering.. hmnm.. sory bro.. :)

bro DJ EPOI - LU mmg WALAWEEEEIIIIII tahap 8 petala.. hahhaa

hysman berkata... [Maklum Balas]

Kak Lela,
time kaseh kak,insyaAllah klu takde rase nak bersara lg akan berhapdet la blog buruk nih.. klu tidak biokanlah mcm nih.. eheheee.. iyer kena paksa nih..klu tak nak amek kena enjut ketapi 100 kali.. hehee.. wokeh set..nnt klu ade award lg kasi panjang tangan yer.. :)

hysman berkata... [Maklum Balas]

karl,
thanx bro.. mane buleh tak ingat blogger TESL hebat cam ko beb.. adehh.. insyaAllah.. sama2 la kite yer.. :p

hysman berkata... [Maklum Balas]

Kak Nza,
time kasih kak.. takpe lg 6bln sambut la besday tu jgn lupa hebah2kan dlm blog.. nnt saye nak adiah dr kak pulak.. hohoho..

kak antara org kuat mengomen blog huduh saye nih kak.. thanx kak sudi selalu menjengah blog saye nih.. akak selalu menceriakan suasana bloh suram nih.. terharu woo.. :)

ape yg saye buleh share saye cuba kak yer..sama2 kita beringat.. tak kira yg muda atau sebaliknya.. thanx kak..kasihmu ku terima..hehehe... :)

saye nih tak ler remaja islamic 100% kak..kepala giler2 gak.. cuma ingat tujuan hidup jer.. ehee.. jiwa meronta2 jugerss.. hahaa..

insyaAllah kak hopefully jalinan ukhwah maya nih akan terus terjalin.. Amin.. klu bg kat along gerenti dpt A resultnyer nnt.. hehe..

thanx kak,utk kak jugerss... :p

hysman berkata... [Maklum Balas]

Cikgu Imanshah,
Salam kembali cikgu..
budak kentang yg poyo sahut cabaran mu itu cikgu..akan cuba utk memantapkan lg entry2 yg bermanfaat utk dikongsi bersama teman2 maya.. cikgu jugak teruskan bekarya jugakk.. ehee.. terima kasih cikgu.. :)

hysman berkata... [Maklum Balas]

Kak Nurul,
salam kembali kak,heheh.. no hal la kak.. saye ok jer.. layan mmg paveret sayer.. ehe.. bnda yg remeh temeh yg best kak..takkan nak disajikan citer2 yg heavy je iye dak?? tp mmg serius iter akak tu.. kesian heroin kesayangan ku itu.. hmm.. sabo kak yer.. dogaan dr Maha Esa.. :(

insyaAllah kak dan terima kasih.. ehee.. agak2 Lembaran Kenangan dah bape usianya?? :)

akak saye alu2kan sangat ke blog saye nih.. klu takde akak sunyi sepi jer blog ni kak.. sejak saye suker ke bloh ijo tu la akak mula menjengah ke teratak nih.. mula2 takut gak..wahh!! ustazah tuu.. tp bila layan ustazah yg sempoi nih,terpikir sejenak pasal la kak tak jd ustazah saye time skolah dulu yer.. hahahaha... terima kasih kak.. saye juga terkesan dan terharu.. :)

takde ape la kak,bese2 jer.. saye cuba jd yg terbaek klu pon saye taw saye bukanlah org yg terbaek.. moga kak sekeluarga hidup bahagia,anggaplah kad raya tu sbg penghargaan saye utk kak sekeluarga setelah setahun blog ni ke udara.. dan terima kasih jugak utk kad dan surah yaasin yg kak beri k.. saye hargai sgt.. thanx kak.. :)

insyaAllah moga persaudaraan maya ni trus terjalin berkekalan hingga bila eh?? hehe.. bila2 laa.. dgn izin Allah.. :) saye segan nak jumpa saye tak ler idung.. :p

kak ler yg start dlu panggil dak kentang.. mmg potato chip betul laaa.. ehe.. kejap ade kejap takde.. itu biskot chipmore daa.. adoii..:)

hysman berkata... [Maklum Balas]

Sheh,
salam ulang tahun utk ko gak.. hehehe... blog ko belog kedebabom woo.. aku akan singgah dah singgah forever ke belog p*a*a ko.. hehe..thanx sheh.. :)

hysman berkata... [Maklum Balas]

alhaqimi,
time kasih bro.. sila lah amek award ole2 yg tak seberapa itew.. hehe.. insyaAllah,hang pon same keep it up jugers.. :)

hysman berkata... [Maklum Balas]

Naz,
tocheh3.. :) thanx dude..

klu aku nak retire buleh dok dr donia maya nih.. hehee. takut org bosan dgn dak kentang yg asek copy n paste jer dr kotak email.. adoii.. ehe.. baek aku promot kasi link ke blog kotakemail.blogspoot ko jer kan.. same gak peginyer.. ehehe..

iyer ker camtu kronologi perkenalan kita beb?? wooo.. baru gwa taw.. aku terkesan nak mmbr dgn ko pasal adsense laa..pastu ntah ilang ke mane blog aku suma..senyap daa..mmg aku slow ar.. tp aku coba bangkit buat adsense tu.. tgk aje laa!!!! :p

tp dulu2 kita mmg merepek tahap 8 petala dah dgn dak Fina tu.. pantang ade entry skit komen panjang giler.. hahaa.. itu semua kenangan terindah berblogging aku weihh.. thanx bro..

insyaAllah.. Amin.. majulah blog utk agama,bangsa dan negara.. :)

~Naz,ade 'org' kat atas kem salam dgn ko... jawab woo.. doser klu diam.. :p

hysman berkata... [Maklum Balas]

Fina,
Fina....................
hahahahaha.................

ko mmg manjang gilerss bz jer.. tgk kat dlm kelas tido gak.. hahaha... bkn kah lobang idong Naz yg jadi poojaanmu suatu ketika dulu ha?? ecececehhh!!! hahaa..

terharu dan dah nak nanges ni beb.. aku tahan jer nih..nnt tak macho laa.. hahahaa... tp aku nak thanx utk semua yg prihatin kat blog buruk aku nih.. hmm.. utk ko gak yg sudi ke teratak buruk aku nih.. maaf yer klu aku terdismissed ke teratak elloww ko.. bkn aper.. kdg2 aku pon 'bz' gak cuma tekan mane yg aku perasan jer.. maaf klu aku terlompat n3 ko.. hehe

ko lg la meletop top ko mmg da bomb.. hehehe.. itu secara tak sengaja jer laa dak Fina.. aku ingat aku nak buat blog sendiri2 jer.takyah heboh2 tp ntah camne ade gak yg sudi jd followers aku.. time kasih la aku ucapkan.. tanpa kalian semua aku KOSONG termasuik ko beb.. hehe..

ko dgn Naz la yg telah memecah panggung n3 aku tu jd blog office woo..tenkiu2.. ehhee.. pooorah,nak adiah per?? tuntut kat mokcik blakang umah ko.. hehe..aku dah anto kat die adiah ko.. hahaha..

insyaAllah,sama2 lah kita yer menggunakan medan blog ni utk perkara kebaikan,jgn menyongsang puler.. hehee.. aku suker dgn kerepek ko beb.. hehe..silalah goreng lg.. owh lupa ko kan tgh nuntut ilmu utk resipi kerepek baru ko.. hehhee.. takpe ko dah grad nnt silalah share yer.. haha..

taw takpe..ko kan ratu segala kerepek.. hahaha..thanx 1 more time beb.. insyaAllah aku takkan lekang blog ko dr pandangan mata aku.. keep in bloggin' dak Fina.. ehehe..

makaseyhh mu ku terima..ehee..
wassalam jugerss.. :p

~ tenkiu Fina pasal n3 dlm blog tu.... terharu woo... ko mmg prihatin dgn atitude aku kan.. hahah.. :)

Tukang cerita berkata... [Maklum Balas]

Lembaran Kenangan tua skit kot dr smilemyfta... erk ke sama?

kalau akak jd ustazah hang, tak de maknanya akak nak bergurau senda ngan hang... akak kan garang... hohoooo... bleh caya ke? :P

Hazlin Nazri berkata... [Maklum Balas]

salam..
datok haris dah lama ninggal... dato' haris ada kat sebelah ni... senyum je tengok blog senyum ni..

jangan takut... misai je melenting.. tp ada sesuatu yg membuatku tergoda...


janganla dibiarkan blog ni bersawang berkepam... teruskan berblog.. akak antara peminat setiamu wlaupun jarang-jarang dapat jengah ke sini.


rugi oooo... bayar bulan-bulan kat pakcik streamyx.. biar apa org nak kata.. buat pokak jo... akak masa memula bukak warisku minangrawa... (lebih 3 bulan dr blogmu)....boss besarpun siap perli-perli masa mesy. mula-mula rasa nak sorok muka bawah meja, tp bila fikir balik.. kerja tetap buat...
kubiarkan sajor..

haaa skrg, boss besarpun dh ada fb...

bila pulak akak curikkksss no fon kau.... ntah dtg dr petala langit mana ntah... ke ko yg curiksss no akak dr ...????


hai, sejak dah dapat kosi pengomen terpanjang... tak buleh stop pulak jari ni mengetuk keyboard ni...

wokeh.. stop dulu...
hr ni happy terlebih sebab ... sebab... adala... syyyyyy...

Tanpa Nama berkata... [Maklum Balas]

selamt menyambut ulangtahun.jom exchange link..salam terjah!!

Annies berkata... [Maklum Balas]

dekat? hehehe.. sungguh dekat, tp x pernah nampak...

Darling Pya berkata... [Maklum Balas]

erk..nape semua komen pjg2 belaka?
acu komen pendek je la ek...

hepi b'lated bufday & tq utk award tu...

man, bln 12 insyaallah acu nak ke JB..agak2 nye ada peluang x nak jumpa man???

Naz berkata... [Maklum Balas]

sesamer... ;)

x kisah la nak copy paste ke tulis sendiri ker, janji ada perkara yg boleh dikongsi bersama. nnti x lah org ckp makan sorang2.. hehehehe... apa2 pun, blog senyum ko ni memang best!!!

pesai adsense tu, buat bila ada masa terluang. kalo paksa2 diri, nnti rasa x seronok la pulak. tp bila dah dpt hasil, secara automatik akan jadi seronok... hehehe.. x caya? cuba la... ;)

dak Fina tu memang mereng. aku pun jadi mereng gak kalo dia ada... pastu tambah dng kemerengan ko skali... hahahaha... memang best layan....

yup... Majulah blog utk agama, bangsa, negara, benua, planet, solar system dan bima sakti yg tercinta ni... amin... ;)